Mida jälgida veoki remonditöökoda valides?

Gerli Ramler 12. oktoober 2011, 00:00

Meie veokite remonditurul valitseb praegu mõõdukalt tihe konkurents. Lisaks teada-tuntud margiesindustele on umbes kümmekond arvestatavat töökoda, kes suudavad kliente aidata ka mõnevõrra keerulisemate probleemide korral. Mida tasub aga kliendil remondikoda valides silmas pidada?

Eesti veoautode remonditurg jaguneb asjaosaliste hinnangul eelkõige seoses sõidukite vanusega laias laastus kolmeks: kuni kolmeaastased sõidukid kasutavad reeglina margiesinduse teenust, 2-10 aastat vanad sõidukid kasutavad margiesinduse teenuseid keerulisemate rikete kõrvaldamisel, aga lihtsamad tööd tehakse ise või mõnes teises remondiettevõttes. Üle kümne aasta vanuseid sõidukeid, mis on oma ehituselt lihtsamad, remonditakse ja hooldatakse ise või kasutatakse mõne odavama töökoja teenuseid. "Lõppkokkuvõttes sõltub kõik ikkagi kliendist ja tema rahakotist. On ka ettevõtteid, kes kasutavad vanemat tehnikat, aga samas peavad lugu regulaarsest hooldusest ja remondist ning suhtuvad oma veokiparki väga heaperemehelikult," sõnas Janek Hoffmann Tartumaal tegutsevast ASist Hoffmann.

Mureks tasumata arved. "Suurimad mured meie sektoris on seotud arvete laekumisega. Arvete tasumata jätmiseks ja maksmisega venitamiseks leitakse igasuguseid ettekäändeid," ütles OÜ AVT Service'i klienditeenindaja-tehniline nõustaja Jaanus Talu. "Samuti meie turu väiksus, mis sunnib ka väljastpoolt Eestit kliente otsima, näiteks Soomest, Venemaalt ja Lätist. On tore, kui arve on õigel ajal tasutud, klient on rahul ning külastab meid jälle."

Veoautode varuosade järelturg, kus liigub palju kehva kvaliteediga kaupa, on väga kirju.

Hoffmann nentis, et klient mõtleb varuosa ostes sageli ainult hinnale, jättes kvaliteedi ja kasutusea pikkuse tagaplaanile. "Kui odav asi ostetakse ja ise paigaldatakse, siis tihtipeale ei arvestata hiljem tehtavat lisakulu, mille tingis toote madal kvaliteet."

Majandusraskused panid ise remontima. "Seoses majandussurutisega on paljud Eestis ringi liikuvad sõidukid puudulikult hooldatud või üldse hooldamata jäetud ja tehnika seisukord on üsna nukker. Remondiettevõtet külastatakse viimases hädas, kui ise enam hakkama ei saada," nentis Hoffmann.

"Aga tasuks meeles pidada, et korrektne sõidukihooldus ei piirne üksnes mootoriõli ja õlifiltri vahetamisega! Tavaliselt on palju muid töid, mis sõidukivalmistaja on ette kirjutanud ja mida tuleks regulaarselt teha," rääkis ta.

Kliendil soovitab Hoffmann jälgida remonditeenuse pakkuja juures eelkõige töötunni hinda ja kindlasti seda, kuidas remondiettevõte kirjutab arvele kliendile arusaadavalt lahti tehtud tööd ja töödeks kulunud aja. "Tihti ei olegi odavaima tunnihindega töökojas kõige odavam autot remontida. Näiteks kui mehhaanikud on ebapädevad, kulub remondile liiga palju aega. Uuemate sõidukite puhul oleks hea teada, kas ettevõttel on ikka oskusteave ja diagnostika võimalused just selle auto remondiks."

AS Hoffmann on 16 tegevusaasta jooksul kokku puutunud mitme värvika juhtumiga, kus klient on tulnud nende juurde oma eelmise töökoja üle kurtma. Üsna tihti kasutatakse oma sõiduki remontimisel valet varuosa. Üsna paljuütlev oli kord ettevõtte mehhaaniku ütlus, kui ta koolilapsi vedava bussi ülevaatusel märkis, et tema küll ei julgeks oma last selle bussiga kooli saata.

Tarbijate eksimustena on sageli probleemiks ebakvaliteetse kütuse või määrdeainete kasutamine, mille tulemusena klient rikub oma kalli sõiduki ja tekitab sellega mõttetut lisakulu.

Üldjoontes võib Eesti remonditöökodades tehtava töö kvaliteediga rahule jääda, kuid nuriseda võib nende asukohtade, järjekordade pikkuse ja varuosade tellimisaja üle. Kui suure ja raske masinaga teele jääda, siis läheb aega, enne kui vaba treiler järele jõuab. Kohapeal on sageli järjekorrad ning seejärel teatatakse, et niigi väga kõrge hinnaga varuosad ei saabu niipea. Aga veokijuhile ja transpordiettevõttele on iga tööta oldud tund kahjum.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:13
Otsi:

Ava täpsem otsing