Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida jälgida veoki remonditöökoda valides?

    Meie veokite remonditurul valitseb praegu mõõdukalt tihe konkurents. Lisaks teada-tuntud margiesindustele on umbes kümmekond arvestatavat töökoda, kes suudavad kliente aidata ka mõnevõrra keerulisemate probleemide korral. Mida tasub aga kliendil remondikoda valides silmas pidada?
    Eesti veoautode remonditurg jaguneb asjaosaliste hinnangul eelkõige seoses sõidukite vanusega laias laastus kolmeks: kuni kolmeaastased sõidukid kasutavad reeglina margiesinduse teenust, 2-10 aastat vanad sõidukid kasutavad margiesinduse teenuseid keerulisemate rikete kõrvaldamisel, aga lihtsamad tööd tehakse ise või mõnes teises remondiettevõttes. Üle kümne aasta vanuseid sõidukeid, mis on oma ehituselt lihtsamad, remonditakse ja hooldatakse ise või kasutatakse mõne odavama töökoja teenuseid. "Lõppkokkuvõttes sõltub kõik ikkagi kliendist ja tema rahakotist. On ka ettevõtteid, kes kasutavad vanemat tehnikat, aga samas peavad lugu regulaarsest hooldusest ja remondist ning suhtuvad oma veokiparki väga heaperemehelikult," sõnas Janek Hoffmann Tartumaal tegutsevast ASist Hoffmann.
    Mureks tasumata arved. "Suurimad mured meie sektoris on seotud arvete laekumisega. Arvete tasumata jätmiseks ja maksmisega venitamiseks leitakse igasuguseid ettekäändeid," ütles OÜ AVT Service'i klienditeenindaja-tehniline nõustaja Jaanus Talu. "Samuti meie turu väiksus, mis sunnib ka väljastpoolt Eestit kliente otsima, näiteks Soomest, Venemaalt ja Lätist. On tore, kui arve on õigel ajal tasutud, klient on rahul ning külastab meid jälle."
    Veoautode varuosade järelturg, kus liigub palju kehva kvaliteediga kaupa, on väga kirju.
    Hoffmann nentis, et klient mõtleb varuosa ostes sageli ainult hinnale, jättes kvaliteedi ja kasutusea pikkuse tagaplaanile. "Kui odav asi ostetakse ja ise paigaldatakse, siis tihtipeale ei arvestata hiljem tehtavat lisakulu, mille tingis toote madal kvaliteet."
    Majandusraskused panid ise remontima. "Seoses majandussurutisega on paljud Eestis ringi liikuvad sõidukid puudulikult hooldatud või üldse hooldamata jäetud ja tehnika seisukord on üsna nukker. Remondiettevõtet külastatakse viimases hädas, kui ise enam hakkama ei saada," nentis Hoffmann.
    "Aga tasuks meeles pidada, et korrektne sõidukihooldus ei piirne üksnes mootoriõli ja õlifiltri vahetamisega! Tavaliselt on palju muid töid, mis sõidukivalmistaja on ette kirjutanud ja mida tuleks regulaarselt teha," rääkis ta.
    Kliendil soovitab Hoffmann jälgida remonditeenuse pakkuja juures eelkõige töötunni hinda ja kindlasti seda, kuidas remondiettevõte kirjutab arvele kliendile arusaadavalt lahti tehtud tööd ja töödeks kulunud aja. "Tihti ei olegi odavaima tunnihindega töökojas kõige odavam autot remontida. Näiteks kui mehhaanikud on ebapädevad, kulub remondile liiga palju aega. Uuemate sõidukite puhul oleks hea teada, kas ettevõttel on ikka oskusteave ja diagnostika võimalused just selle auto remondiks."
    AS Hoffmann on 16 tegevusaasta jooksul kokku puutunud mitme värvika juhtumiga, kus klient on tulnud nende juurde oma eelmise töökoja üle kurtma. Üsna tihti kasutatakse oma sõiduki remontimisel valet varuosa. Üsna paljuütlev oli kord ettevõtte mehhaaniku ütlus, kui ta koolilapsi vedava bussi ülevaatusel märkis, et tema küll ei julgeks oma last selle bussiga kooli saata.
    Tarbijate eksimustena on sageli probleemiks ebakvaliteetse kütuse või määrdeainete kasutamine, mille tulemusena klient rikub oma kalli sõiduki ja tekitab sellega mõttetut lisakulu.
    Üldjoontes võib Eesti remonditöökodades tehtava töö kvaliteediga rahule jääda, kuid nuriseda võib nende asukohtade, järjekordade pikkuse ja varuosade tellimisaja üle. Kui suure ja raske masinaga teele jääda, siis läheb aega, enne kui vaba treiler järele jõuab. Kohapeal on sageli järjekorrad ning seejärel teatatakse, et niigi väga kõrge hinnaga varuosad ei saabu niipea. Aga veokijuhile ja transpordiettevõttele on iga tööta oldud tund kahjum.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.