Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Janek Mäggi: et võitjate kohad on kinni - see on jama!
Räägitakse, et võitjate kohad on kinni. Aga see on täielik jama. Ükskõik, mis ajal äriga alustad, on sul võimalik saada edukaks, rääkis suhtekorraldusfirma Powerhouse omanik Janek Mäggi noortele ettevõtlushuvilistele korraldatud Ärikatla konverentsil.
"Kui sul on eesmärk selge, kas tahad hääli või raha, on järgmine asi sõnum.Kui sõnum on olemas, on vaja vahendeid," rääkis Mäggi lisades, et sõnumi edastamiseks on kindlasti kõige parem vahend massimeedia. Paljud ärid ebaõnnestuvad tema sõnul üksnes sellepärast, et nad ei arvesta oma sihtrühmaga.
Ehkki Mäggi arvates on võtmesõna töökus, tähtsustas ta ka tutvusi ja inimesi, kelle hulgas noor inimene liigub. Mäggi ütles, et noorel on kõige lihtsam tutvusi hankida ajakirjanikuna ning et ajakirjanikuna tööleasumiseks ja sellel alal edukas olemiseks ei pea tingimata omama vastavat kõrgharidust.
Mäggi sattus otse pärast keskkooli ajakirjanikuks seetõttu, et ei saanud Tartu Ülikooli sisse ja märkas kõrgkooli seinal kuulutust, kus Äripäev kutsus neid, kes ülikooli ei saanud, tööle ajakirjanikuks. Ajaks, mil Mäggi oli end jõudnud juba üles töötada, tulid need noored, kes samal aastal õppima pääsesid, Äripäeva alles praktikale. Hiljem õppis Mägi töö kõrvalt juristiks ja lõi oma firma.
"Jüri Mõisale kuulub väga tore mõte: kõigepealt õpi, siis mine sinna tööle, kus sa tahad tegutseda ja vaata, kuidas asjad käivad. Seejärel mine ja tee oma pood," andis Mäggi alustajatele nõu. "Sellepärast on ettevõtlus lahe, et seal sulle doktorikraadi eest 15% lisatasu ei maksta, seal peab lihtsalt tegema tööd!" kommenteeris ta.
Mäggi rääkis, et tema hinnangul on Eestist võimalik ettevõtteid käima tõmmata, kuid siin ei ole võimalik teha maailmatasemel ettevõtlust. Seetõttu peab rahvusvaheliseks muutuv ettevõte kolima oma peakorteri sinna, kus liigub inimesi ja ideid. Nokia läbikukkumise üheks põhjuseks peetakse just seda, et nad nii ei teinud ning asuvad siiani Soomes.
"Turg muutub kogu aeg. Mis töötas eile, ei tööta täna või homme, ettevõte peab olema pidevas muutumises," ütles Mäggi noortele. "Kui midagi aga õnnestub, tuleb seda lüpsta niipalju kui saab. Kui kliendid midagi juba ostavad, ärge püüdke neile meeldida sellega, et kogu aeg selle juures midagi muudate!" lisas kommunikatsiooniasjatundja iseloomustades oma juttu Coca-Cola ajaloo suurte möödalaskmistega.
Mäggi tuletas noortele samas meelde, et kommunikatsiooni mõju ei saa üle hinnata. "Ei tasu arvata, et kuskil ajalehes ilmub teie väike pildike ja siis kõik teavad teid," ütles ta.
Ärikatel on noorteorganisatsioon, mis aitab oma koolituste ja muude vahenditega saada paremaid tulemusi investeerimise ja ettevõtlusega alustamiseks. Põhjuseks on, et paljudel noortel on häid ideid, kuid napib kogemust ning julgust ideede elluviimiseks.