Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Enn Pant: ükskord võivad ka aktsionärid rõõmustada
Kuidas olete Tallinki Grupi tulemustega rahul? Peab rahul olema. Oleme teinud 15 aastat selle nimel tööd, et tulemus tuleks. Ma arvan, et üks hetk on aeg vilju lõigata. Tuleb rahul olla ja kiita meie head meeskonda, nii kalda- kui ka laevatöötajad. Tulemus on hea, arvestades seda, et me oleme edukalt läbinud ka kriisiperioodi.
Kas Te näete praegu oma valdkonnas kriisiohtu? Teatud määral loomulikult näen ja me tunnetame seda mingil määral. Oleme suutnud ennast sellega kohandada ja vaatamata kõigele oleme teinud head tulemused. Ükskord võivad ka aktsionärid natukene rõõmustada.
Kui rääkida aktsionäridest, siis mida plaanite teha dividendipoliitikaga? Kas jääb samaks või plaanite muuta aktsionäre rõõmustavamaks? Nagu me juba aktsionäride üldkoosolekul rääkisime, on praegu põhiline maksta tagasi laenud. Me oleme teinud suuri investeeringuid, laevastik on täielikult uuendatud. Nüüd tuleb teenida raha, et laenud tagasi maksta. Kui laenusumma on nii väikseks muutunud, et raha hakkab üle jääma, siis võib ka dividende maksta, miks mitte.
Just tuli uudis, et tõstsite teist korda sellel aastal töötajate palka. Mida plaanite teha juhtkonna palkadega? Juhtkonna palka alandati kriisiajal ja pärast tõsteti tagasi samale tasemele.
Kas Te sellel aastal juhtkonna palka tõsta ei plaani? See on nõukogu kompetentsi küsimus ja ma seda ei kommenteeriks.
Eelmisel aastal suurendasite turunduskulusid, kas plaanite veel suurendada? See on majandusteoreetiline küsimus. Inflatsiooniga suurenevad kõik kulutused ja tulud. Ma ei saaks öelda, et oleme suurendanud midagi drastiliselt. Kui oli kriis, siis kärbiti turunduskulusid ja kõiki teisi kulusid, hiljem tõstsime neid tagasi.
Turunduses tuleb kulutada nii palju raha, kui võimalik, ja nii palju, et laevad saaksid täis. Balanss peab kogu aeg olema ja me jälgime kogu aeg, mis ja kuidas. Vaatamata kütuse hinna tõusule, mis on meist absoluutselt sõltumatu, oleme me siiski suutnud seda valitseda.
Mis numbrit Te kütuse hinnaks prognoosite? Kui mina oskaks seda prognoosida, siis ma ei istuks siin Tallinnas. Kui oleks selline inimene olemas, siis oleks ta maailma valitseja. Iga kuluartikli tõus mõjutab äritegevust ja sa pead teadma, mida sa siis teed, kui mingi asi tõuseb. On asjad, millega sa pead leppima, ja ongi kõik. Midagi teha ei ole.
Mida toob neljas kvartal? Meie loodame muidugi, et meie normaalne majandustegevus jätkub. Et me teeme paremini kui eelmisel aastal, aga konkreetseid numbreid ma börsiettevõtte juhina öelda ei saa.
Milliseid vigu tegite möödunud majandusaastal, kõik ei ole ju nii roosiline? Numbrid on ilusad, aga see on nagu palgaga - alati võiks rohkem olla. Püha müristus, vigu tehakse iga päev, aga neid tuleb õigel ajal parandada! Ma ei oska neid välja tuua, lugege oma lehest, kui palju te olete meid kritiseerinud. Olete need vead ammu ära toonud, mida ma siin enam targutan.
Põhiline on see, et novembris saab 15 aastat, kui tulin Tallinki ja tõin oma tiimi kaasa. See tiim on iga aastaga tugevnenud ja uusi inimesi on juurde tulnud.
Põhiline on see, et me alustasime kahe väikse vana laevaga ja praegu oleme Balti mere suurim laevafirma. Ma arvan, et see on see saavutus, mida peab vaatama. Silja Line'i ostust möödus viis aastat ja me oleme hakkama saanud. Silja Line on integreeritud Tallinki, see on teine saavutus.
Olete Balti suurim laevafirma ja mõjuvõimas, kas peate kedagi ka enda konkurendiks? Ega konkurenti ei pea kartma, peab nendest lihtsalt parem olema. Kõik on konkurendid, kõik kes on laevaturul või hotelliturul. Konkurents on normaalne asi, see on igal pool äris ja inimeste vahel.
Millised on Teie või siis Infortari (Tallinki juhtidele kuuluv suur aktsionär - toim) tulevased plaanid ja investeeringud? Mina ei ole avalik ettevõtja, mina ei ole börsil. Mul ei ole kavas teha suuri investeeringuid, vähemalt praegu. Mul on piisavalt Tallinki aktsiaid ja kui Tallinkil läheb hästi, siis läheb ka mul hästi. See on minu põhiline investeering.
Eile viimase nelja aasta suurima kvartalikasumi teeninud Tallink lubab, et kontserni tulemused paranevad ka järgmises kvartalis, kuid reisijate arvu ning müügitulude kasv ei ole enam nii agressiivne.
"Tähelepanuta ei saa jätta majanduskeskkonna ebakindlust ja arenguid, mille võimalikku mõju tegevusele ei oska praegu hinnata," kirjutas ettevõte börsiteates. Oodata on positiivset mõju Soome-Saksa liini sulgemisest.
Neljandas kvartalis kasvas Tallinki aktsiakasum 2 senti, 0,08 euroni.
Kontserni 2010./2011. majandusaasta 12 kuu auditeerimata käive ulatus 897 miljoni euroni. Aastaga kasvas käive 10%.
Veetud reisijate arv tõusis aasta varasemaga võrreldes 8% võrra, 9,1 miljoni reisijani, mis oli ka peamine käibe kasvu mõjutaja. Kasvas ka keskmine müügitulu reisija kohta.
Reisijate arvu kasvule aitas kaasa aktiivsem reklaami- ja müügitegevus, mis kajastub ka suurenenud turunduskuludes.
12 kuu brutokasum kasvas aastaga 11% võrra, 187 miljoni euroni. Suur osa 12 kuu kasumi suurenemisest tuleneb suvisest kõrghooajast.
Nagu ka eelmistes kvartalites, avaldas Tallink Grupi kuludele suurimat mõju kütusekulude kasv. Neljandas kvartalis oli see aastatagusest ajast 7 miljoni euro võrra ehk 22% suurem, 12 kuu arvestuses suurenes kütusekulu 28 miljoni euro võrra ehk 26%.
Kontserni strateegia kohaselt jätkus laenude vähendamine. Neljanda kvartali lõpus oli kontsernil 1011 miljonit eurot intressi kandvaid kohustusi, mis on 5% vähem kui aasta tagasi.
Tallinki IV kvartali finantsnäitajad ületasid meie prognoose. Ettevõtte käive oli 3,5% oodatust suurem. Kvartali 8,7% suurune käibe kasv näitab, et Tallink on suutnud edukalt reisijate ja kaubaveomahtude tõusu müügituluks realiseerida. Kvartali kulubaas vastas oodatule ning seetõttu kandus suurema käibe mõju ka ärikasumi reale, mis kasvas 20,4% ning oli LHV ootusest 15,8% suurem. Kuna neljanda kvartali finantskulud kasvasid märgatavalt, siis oli puhaskasum prognoositust vaid 2,9% suurem ning ulatus 54 miljoni euroni.
Ootasin ja jälgisin terve päev seda uudist, Tallinki tulemusi. Tegelikult on seda kaua oodatud, et Tallink tuleb välja viimase nelja aasta suurima kvartalikasumiga. Ausalt, mina ei oodanud seda kasvu. Siin on mitu kvartalit oodatud, kas tuleb kasum või mitte, ja ikka on olnud kahjum.
Need juhid, kes praegu raha saavad, on õige koha peal.
Lõpuks on Tallink tulnud sellest august välja, seda näitab ka teistkordne Tallinki töötajate palkade tõus. See on superpositiivne ja loodame, et tuleval aastal on majandusaasta lõpus oodata väikest dividendi. Laenud on neil võimsad, aga nagu tulemustest näha, on ka kasv ettevõttel võimas, nii inimeste poole pealt kui ka kaubamahtudes.
Peamine on see, et Tallink saavutaks stabiilsuse. Praegu on näha, et sügavast august on välja tuldud. Seni, kuni eestlased käivad Soomes ja Rootsis tööl, sõuab Tallink selle kullasoone peal.
Tegelikult ma julgen nüüd Tallinki aktsiaid juurde osta. Olen olnud Tallinki aktsionär väga pikalt ja neid tulemusi on oodatud juba neli aastat.
Siin on mitu korda juba maha sülitatud ja mõeldud, et aitab sellest jamast, võib ju kuhu iganes mujale investeerida.