Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teeäärne parkla aitab kauba tervelt kohale

    Transpordi Ametiühing alustas üle-eelmisel nädalal kampaaniaga, et selgitada välja Eesti maanteeäärsete parklate seisukord. "Need vähesed parklad, mis meil Eestis on, pole parklad, vaid peatuskohad ja needki loodud pigem sõiduautodele, kohalikele kallajatele, kes sõidu- ja puhkeajast on sama kaugel kui kuu maast - ning neetki mitte turvalised," kommenteeris Eestis kutseliste autojuhtide ühingu MTÜ Profid AJ eestvedaja Guido Kapp.
    "Meie autojuhid saavad hakkama, kuna siin Eestis ei ole väga vajadust pesemis- ja muude olmetingimuste järele. Kõrvalt on kuulda, et neid võimalusi tegelikult ei ole," lausus Transport International ASi tegevjuht Meelis Mäe.
    Ka Linford ASi direktor Mihkel Vahe märkis, et üldjuhul ei vaja kohalik vedaja Eestis pesemiskohta, sest ööbitakse oma kodus.
    Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Peep Petersoni sõnul peabki mõtlema just välisvedajatele, sest tema hinnangul on viimastel aastatel välisriikide numbritega veokitega toimunud liiklusõnnetustes peapõhjus väsimus, sest neil pole siin kuskil peatuda
    "Võrreldes teiste riikidega pole Eestis raskeveokite parklaid. Piiris ääres on korjeplats, nagu me Narva piiripunkti nimetame. See pole veokiparkla, vaid piirijärjekorra lihtsustamiseks teel ära korjatud veokite plats," leiab Kapp.
    Maanteeamet: takistavad piiratud finantsvõimalused. Petersoni sõnul oleks lisaks puhkekohtadele vaja kohta, kust saaks osta toitu, pesemisvõimalusi ja WCd. Peterson lisas, et nende plaan on käia majandusministeeriumis ja ka maanteeametis ning rääkida parkimiskohtade puudustest. Tema sõnul tuli see, et veokiparklad käivad maantee infrastruktuuri juurde, arutluste käigus kohalikule maanteeametile uudisena.
    "Parklaid ja puhkekohti lühemaks ning pikemaks peatumiseks võiks olla rohkem ja tihedamalt - piiratud finantsvahendite tõttu ei ole olnud piisavalt võimalusi rajada tänapäevaseid parklaid rahvusvaheliste põhimaanteede äärde," kommenteeris maanteeameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Allan Kasesalu. ERAA hinnangul on silmapaistvaim kompleks Eestis praegu Sillamäel, kus on kõik vajalikud olmetingimused. Samuti Koidulas, Narvas ja Luhamaa piiripunktis. Viimasesse rajab ERAA veel ühe parkla, mis tuleb suurem ja vastab kõikidele tingimustele.
    Transpordi Ametiühing leiab, et Eesti peaks küsima nii kohalikelt kui ka välisvedajatelt teedemaksu, millega saaks tulevikus finantseerida rajatavaid veokiparklaid. "Eesti vedaja jaoks ei ole neid parklaid vaja. Praegune parklate arv, kus saab seista, on piisav ja kohalik vedaja ei peaks neid finantseerima, see ei oleks õiglane," rääkis Mihkel Vahe.
    Meelis Mäe on maksude osas ettevaatlik. "Kes praegu kasutab, peab ka selle eest maksma, aga kuidas küsida õige kasutaja käest, on teine teema," arutles Mäe.
    Allan Kasesalu sõnul peab parklaid hooldama nende omanik - põhimaanteedel riik. Ta lisas, et ameti andmetel pole majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil plaanis maanteemaksu kehtestada.
    Magamata või mittekorras sõidukiga juht on maanteel rohkem stressis kui inimene, kes ei pea muretsema. Seega peaksid logistikaettevõtted mõtlema ühtsetele ja konkurentsivõimelistele veohindadele. Kahjuks on praegu määrav see, kes teeb odavamalt - tihti on hind selline, et sellega pole võimalik ära katta ka jooksvaid kulusid, nagu kütus, kindlustus, juhi palk, maksud jne. Seega tekib küsimus, kuidas saab korraldada ausat vedu, kui vedama minnes teada, et sa pead kusagilt kokku hoidma. Sageli hoitaksegi kokku ohutuse arvel.
    Parandama peaks hakkama algusest ehk kauba tarneaegadest. Logistik peab välja mõtlema ja endale selgeks tegema, kui kiiresti/reaalne on kaup kohale saata näiteks Itaaliasse või mujale. Tellija peab mõistma, mida toob endaga kaasa kiirustamine. Veose vedaja peab mõistma, miks on vaja sõidukit hooldada, miks on vaja koormat kinnitada ning miks on vaja anda juhile puhkust. Juht peab mõistma, et terve inimene teel on ohutu jne.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.