Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Äriklientide rahulolu EMT ja Elisa teenusega vähenes

Indrek Kald 24. oktoober 2011, 12:43

Eesti mobiilioperaatorite äriklientide rahulolu teenusepakkujaga on tänavu mullusest väiksem. Negatiivne trend on tabanud Elisat ja EMTd, positiivne on trend Tele2-l.

Sõltumatu uuringufirma EPSI Baltic iga-aastane uuring näitas, et äriklientidelt sai kõrgeima tulemuse EMT 71 punktiga sajast, järgneb Tele2 70,2 punktiga ja Elisa 68,4 punktiga. Võrreldes eelmise aasta tulemustega on kergelt negatiivne trend tabanud Elisat ja EMT-d, positiivne trend on Tele2-l.

Firmade imago, teenuse kvaliteet ja hinnataseme mõistlikkus on kõikide firmade äriklientide poolt hinnatud küllaltki sarnaselt. Siiski juhib EMT kõikides aspektides, eriti toote kvaliteedis. Võrreldes tulemusi mullusega on positiivne trend tabanud nii Tele2 kui ka Elisat, kes on EMT-le peaaegu järgi jõudnud.

Era- ja äriklientide koondtulemused näitavad, et tarbija rahuolu mobiilioperaatorite suhtes pole võrreldes eelmise aastaga palju muutunud. Saja punkti skaalal oli kõikide Balti riikide rahuolu muutus vähem kui üks punkt.

Läti (80,7) ja Leedu (80,9) tarbijad olid oma teenusepakkujaga rahul rohkem kui Eesti tarbijad (75,8). Vaadates äriklientide rahulolu teenusepakkujatega, siis erineb see eraklientide omast märgatavalt. Vaid Leedus on trend kergelt positiivne, hinnangud Lätis ja Eestis on läinud negatiivsemaks. Suurim muutus on toimunud Lätis, kus rahulolu on langenud -2,4 punkti võrra, teatas EPSI Baltic.

Eesti telekommunikatsiooni turg on Balti riikidest kõige stabiilsem, eriti viimase kolme aasta jooksul. Kõige tundlikumad tarbijad on leedulased, kelle tõusud ja langused rahulolus on Balti riikide suurimad.

Kõige rahulolevamad erakliendid on Eestis EMT kliendid, kelle rahuolu on 76,6 punkti sajast võimalikust. Kui võrrelda seda tulemust teiste teenusepakkujatega, siis erinevus teistega on vähem kui üks punkt.

2009. ja 2010. aastal andsid erinevate mobiilioperaatorite kliendid sarnased hinnangud üleüldisele rahulolule oma operaatoriga. Kergelt positiivne muutus on olnud Diilil (+1,7) ja Elisal (+2) ning kergelt negatiivne muutus Tele2-l (-1,3). 2011. aasta muutused on mobiilioperaatorid toonud üksteisele veel lähemale.

Enim mõjutavad klientide rahulolu hinnangut mobiilioperaatoriga firma üleüldine imago, klientide ootustele vastavus, teenuse ja toote kvaliteet, hinna-kvaliteedi suhe. EMTd hinnatakse natukene kõrgemalt kui teisi operaatoreid kõikide aspektide puhul, välja arvatud teeninduse kvaliteedi puhul.

Kõige kõrgemat teeninduse kvaliteeti pakub Tele2, kõige kehvem teeninduse kvaliteet on Elisal. Vaatamata sellele on kõikide firmade klientide hinnangud oma firmale küllaltki sarnased.

Umbes 50% interneti erakasutajaid Eestis kasutab Elioni teenuseid. See on ka põhjus miks seda firmat on EPSI Balticu uurimuses võrreldud grupiga "teised" ehk väiksemad teenusepakkujad. Elioni on hinnatud paremaks kui teisi firmasid viimased viis aastat. Mullu kärises vahe eriti suureks (peaaegu üheksa punkti), kui Elioni kliendid olid oma teenusega rahul, kuid "teiste" firmade kasutajad hindasid oma teenusepakkujaid madalama hinnanguga kui 2009. aastal. Selline vahe on säilinud ka tänavu.

Kui vaadata interneti kasutajate rahuolu teenusepakkujaga, siis kerge tõus on olnud Läti tarbijate rahulolus, samas kui leedu tarbijad on andnud viis punkti madalama hinde kui eelmisel aastal. Eesti tarbijate rahuolu jäi samale tasemele mil eelmisel aastal.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. October 2011, 12:43
Otsi:

Ava täpsem otsing