Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müüt: transpordikulud Aasiasse suuremad kui Euroopasse

    Mõne aasta eest Aasiasse esimese kaubapartii teele saatnud Liviko ASi juht Janek Kalvi rääkis möödunud nädalal EASi ekspordikonverentsil oma kogemustest Aasiasse eksportimisel.
    Üllatavate ning tegelikult tõepäraste faktidega purustas Kalvi oma ettekandes müüdi, et transpordikulud Aasiasse on kõrgemad ning seetõttu peaks pelgama kaupade viimist sealsele turule.
    Vastupidi, transport Aasiasse on isegi odavam kui mõnda sihtkohta Euroopas.
    Nii tõi Kalvi välja näiteid Liviko kogemusest meretranspordi hinnaga. "20jalase merekonteineri saatmine näiteks Honkongi maksab 719 eurot. Konteineri transport Tallinnast Hamburgi maksab 786 eurot pluss käibemaks, kuna tegemist on Euroopa-sisese asjaga, ning sama asja transport Tallinnast Londonisse maksab 1530 eurot pluss käibemaks," ütles Kalvi.
    Ta lisas, et need hinnad on võetud reaalsetest pakkumistest ning tõenäoliselt võivad need mõningal määral varieeruda olenevalt sellest, millise kokkuleppe teenusepakkuja ja firma on saavutanud.
    "Põhimõtteliselt on tegemist müüdiga, et transport Aasiasse võib olla üüratult kallis ja see võib ära süüa kogu võimaliku kasumi," sõnas Kalvi.
    Ta tõi näite ka sidekulude kohta, öeldes, et suhtleb iga päev Aasiaga Skype'i kasutades ega maksa selle eest sentigi.
    "Mul on siinsed sidekulud Eestis, samuti Läti ja Leeduga suheldes oluliselt suuremad kui Aasiaga suheldes," kommenteeris Kalvi.
    Side- ja transpordikulud Aasiasse eksportimisel teisejärgulised. Kalvi kirjutab mõlemad kulud müütide varamusse. "See, et transpordi- ja sidekulud on niivõrd suured, et söövad ära äriajamise mõtte, on müüt," rõhutas tootmisfirma juht veel kord. "Igal juhul on merekonteineri vedu Tallinnast Hongkongi odavam kui Tallinnast Hamburgi. Ärge uskuge mingeid müüte ega oma sisetunnet, kontrollige numbrid järele, kontrollige kulud järele," ütles Kalvi.
    Kalvi sõnul on Aasiasse eksportimisel palju olulisemad kui side- ja transpordikulud hoopis kultuuriline eripära ja sellega kohanemine. "Eesti ärimehed peaksid õppima tundma võõrast kultuuri ja olema suutelised ennast kui isikut usaldusväärseks tegema, see on palju keerulisem kui muud takistused," lausus ta.
    Nii suurt hinna erinevust ning faktide tõesust kinnitas ka kaubavedusid vahendava ekspedeerimisfirma firma Kühne & Nagel ASi müügijuht Urmo Paluste. "Jah, meretranspordis vastab tõele, et enamikul juhtudel on veohind Eestist Aasiasse odavam kui Euroopasse," tunnistas Paluste.
    Ta lisas, et oluline on märkida, et tihti on veohinnad Euroopasse antud juba kuni nn ukseni veoga. "Seega ei saa seda ka päris üks ühele võrrelda," sõnas ta.
    Nõudlus Aasiasse vedudele väiksem. Kuid ilma jaotusteenuseta on puhas mereveohind Aasiasse soodsam kui Lääne-Euroopa sadamatesse.
    "Samas antud näite puhul tundub, et asjaolud ja tingimused ei olnud võrdsed. Veohinnad Euroopa-siseselt ei ole reeglina nii erinevad, väljaarvatud sel juhul, kui võrreldakse sadamast sadamasse või uksest ukseni hindu. Või on tegemist erinevate kaubagruppidega," sõnas Paluste.
    Tema sõnul on üks peamine põhjus, miks on veohind Aasiasse odavam kui näiteks Euroopasse, asjaolu, et nõudlus Aasia-Euroopa suunal on mitu korda suurem kui vastupidi. "Seetõttu on laevaliinid väga huvitatud täitma kõik Aasiasse minevad konteinerid kaubaga," rääkis Paluste.
    "Teine põhjus on ka selles, et laevad, mis Euroopa-siseselt seilavad, võtavad reeglina peale ca 2000-4000 TEUd, aga kontinentide vahelised laevad suudavad tänapäeval võtta peale juba kuni 18 000 TEUd. Samuti on konkurents laevaliinide vahel Aasia suunal oluliselt suurem," selgitas Paluste.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.