Ekspordikasv rõõmustas logistikasektorit

Gerli Ramler 09. november 2011, 00:00

ASi Schenker tegevjuhi Meelis Arumeele hinnangul mõjutab Eesti ekspedeerimis- ning logistikaettevõtteid kõige rohkem Eesti majanduse, ehk ekspordi ja impordi võimekus.

"Schenkeri töömaht on aastate pikkuse statistika põhjal sünkroonis Eesti välismajanduse mahuga," sõnab ta.

Eelmise aasta kohta polegi tema sõnul muud öelda, kui et võrreldes 2009. aastaga kasvas käive 49% ja EBIT neli korda. "Selle aasta alguses oli aga väga kiire kasvuperiood, mis alates augustist stabiliseerus. Praegu tundub, et kasv on pidurdunud, aga langust ka ei ole," räägib Arumeel.

Arumeel märgib, et Schenkeri käive on sellel aastal võrreldes eelmise aastaga oluliselt kasvanud, samuti kasum. "Aasta lõpuks saavutatavad numbrid olenevad Eesti majanduse viimase kvartali trendidest, aga kasvu kiirus on vähenenud. Võrreldes eelmise aastaga on kõikide tegevusvaldkondade mahud suurenenud, enim lennuveod ja vähem täiskonteinerveod."

Järgmisel aastal plaanib Schenker teha väikese investeeringu tootmispindadesse.

Investeeritakse aralt. 2010. aasta tulemuste põhjal Äripäeva ekspedeerijate TOPis 16. kohal oleva EKLT OÜ tegevjuhi Marina Nikitina sõnul on tänavu rõõmustanud ekspordikasv Eestis, mis mõjutas muidugi ka logistikaettevõtete tegevust. "Samas on mul tunne, et Eesti ettevõtjad ei ole veel eriti julged uusi investeeringuid tegema. Samas aga ilma investeeringuteta võib igasuguse arengutee läbi lõigata," sõnab ta.

EKLT OÜ tegevus on 2011. aastal edenenud plaanipäraselt, kuid lõplikke tulemusi on Nikitina sõnul veel vara ennustada. "Kaubamahud on sel aastal üldiselt suurenenud. Kui palju täpselt, on veel vara öelda, kuud ei ole vennad ning sügiskuudest olulisim - november - on alles alanud," räägib ta."

Ka Jaan Lepp DSV Transport ASist nendib, et möödunud majandusaasta - 2010 - hakkab juba ununema, aga tagasivaade on positiivne - kuidas muudmoodi saabki kriisist väljumisele vaadata? "Kõige rohkem mõjutas meie äritegevust Eesti majanduse kui terviku tublidus, kuna oleme teenindav ettevõte, siis üldistades võib öelda, et vedajatel-ekspedeerijatel läheb nii hästi, kui hästi läheb majadusel tervikuna," sõnab ta.

Kriisieelne aeg veel kättesaamatu. 2011. aasta kolme kvartaliga on DSV kaubaveomahud kasvanud ca 20% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, aasta kokkuvõttes ootab ettevõte kindlasti läbi aegade parimat käibenumbrit, kasumlikkuse parimad ajad jäävad aga Lepa sõnul endiselt kriisieelsesse perioodi.

"Ka meieni on jõudnud erinevaid signaale, et Euroopas on märgata veomahtude vähenemist ja selge on see, et Euroopa või maailma mastaabis ei ole majanduskriis kaugeltki lõppenud. Ise oleme mõõdukalt konservatiivsed," lisab Lepp.

ACE Logistics Estonia käive kasvas mullu ligi 35%, mis ettevõtte juhatuse liikme Andres Matkuri sõnul on osalt tingitud suhteliselt madalast võrdlusbaasist. "Mäletatavasti oli 2009. aastal suurem tagasiminek enamikus ettevõtetes, see ei jätnud ka meid puutumata," põhjendas Matkur. 2010. aastal taastus rahvusvahelist transporti vajav kaubamaht kiiresti, mis aitas kaasa ekspedeerimissektori kiirele tõusule.

WETT Eesti täitis plaani 80% ulatuses Äripäeva ekspedeerijate ja agenteerijate TOPis kolmandal kohal platseerunud WETT Eesti OÜ ei pea oma majandustulemusi suurepärasteks, vaid pelgalt rahuldavateks.

TOPi kaks edukamat firmat AS DBT ja OÜ Skütte keeldusid oma tegevusest rääkimast. Kolmandale kohale tulnud WETT Eesti omanikud ütlevad neid esindava advokaadi Meelis Krautmanni vahendusel, et 2010. aasta majandustulemusi peab WETT Eesti rahuldavaks ning planeeritu realiseerus äriühingu hinnangul 80% ulatuses. "WETT Eesti täheldas logistikateenuste kasvu, mistõttu otsustamine suurendada tänavu veokiparki 30% ulatuses," lisab Krautmann. "Jooksev aasta on olnud töörohke, mistõttu ootame võrreldes eelmise aastaga paremaid majandustulemusi."

Ekspedeerimis- ning logistikaettevõte mulluse edu tõi Krautmanni sõnul tööstuste vedude suurenemine ning teenuste laiendamine.

Tänavu augustis kirjutas Äripäev, et WETT Eesti plaanib hakata ehitama uut logistikakeskust spetsiaalselt SRÜ riikide saadetiste jaoks. Logistikakeskuses plaaniti komplekteerida kaupu edasisaatmiseks. Praeguseks on WETT Eesti omanikud otsustanud logistikakeskuse ehitamise plaani ajutiselt külmutada. "Kuna investeerisime veokite soetamisse, siis oleme logistikakeskuse ehitamise projekti jätnud ootele, kuid kindlasti tuleme ehitamisplaani elluviimise juurde tagasi," ütleb Krautmann.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:14
Otsi:

Ava täpsem otsing