Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turistid aitasid Kaubamaja
LHV ootas Kaubamaja kasumi kasvu 4,7 miljonilt eurolt 6,8 mln euroni.
"Kolmandas kvartalis kasvas kontserni kasuminäitaja 64,3% võrra, mida peame heaks tulemuseks," ütles Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp. "Hoolimata positiivsest trendist nii müügitulemuste kui ka kasumlikkuse osas, polnud suvel ikkagi veel päris selge, milliseks kujunevad sügiskuud nii kogu maailma majanduspilti kui ka kohalike tarbijate hoiakuid arvestades. Midagi halba sel perioodil kaupmeeste jaoks siiski veel ei juhtunud - tarbija kindlustunne püsis endisel tasemel ja ka turiste jalutas Tallinna kui Euroopa kultuuripealinna tänaval tavalisest rohkem."
Kolmandas kvartalis oli kontserni müügitulu 110,3 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 7,1%. Võrdlusbaasi mõjutas 2010. aasta juunis Tallinnas kehtima hakanud müügimaks, mis kahandas kontserni 2011. aasta 9 kuul müügitulu 1,5 miljoni euro võrra (2010. aasta 9 kuul 0,6 miljoni euro võrra).
Müügitulu kasvule on kaasa aidanud mitmed tegurid. Toidukaupade müügitulu on paisutanud inflatsioon. Tarbijate kindlustunde paranemine ja turistide arvu kasv tänu Tallinna kultuuripealinna staatusele on kaasa toonud moe- ja tööstuskaupade müügitulu kasvu. Turistide arvu kasv on mõjutanud müügitulu eelkõige Tallinna kauplustes. Kaubavaliku parandamine arvestades klientide hinnatundlikku ja alalhoidlikku tarbimiseelistust on aidanud vähendada suuri allahindlusi ja sellega kaasnevat marginaali kaotust. Oluliselt parema kasumlikkuse on taganud langusaastatel teravalt fookusesse tõusnud kulude vähendamiseks tehtavate tegevuste jätkamine nii organisatsioonilise töökorralduse parandamise kui ka partneritega paindlikemate koostöövormide otsimise näol.
SEB kiitis hiilgavat kasumlikkust. "Tulude kasv ei olnud hiilgav, kuid kasumlikkuse pool küll," ütles SEB fondijuht Meelis Angerma.
Angerma nentis, et netokasumi marginaal ulatus 7,0%ni, mis oli peaaegu 2007. aasta kolmanda kvartali tasemel. See saavutati osaliselt tööjõuefektiivsuse tõstmisega.
Ettevõtte hinna ja müügi suhtarv on 0,5. Talvel ulatus see üle 0,7. Tüüpiliselt kaubandusettevõttele kujuneb oluline osa Kaubamaja aasta kogutulemusest neljandas kvartalis. "Tugeva kolmanda kvartali kasumlikkusega arvestades on potentsiaal neljanda kvartali tulemuste positiivseks üllatuseks olemas," järeldas Angerma.
Kas tarbijad muutuvad ettevaatlikumateks? Tema sõnul jääb kitsaskohaks võimalik tarbijate ettevaatlikumaks muutumine neljanda kvartali eurotsooni kriisi tõttu. "Positiivne üllatus võiks tulla järgmise viie aasta jooksul tarbijate sissetulekute kasvust ning ostujulguse suurenemisest," arvas ta. Viimase aasta kõrge dividenditootlus 0,28 aktsiale (5,38%) võib püsida, sest kohalik turg ilmselt esialgu oluliselt ei kasva.
Kaubamajade segmendi kasum oli III kvartalis 0,5 miljonit eurot
Supermarketite ärisegmendi III kvartali konsolideeritud maksueelne kasum oli 5,1 miljonit eurot, kasvades aastaga 34,2% võrra. Kaupade müügitulu kasvu mõjutab üldine toidukaupade hinnatõus Eestis, mis on endaga kaasa toonud nii Selveris kui ka Eestis tervikuna mahulise müügi languse. Võrrelduna eelmise aastaga on müügitulu kasvule avaldanud negatiivset mõju jätkuvalt tihenenud konkurents jaekaubandusturul ning Tallinnas kehtiv müügimaks. Samuti on müügitulule avaldanud negatiivset mõju Kadaka Selveri sulgemine üheks kuuks
Selver on üllatanud kõrge kasumlikkusega, saavutades ajaloo suurima kvartaalse EBITDA ja suurima EBITDA marginaali alates 2007 aastast. Ilmselt tõstame Kaubamaja 2011 kasumiootusi.
Samas - kuna 2012 väljavaade on suviste prognoosidega võrreldes muutunud natuke tagasihoidlikumaks, siis arvatavasti korrigeerin järgmise aasta ootusi natuke madalamaks. Seetõttu ma praegu veel täpselt ei oska öelda, milline on netoefekt hinnasihile.