Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Heade üürikorterite turul valitseb endiselt defitsiit

    Enne põhjuste juurde asumist tasub selgeks teha, mis on hea üürikorter. Üldjuhul loetakse selleks hea asukohaga (peamiselt kesklinn) korterit, mis on kas uus või siis korralikult renoveeritud ja kena sisustusega. Kortermaja peab olema uus, ennesõjaaegne kivimaja või siis nõukogude ajast pärinev Stalini-aegne või eriprojektiga hoone.
    Just sel aastal on eespool kirjeldatud korterite puhul olnud tunda defitsiiti - nõudlus ületab pakkumist. Samas ei toimu hinnast sõltumatut rabamist, sest üüriklientidel on kujunenud selge taluvuspiir, milleks on 450 eurot.
    Kui hea kahetoalise korteri pakkumishind ületab üürihuviliste aktsepteeritavat piiri, asutakse kohe tingima. Enamasti annavad omanikud sellele järele.
    Defitsiidi tekke põhjus pole pelgalt vaid suurenenud nõudlus, vaid ka üürikorterite populaarsuse kasv. Kuigi enamasti kasutatakse üüripinda ikka veel ajutise eluaseme ja sunnitud variandina, kasvab teadlikult üürikorterit eelistavate inimeste hulk.
    Kes valivad üüripinna? Üks üürijate seltskond on Eestis õppivad või töötavad välismaalased, kelle hulk iga aastaga üha suuremaks paisub. Nemad eelistavad elada just nimelt kesklinna uutes või hästi renoveeritud korterites. Tavaliselt üüritakse 250-450 eurot maksvaid ühe-kahetoalisi kortereid.
    Teine suur grupp on suhteliselt hästi teenivad noored spetsialistid, kes eelistavad elada töökoha ja meelelahutusasutuste läheduses korralikus korteris, kuid ei ole veel mõelnud eluasemelaenu võtmisele. Ka nende hulk kasvab järjepidevalt, sest tihti pole neil kodu ostmiseks vajalikku omafinantseeringut kusagilt võtta ning seetõttu jäädakse üürikorterisse tükiks ajaks. Ühtlasi on nad liikuvad inimesed, kes ei pruugi veel soovida ühte kohta paikseks jääda.
    Kolmas ja suurim üürijate rühm on inimesed, kelle jaoks on üürikorter ainus võimalus. Nende inimeste hulk kasvab pidevalt seetõttu, et võimalused laenu saada on muutunud varasemast raskemaks ja ka inimesed ise tunnevad majandusliku olukorra suhtes ebakindlust.
    Neljandaks suureneb nende inimeste arv, kes põhimõtteliselt eelistavad üürikorteris elada. Euroopas on see tavaline praktika ja Eesti puhul jääb oodata vaid selle levimist.
    Viienda kategooria alla kuuluvad inimesed, kes üürivad korteri vaid ajutiselt, näiteks juhuks, kui majas toimub remont või otsitakse uut elamispinda, sest vana on maha müüdud.
    Kõigi eespool mainitud ja ehk ka mainimata jäänud üürijate grupid kasvavad kogu aeg. Maaklerite sõnul on tekkinud suisa klientide järjekorrad, milles oodatakse hea pakkumise saabumist.
    Hinna suhtes ollakse tundlikud. Järgnevate aastate perspektiivis on üüriteema Eesti kinnisvaraturul suureneva tähtsusega. Kas heade üürikorterite defitsiit jääb meid ka edaspidi kummitama, on raske öelda, kuid kindlasti hakkab nõudlus olema suurem, kui seda siiani tunnetada oli.
    Tavajuhul järgneks nõudluse suurenemisele hinnatõus, kuid üürikorterite puhul seda tõenäoliselt ei juhtu, sest inimesed on hinna suhtes tundlikud. Kui uues majas asuvat või eksklusiivselt renoveeritud head üürikorterit rahaliselt pidada ei jaksa, on alati olemas alternatiiv tagasihoidliku sisustusega üüripinna näol. Just selliseid on üürikorterite turul kõige rohkem.
    Autor: Margit Alloja
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.