Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Võitja: mulle meeldivad numbrid
Küsimustele vastab audiitorifirmade TOPi võitnud Audiitorteenuse OÜ juht ja omanik Kersti Soodla.
Kas jäite 2010. aasta majandustulemustega rahule? Jäime küll.
Paljud audiitorid nurisevad reatesteerimise ja klientide vähemaks jäämise üle. Kas Teid need mured ei kimbuta? Reatesteerimine on vajalik, kuna 2010. aasta märtsist hakkas kehtima uus audiitortegevuse seadus, millega seoses peavad kõik audiitorifirmad tegutsema rahvusvaheliste standardite järgi. See on väga suur ja põhjapanev muudatus. Kui varem oli kogu kehtestatud reeglistik 24 leheküljel, siis nüüd on see tuhandel leheküljel - nõudmised on kasvanud.
Mina olen selle testi läbinud ja minu teada on kõik, kes seda testi on teinud, sellega hakkama saanud. Kui tahame anda klientidele kindlust, on normaalne, et inimesed, kes seda jagavad, oskavad seda teha.
Audiitorteenuse OÜ käive kasvas aastaga 37%. Millest see tulenes? Meie käive on suurenenud kõikidel viimastel aastatel. Me pole üritanud ennast kuidagi vägisi kasvatada, see on juhtunud loomulikul teel. Audiitoriteenuste puhul on tähtis see, et müüme usaldusväärsust. Tegelikult teeb seda klient. Meie käibe kasv ongi tulnud sellest, et meie kliendid on meid müünud.
Oleme üritanud kinni pidada 24 tunni reeglist, mis võib tunduda väike asi, aga samas on tähtis.
Nii et käibe kasvu on andnud uued kliendid? 2010. aasta oli audiitortegevuse seaduse muutuse tõttu teistsugune aasta, uuenesid audiitoriteenuste piirmäärad. Auditite kõrvale tuli ülevaatusteenus. Osa kliente muutus ülevaatust vajavateks klientideks. Mõnel ettevõttel kadus vajadus audiitoriteenuste järele, teisalt tuli juurde äriühinguid, kus ülevaatuse või auditi tegemise kohustus tekkis ainult ettevõtte varade mahust tingituna.
Kuidas selle aasta tulemustega rahul olete? Ka tänavuse aastaga võib rahul olla, aga arvan, et nii suurt kasvu ei tule kui aasta varem.
Kas teenuste hinnad on viimastel aastatel muutunud? Hindu pole me alla pidanud laskma, pigem on seoses uute nõudmistega hinnad tõusnud. Auditi maksumus sõltub tööle kuluvast ajast ja nõudmistest. Kui nõudmised on suured, siis tuleb teha palju tööd ja on loogiline, et hind tõuseb.
Samas olen üritanud aru saada ka kliendist. Tema jaoks pole see nii oluline, et standard muutus, tema tahab lihtsalt auditit.
Mis Teile oma töö juures kõige rohkem meeldib? Mulle meeldivad numbrid, meeldib finantsaruandeid lugeda. Samuti on tore see, et saab erinevate klientidega suhelda.
Reegel on, et üks audiitor teise audiitori kohta midagi halba öelda ei saa. Aga tegelikult ongi Kersti Liibert täitsa mõistliku mõtlemisega audiitor. Pole rumal, korraldab koolitusi ja on hakkaja naisterahvas.