Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vaata, mis aitab majandusarengut prognoosida
BusinessInsider pani kokku kõige veidramate indeksite tabeli, millega on võimalik prognoosida majandusarenguid.
Mähkmelööbe indikaatorRahasäästmise nimel vahetavad vanemad päeva jooksul lastel vähem kordi mähkmeid. Vastavalt Symphony IRI andmetele, kasvas mähkmelööbe kreemi müük 2,8% samal ajal kui ühekordsete mähkmete müük langes 9%.
Mereväkke kutsumise indeksRasketel aegadel palgatakse mereväkke rohkem tsiviilisikuid, kes ei suuda leida muud tööd. Kui liiga palju inimesi soovib liituda, siis hakatakse reklaami vähendama ja potentsiaalseid uustulnukaid eemale peletama. Jaapani juukselõikuse indikaatorParematel aegadel lasevad naised oma juukseid lõigata ja värvida ning hoolitsevad enda eest rohkem. Jaapani Nikkei ajakirja andmetel lõikasid naised oma juuksed lühemaks kui majandus 1997. aastal kukkus.
Big Mac´i indeksSee indeks näitab valuuta vahetuse kursse erinevates riikides ja põhineb Big Maci hinnal. The Economist avaldab indeksit igaaastaselt ning näitab tugevat korrelatsiooni Big Maci maksumuse (dollarites) ja SKP vahel.
Kuumade ettekandjate indeksMida kuumem on ettekandja, seda lähemal on majandus kuristiku äärele. Buumiaegadel kasutavad füüsiliselt atraktiivsed inimesed oma välimust, et saada paremini tasustatud töökohti.
Kitsa lipsu indikaatorSiinkohal pakutakse välja kaks indikaatorit. Esiteks ostavad mehed rasketel aegadel lipse, et näidata, et nad töötavad rohkem. Teiseks muutuvad lipsud kehvematel aegadel kitsamaks ja majandus taastudes erksamaks.Kui Suurbritannias ilmusid 2007. aastal uudised, et oodata on koondamisi, suurenes lipsude müük. Mehed püüdsid tööandjatele näidata, et nad on tulnud tööd tegema.
Õlle tarbimise indeksTarbijad püüavad alati säästa sellega, et tarbivad alkoholi kodus. 2008.-2010. aastatel kukkus tööhõive õlletööstuses 12% võrreldes Euroopa kogutööhõive 2%-lise langusega.
Seelikupikkuse indeks1920. aastatel majandusteadlase George Taylori poolt avastatud indeks prognoosib turgude liikumist naiste seelikupikkuse põhjal. Mida lühem seelik, seda paremini läheb majandusel.
Auto müügimeeste indeksMida kiiremini müügimehed allahindlusi teevad, seda nõrgem on majandus.
Läti prostituutide indeksBuumiaegadel, mil naised leiavad paremaid töökohti, on vähem prostituute ja tunnihind tõuseb. Kui majandus 2009. aastal langes, kukkus Läti prostituutide ühe öö hind 60 dollarile.
Google´i otsingu indeksGoogle mõõtis otsingute andmeid ja avastas, et pea kaks tosinat otsitavat valdkonda, kaasa arvatud tööpuudus, võnguvad sarnaselt turuga.
Kupongi lõikamiste indeksKui majandus langeb, püüavad tarbijad kasutada ajalehtedest/ajakirjadest välja lõigatud kuponge, et vähendada tarbeesemete maksumust.
Lasteeinega kaasa antavate mänguasjade indikaatorRestoranid vähendavad kasumimarginaali säilitamiseks tasuta asjade jagamist.
Meeste aluspesu indeksMehed loobuvad aluspesu ostmisest, et hoida rasketel aegadel raha kokku. Uuringufirma Mintel väitel langes meeste aluspesu müük 2009. aastal 2,3%, mis juhtus esimest korda pärast 2003. aastat.
Töömeeste tagasihelistamise kiiruse indeksMida kiiremini töömees tagasi helistab, seda kehvemini läheb majandusel. Headel aegadel on töömehed klientidega pidevalt hõivatud.
Konserveeritud ubade indeksTarbijad pöörduvad konserveeritud toodete poole, et rasketel aegadel kokku hoida toidukulutusi. BBC uuringud näitavad, et 2009. aastal kasvas Suurbritannias konserveeritud ubade hind 23%.
Huulepulga indeksEstee Lauderi juhi Leonard Lauderi poolt loodud indeks näitab, et naised soetavad kehvadel aegadel pigem huulepulga ning väldivad kalleid tooteid nagu käekotid ja kingad.
Popkorni indeksEt pageda reaalsuse eest, käivad inimesed kinodes sõltumata filmi kvaliteedist.
Sääsehammustuste indeksMida enam maju seisab tühjana, seda rohkem esineb ka sääsehammustusi. Rohtukasvanud hoovid ja basseinid muutuvad kahjurite pesitsusaladeks.
Alligaatorite ja krokodillide populatsioonKui ameeriklased asusid vähem raha kulutama, kukkus ka kallihinnaliste alligaatori ja krokodillinahast kottide müük.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.