Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
10 nippi, kuidas koostada hea e-kiri
E-postiturunduses on tarvis teha palju eeltööd ja analüüsimist ning oluline on olla järjekindel, rääkis ADM Interactive digitaalse meedia juht Raimo Matvere tänasel Best Marketingi korraldatud Eesti esimesel B2B konverentsil.
Matvere 10 soovitust hea e-kirja koostamiseks:
1. Saatja nimi selgelt on identifitseeritav - brändi või ettevõtte nimi, eraisiku nime alt saatmist vaid erijuhtudel
2. Koosta hea teemarida ehk selge pakkumine - üldsõnalisus ei toimi ja pakkumine peab vastama kirja sisule
3. Kasuta ühte keskset „tähtsõnumit“ - kõik pakkumised ja uudised pole kunagi võrdselt olulised, seega tõsta esile see, mis saajat enim kõnetab
4. E-kirja sisu olgu puhas, selge ja loogiline – väldi olukorda, kus kõike on liiga palju
5. Üleskutseta kiri on sisuliselt tühi - juhenda kasutajat, vii teda edasi
6. Pea meeles, et kasutajat ei saa sundida, saab vaid talle kasulik olla
7. Äris loeb efektiivsus, selgus, konkreetsus ning pea seda silmas ka e-postitustes
8. Enamik inimesi vaatab enne pilte kui teksti - noor alustab pigem piltidest, eakam tekstist, samas väldi „suvaliste piltide lisamist e-kirja
9. Hea e-kiri algab pealkirja ja/või pöördumise ning juhtlõiguga - turunduslikule e-kirjale kehtivad uudise reeglid: põhiidee ja pakkumine võtta kokku avalõigus 2-3 lausega
10. Pea meeles, et kasutaja viskab kirjale pilgu peale ehk skaneerib sisu, tähelepanu äratamiseks on aega umber 5 sekundit
Lisaks soovitab Matvere leida 3 kolleegi, näidata neile värsket e-kirja 5 sekundit ja küsida kaks küsimust: mis oli peauudis/pakkumine ja mida kasutajal teha paluti. Seejärel saab teada, kas kiri on saatmiseks sobilik.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.