Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Inglise turundusguru: koonda ettevõtte ümber arvamusliidrid
Turunduses tuleb olla innovaatiline ja üks hea võimalus on ettevõtte ümber koondada arvamusliidrid, kes aitavad klientidel ostuotsuseid teha, soovitas Suurbritannia firma Influencer50 juht Duncan Brown tänasel Best Marketingi korraldatud Eesti esimesel B2B konverentsil.
„Kui turundus ei tööta ja tahad uusi tulemusi, siis tuleb läbi viia muutus. Kui tahad ennast tõestada, ei saa jätkata sama asja tegemist,“ rääkis Brown.
Browni hinnangul seisneb iroonia selles, et turunduses puudub innovatsioon. Kõik, mida tehti möödunud aastal, tehakse ka tänavu.
Lahenduseks pakub Brown arvamusliidrite ringi koostamine inimestest, kes aitavad klientidel ostuotsuseid teha. „Arvamusliider on kolmas osapool, kes mõjutab märkimisväärselt kliendi ostuotsuseid, kuid ei ole lõpptulemuse eest vastutav,“ selgitas Brown, kelle sõnul võivad need isikud olla näiteks analüütikud, sõltumatud eksperdid, akadeemikud, ajakirjanikud või blogijad.
Browni hinnangul pole ajalehed, valitsus ja nõustamisfirmad piisavad mõjutajad, vaid suhted tuleb üles ehitada personaalselt.„Arvamusliidreid tasub kasutada, et teada saada, mis on sinu kliendile oluline ja ehitada sellele üles oma turunduskampaania,“ kirjeldas Brown. Seejärel pole enam oluline, mida ise arvad, vaid see, mida arvavad sinu arvamusliidrid, lisas ta.
Brown soovitab ettevõttel ära kaardistada võtme-arvamusliidrid ja mõista, millisel müügiperioodil teatud isikuid kasutada. Silmas tasub pidada, et inimesel võib olla mõju ühes valdkonnas, kuid teises võib see täiesti puududa.
Kuidas saada soovitud isik oma arvamusliidrite ringi? „Lähenemine arvamusliidritele peab olema erinev ja nende jaoks tuleb koostöö teha huvitavaks ja kasulikuks,“ kirjeldas Brown.
Teiseks saavad arvamusliidrid spetsialisti sõnul oma mõjukuse teistelt arvamusliidritelt. Tihti puudub neil aga võimalus omavahel kohtuda. Seega on hea idee nad kokku kutsuda ja selgitada oma eesmärke kõigile korraga. „Sega negatiivselt meelestatud arvamusliider positiivselt meelestatud arvamusliidritega. Sa ei saa teda küll ennast reklaamima, kuid sinu ülesanne on saada ta vähem pessimistlikuks,“ rääkis Brown.
Ka firmast tuleks leida inimesed, kes saaksid arvamusliidritega hästi läbi. „Kui leiad 5 inimest oma organisatsioonist, siis sellest piisab. Hiljem peab neid inimesi suutma lihtsalt oma ettevõttes hoida,“ märkis Brown.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.