Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
USA automüük kahe aasta tipus
Chrysleri ja Volkswageni abiga meelitati Ühendriikides autosid ostma üha rohkem inimesi, mille tulemusel kasvas autode müük novembris 14% ja liikudes kahe aasta parima tulemuse suunas.
Kõige enam on enda müüki aastaga kasvatanud Chrysler ja VW, vastavalt 45% ja 41%. Kahekohalist kasvu näitasid lisaks veel Hyundai (22%), Nissan (19%) ja Ford (13%).
Maailma kaks suurimat autotootjat Toyota ja General Motors kasvatasid müüki 7% jagu. Jaapani maavärinast kõige aeglasemini taastuv autotootja Honda müük kukkus aastaga 6% võrra.
Aastases tempos oleks müüginumber 13,6 miljonit autot, mis ületab selgelt analüütikute prognoose ja on kõrgeim näitaja alates 2009. aasta augustist, kui föderaalvalitsus toetas autode ostmist.
Lisaks on autotööstusele julgustav märk see, et vaatamata väiksematele kampaania ja soodustuste kuludele müüdi autosid eelmisest aastast rohkem. Keskmise uue müüdava sõiduauto hind tõusis 4% võrra, 30 000 dollarini.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.