Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meeletult edukas firma peab sünnipäeva

    Täna 18 aastat tagasi registreeriti Äripäeva TOP 100 neljakordne võitja ning korduv esikolmiku firma, mida Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel on nimetanud meeletult edukaks.

    "See on meeletult edukas firma, mille sarnaseid tulemusi pole ühelgi teisel ette näidata," ütleb Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel. Tänavuses TOP 100s kuulub Vopak E.O.S.ile tubli kolmas koht.
    Tõsi, äriregister annab E.O.S.i sünniajaks 1997. aasta jaanuari, kuid see tuleneb ilmselt ettevõttete ümberregistreerimisest. Paljudel enne 1997. aastat loodud firmadel on registris sünnikuupäev alles sellel aastal.
    Möödunud aastatele tagasi vaadates ei oskagi öelda, kas Vopak E.O.S. saavutas oma praeguse võimsuse Eesti toel või kiuste. Neisse aastatesse jääb võitlust raudteetariifide, ametnike ja poliitikute, asukohajärgsete naabrite ning otseste konkurentidega.
    1999. aasta augustis ütles E.O.S.i suurima kohaliku konkurendi Pakterminali omanikeringi kuulunud transiidiärimees Aadu Luukas üht Venemaaga seotud äritõrget lahates, et maailmamajanduse seisukohalt on transiit üksnes sekundaarne protsess. Praeguseks on E.O.S. Pakterminali alla neelanud.
    E.O.S.i pikaaegne juht Arnout Lugtmeijer tõdes samal ajal, et Venemaa on väga keeruline majanduslik ja logistiline probleem. Ta on alati sõnades äärmiselt diplomaatiline ja viisakas, ehkki võitleb ettevõtte ärihuvide eest nagu lõvi.
    Näiteks 2003. aastal kutsus Lugtmeijer avalikult ning julgelt Eesti poliitikuid transiidisektoriga koostööle. „Eelmisel talvel, kui avalikkuses pikalt diskuteeriti jäälõhkumise finantseerimise üle, hoidusid laevaomanikud tankerite saatmisest Eesti sadamatesse," kirjutas Lugtmeijer Äripäeva arvamuslehekülgedel.
    "Puudus kindlus, kas ja kui kaua laevu laaditakse ning millal saab täislastis tanker meie jäätunud rannavetest minema. Laeva prahtijale tähendab 50 000-tonnise veeväljasurvega tankeri üleaja seismine ligi 20 000 dollari ehk veerand miljoni krooni suurust trahvi päevas," täpsustas ta. "Venemaa eksportijale tähendab see planeeritud miljonitest dollaritest ekspordituludest loobumist."
    Jah, Venemaa on alati Eesti ja siinsete ettevõtete jaoks probleem olnud, kuid pole ka saladus, et transiidiäri sõltub suuresti valuutakurssidest. Aastal 2005 sai E.O.S. Eesti krooni ja dollari kahjulikust suhtest ligi 256 miljonit krooni miinust, aasta lõppes rohkem kui 50 miljoni kroonises kahjumis.
    Lugtmeijer on tuliselt võidelnud ka kruntide pärast, kuhu saaks E.O.S. oma tegevust laiendada. Üks neist vaidlustest, uue Tallinna vangla krundi pärast, jõudis ka meedia tähelepanu köitnud kohtulahinguni.
    Äripäeva andmetel hakkas aga E.O.S. Lugtmeijeri käe all jõuliselt kasvama alles siis, kui jõudis 100%-liselt hollandlaste omandisse. 2002. aasta septembris võttis Hollandi investeerimisfirma Baltica Finance N.V transiidifirma finantsafääridega raskustesse sattunud ja seejärel restruktureeritud USA suurimalt gaasikompaniilt El Pasolt üle.
    “E.O.S. alustab kohe oma mahutipargi suurendamist Maardus veerandi võrra kuni 175 000 tonnini, sest vabanes El Paso survest," tunnistas Lugtmeijer toona Äripäevale. “Terminali laiendamise eesmärgiks on klientidele paremate teenuste pakkumine, mida võib võrrelda restoraniga, kes ostab uusi nõusid, et kliendid ei peaks praadi ja magustoitu ühe taldriku pealt sööma.”
    "Eelmisel aastal jõudis Vopak E.O.S. olulise verstapostini – meie naftatoodete ladustamisvõime ületas miljoni piiri, ulatudes nüüd 1 026 000 kuupmeetrini," rääkis Lugtmeijer tänavu septembris Äripäeva lugejate küsimustele vastates.
    "Tänavu oleme hakanud suurendama laadimisvõimekust ja teenuste integreerimist. Tegutseme globaalsel turul, mis on pidevas muutuses, ning jälgime hoolikalt turuosaliste vajadusi nii lühemas kui pikemas perspektiivis. Meie jaoks on kaugematel turgudel, näiteks Kaug-Idas, toimuv sama oluline, kui see, mis toimub siinsamas Baltikumi regioonis," lisas ta.
    2010. aastal teenis Vopak E.O.S. 3,1 miljardi kroonise käibe juures 1,3 miljardit krooni kasumit. Aasta enne seda oli käibeks 2,5 miljardit ja kasumiks 927 miljonit krooni.
    Vopak E.O.S. on kahe globaalse logistika- ja terminalisektori juhtiva ettevõtte, Royal Vopaki ning Global Portsi ühisfirma. Vopak tegutseb 31 riigis üle maailma ning pakub ladustamis- ja veoteenuseid 80 terminalis. Kontserni ladustamisvõime ulatub 25,5 miljoni kuupmeetrini ja see katab nii vedel- ja gaasilisi kemikaale, naftatooteid ja –keemiat, biokütuseid, veeldatud gaase kui ka toiduõlisid.
    Global Ports on juhtiv konteiner- ja naftaterminalide operaator, mis käitleb kaubavoogusid Venemaalt. Global Portsi terminalide kaudu käib ligi 30 protsenti Venemaa konteinerikaubandusest ning masuudiekspordist.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.