Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LOGISTIKA. Hinnad teevad korrektuure

    Järjekordne aastaring saab täis ning mõned firmad on oma teenusehinnad jälle üle vaadanud, mis tähendab, et mõnigi asi läheb kallimaks.

    Nii on kliente hindade muutusest teavitanud näiteks Eesti Post AS ja DHL Estonia AS. Kui esimese puhul on valdav osa teenuseid uuel aastal kallimad, siis DHL on mõnda hinda langetanud.
    Eesti Posti puhul on hinnatõusu põhjus enamasti kulukomponentide kallinemine, peamiselt kütuse hinna tõus. Peab märkima, et kui kullerfirmad reguleerivad teenuse hinda turul peamiselt kütuse lisatasuga, siis Eesti Post pole kõnealust maksu oma teenustele rakendanud.
    Seetõttu torkab silma, et suuremad hinnamuutused on just Eesti Postil. Ettevõtte esindaja Inge Suder ütles, et teenusehinnad vaadatakse üle üks kord aastas. “Logistikavaldkonnas toimusid suuremad hinnamuudatused kullerteenuste vallas 2009. aastal, rahvusvahelise paki puhul toimus aga viimane hinnamuudatus 1998. aastal,” märkis ta.
    Enim tõstab Eesti Post hinda ärikliendile rahvusvahelise ärikirja saatmise puhul – tervelt 25%. 2009. aastast, mil teenust pakutakse, on selle teenuse osutamise kulubaasis kasvanud kohaletoimetamise tasu, mis on kolme aastaga riigiti kasvanud kuni 86%. See ka hinnamuutmise peamine põhjus.
    Samuti tõusevad riigisisese ärikirja saatmistasud. Standardkirja teenuse hinda tõstetakse 7%, sest teenuse osutamise hinnakiri tahetakse viia vastavusse reaalse kütusekuluga kaugemates ja raskemini ligipääsetavates sihtkohtades.
    Makstud vastusega standardkirja, mille teenuse osutamise kulubaasist moodustab samuti suure osa kütusekulu, hinnakirja korrigeeritakse 19,5% kõrgemaks. Ka kullerteenuste hinnakiri muutub. Enamiku teenuseid, mis samuti sõltuvuses kütusekulust, viib Eesti Post hinnakirjas vastavusse kütuse kuludega, pakimahtudega ning logistiliste võimalustega. Sõltuvalt lähte- ja sihtkohast on teenuse kulu muutunud keskmiselt 13% suuremaks, teatas ettevõte.
    Samuti muutub väiksekaaluliste saadetistele kehtinud tasu ning kaaluvahemikes 0–1 kg, 1–3 kg ja 3–5 kg tõuseb hind 10%.
    Aadressita reklaamiteenuse hinnast moodustavad sõltuvalt tsoonist kolmandiku kuni poole transpordikulud, seetõttu on kütuse hinna kasv avaldanud olulist mõju teenuse kulubaasile. Kandehinna sisendkulude jätkuv kasv tingib aadressita reklaamiteenuse hinnatõusu kõigis tsoonides, kaalukategooriates ja kiirustes. Hinnakirja hind tõuseb kõikides tsoonides, kiirustes ja kaalukategooriates 9,7%.
    Eesti Post kaotab ära lisateenuste hinnakirja ning edaspidi pakub lisateenuseid reklaami lisateenuste hinnakirja alusel. See tähendab, et edaspidi kehtib kirja lisateenustele kogusest sõltuv soodushind.
    Mõni teenus läheb soodsamaks. DHL Estonia ASi Balti riikide Express-teenuste tootejuhi Raul Ristimäe sõnul muudab ettevõte ekspressteenuste ehk kullerteenuste hinda jaanuaris, kuna firma soovib investeerida jätkuvalt inimestesse ja klientidele parima teenuse pakkumiseks vajalikku taristusse.  Samas ei lähe kõik teenusehinnad kõrgemaks. Ristmäe sõnul lähevad hinnad oluliselt madalamaks kellaajalise kättetoimetamisega teenustel. “Seda seetõttu, et tahame pakkuda meie klientidele veelgi kiiremat transporditeenust,” teatas ta. “DHL EXPRESS WORLDWIDE-teenuse ehk saadetiste kohaletoimetamise järgmise võimaliku tööpäeva lõpuks hinnad tõusevad veidi, kuid seda inflatsioonimäärast väiksemas ulatuses,” ütles Ristmäe.
    Ristmäe sõnul muutus ekspressteenuste hinnakiri viimati 2010. aastal.
     
     Tasub teada
    Hinnad valdavalt tõusevad
    Eesti PostRiigisisene ärikiri: keskmiselt 7% kallim.Standardkiri tähtsaadetisena ning maksikiri liht- ja tähtsaadetisena: käibemaksuta hind korrigeeritud 2 komakohani.Makstud vastus: standardkiri  19,5% kallim, maksikirja käibemaksuta hind korrigeeritud 2 komakohani.Rahvusvaheline ärikiri: keskmiselt 25% kallim.ELS Standard, ELS Pluss, ELS 10, ELS Transport: sõltuvalt lähte- ja sihtkohast keskmiselt 13% kallim.ELS Postimüük: kuni 5 kg hind 10% kõrgem.Aadressita reklaamiteenus: kõikides tsoonides, kiirustes ja kaalukategooriates 9,7% kallim.Lisateenused: kirja lisateenused kaovad, lisateenused reklaami lisateenuste hinnakirja alusel. Selle tulemusena hakkab ka kirja lisateenustele (nt aadresskleebise trükkimine, voltimine, ümbrikusse panemine jne) kehtima kogusest sõltuv soodushind.
    DHLDHL EXPRESS 9:00 ja DHL EXPRESS 12:00 teenused odavnevad.DHL EXPRESS WORLDWIDE ja DHL EXPRESS IMPORT kallinevad.
    Allikas: Äripäev
     
    Kommentaar
    DPD hinda ei tõsta
    Janek Kivimurd, DPD Eesti ASi müügi - ja turundusjuht
    Eesti-sisese kullerteenuse veo baashindades me suuri muutusi ette ei näe. Tõsi, kui energiakandjate hinnad tõusevad, siis avaldab see mõju ka kullerteenuse hindadele. DPD baashinnad on praegu turul ühed soodsamad.Rahvusvahelisest kullerteenusest võivad mõneti kallineda Soome veotariifid, tulenevalt laeva liiniveo tariifide tõusust ja survest kulleri ametikoha tööjõukuludele Soomes. Teisalt, näis, mida toob uue aasta esimene kvartal mahtudele, aga Balti-suunaline veomahtude senine kasv loob pigem mõningase veotariifide alanemise eelduse.
     
    Pane tähele
    Kuidas kullerteenuse kuludelt kokku hoida?
    Paar näidetEttevõtetel, kellel on Baltimaades igas riigis eraldi ladu, tasub kaaluda ning arvutada läbi lahendus kesklaole ja jaotuslogistikale. Seeläbi võib ka 10–15% logistikakulu vähendamine tõsta varade tootlikkust 20–40% võrra.Saatke tulikiired kullersaadetised lennukulleriga ning kiired saadetised maismaa kulleriteenusega. Näiteks lennukulleriga saatmine võib maksta isegi 5–6 korda enam kui maismaa kullerfirmaga.
    ALLIKAS: Janek Kivimurd
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
SASi aktsionäride koosolekust sai täielik kaos
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Raadiohommikus: nädala ettevaade, Eesti juhtide head ja vead ning kutsehaiguste uus hoog
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.