EHITUS. Sihtturu vallutamine võtab aastaid

07. detsember 2011, 00:00

“Kogemus näitab, et uue turu võitmiseks ei piisa ühest aastast: meil on läinud iga uue turu vallutamiseks reeglina 3–6 aastat,” rääkis käsitöö palkmajade tootja Hobbiton OÜ juht Andrus Prangli.

Ettevõtte sihtturud on Norra, Rootsi ja Prantsusmaa. “Norras, mis on käsitöö palkmajade Meka, on inimesed kinni traditsioonides. Viimase kahe aasta jooksul on ehitusloa taotlemise aeg seal pikenenud, mis omakorda pikendab ka kliendi otsustamisaega majatootjaga lepingu sõlmimisel,” märkis ta. Prangli sõnul on Norras karmistunud ka reeglid tööjõu registreerimisel: kohalikus maksuametis tuleb kahe nädala jooksul alates tööde algusest registreerida iga töötaja, kes läheb maja monteerima.

Rootsi ja Prantsusmaa on Prangli hinnangul suhteliselt ebatraditsioonilised palkmaja turud, ent kliendid on üha enam hakanud palkmaju eelistama, eelkõige elumajade sektoris. “Neil turgudel, kus palkmajad on alles viimase aja trend, on ka nõuded karmimad. Näiteks ei arvestata alati palkmajade iseärasustega: kiputakse hindama ainult palkmajade seinte U-väärtust ega hinnata piisavalt võimalust kompenseerida see muude majaosadega nagu katus, aknad, põrand,” selgitas ta.

Prantsusmaal tuleb arvestada sellega, et monteerija firmal oleks 10aastane garantiikindlustus, mida välismaisel ettevõttel on suhteliselt keeruline saada. “Reeglina lastakse majad monteerida kohalikel ettevõtetel. Ise oleme selleks teinud Prantsusmaale oma tütarfirma, kelle abil saame lõppkliendile pakkuda täisteenust,” märkis ta.

Suhted kõige olulisemad. Masintoodetud palkmajade ja puitkarkassmajade tootja Mountain Loghome OÜ juhatuse esimehe Andres Minni sõnul on firmal, kes välisturul juba tegutseb, oluline hoida suhteid, kuna uute partnerite leidmine on kallis ja kurnav ettevõtmine. “Kui aga otsitakse uut koostööpartnerit, peaks see olema samas gabariidis kui otsija-firma. Palkmajade puhul tuleks turundusraha suunata ELi-välistesse riikidesse, kus energiasäästu direktiivid pole veel “tapnud” võimalust palkmajale ehitusluba saada,” soovitas ta.

Välisturule tootes tuleb kohalike eelistuse hästi tunda ning olla teadlik ka muutuvatest trendidest. Hobbiton  on viimastel aastatel arendanud väga erinevaid lahendusi kohalikust eripärast lähtudes. “Näiteks Prantsusmaal ei lubata mõnes omavalitsuses ristnurgaga maja ehitada, siis oleme kasutanud palkide sidumisel puhasnurka või nurgatappide asemel poste nurkades. Üha rohkem tuleb mõelda ka majade soojapidavuse ja energiakulude optimeerimise peale: siin hakkab üsna palju rolli mängima kvaliteetselt ehitatud maja, eriti selle välispiirded,” sõnas Prangli.

Masintoodetud palkmajade tootja AS Ritsu müügiinseneri Mari Loormani sõnul on palkmajade turutrendiks modernsed projektilahendused. “Hooned on väljastpoolt omanäolised ja pilkupüüdvad. Siseruumide hulka on hakatud rohkem soovima statsionaarseid garderoobe. Elumajades on peaaegu alati olemas tehno- või küttesüsteemi ruum, sageli ka eraldi majandusruum. Viimistluse toonid on julged ja isikupärased,” loetles ta. Mountain Loghome peab oma trumbiks arhitektuuriliselt edevaid ja keeruliste konstruktsioonidega ehitisi. “Nendega oleme kõikjal maailmas konkurentsis. Standardlahendustega lööme ilmselt läbi ainult Jaapanis, seal on aga kvaliteedinõuded väga kõrged,” märkis Minn.

 

Pane tähele

  • Sihtturuseminar “Sihtturg – Moskva”

toimub 15. detsembril
Jätk kevadel toimunud Peterburi sihtturuseminarile, käsitletakse teist spetsiifilist turgu Venemaal – Moskvat.
Kutsutud on ka Moskva Riiklik Registreerimiskoda, kellelt saab ülevaate hetkeolukorrast ning majanduskliimast.
Käsitletavad teemad: Moskva majanduskliima, välismaiste ettevõtete registreerimine Moskvas; logistilised kahepoolsed võimalused, ettevõtte juhtimise eripärad Moskvas, finantsriskid ekspordil Venemaale, piiriületusküsimused ning olukord.
Korraldab Eesti Kaubandus-Tööstuskoda koostöös EASiga.

 

Üks küsimus

  • Millistes värvides näete aastat 2012?

Andrus Prangli, Hobbiton OÜ juht
Meie arvestame, et tootmismahud püsivad võrreldes tänavuse aastaga stabiilsed, aga loodame muidugi kasvu. Kui finantsturgudel valitseb ebakindlus, siis mõjutab see kindlasti meie potentsiaalsete klientide otsustamise aega. Seda on eriti tunda suvilaturul Norras: inimesed on valmis luksustoote tellimisega ootama, kui tulevik ei ole päris selge. See omakorda paneb mitmeid majatootjaid tegema odavaid pakkumisi, et oma mahtusid hoida, konkurents teravneb.
Elumajade turul on inimesed valmis kiiremini otsustama: elada on ju kuskil ikka vaja. Seetõttu on hea omada müügipotentsiaali korraga mitmel erineval turul. Selle nimel oleme viimastel aastatel palju tööd teinud. 

Mari Loorman, ASi Ritsu müügiinsener
Rõõmsates toonides. Ritsu tootmismahtude kasv aastal 2012 tugineb käesoleval aastal Rootsis, Soomes ja Prantsusmaal alustatud projektide jätkamisele ning koostöös Saksa partneriga uue toote turule toomisele. Viimase näol on tegu väikeelementmajaga, mille tootmine ja püstitamine on palkmajadega võrreldes kuni kolm korda kiirem. Uus toode ei vähenda palkmajade tootmise osakaalu. On oodata palkmajade turuala laienemist.
Meie strateegia puhul mõjutab käivet pigem edasimüüjate käekäik, mitte üldine majanduslik olukord eksporditurgudel. Tootmise sisendid on suurema mõju all – majatootjat mõjutab puiduturul toimuv, tööjõu liikumine ja lojaalsus. Majanduses olev ärevus teeb ettevaatlikus ja sunnib valikute eel plusse ja miinuseid eriti hoolikalt kirja panema.

Andres Minn, Mountain Loghome OÜ juhatuse esimees
Suhteliselt sarnastes toonides nagu praegust aastatki. Kui just ei lähe käima mõni suurtest objektidest, mille kallal oleme viimased kaks aastat töötanud. Hiinas näiteks.
Inimesed, kel on raha, otsivad võimalusi selle parimaks paigutuseks ja kuna nii aktsia- kui ka võlakirjaturud on  praegu väga kahtlased, siis pöörataksegi pilk kinnisvara poole.  Eriti Lääne-Euroopas on tunda, et inimesed tahavad oma euroraha-usu vahetada puitmaja-usu vastu ja mida rutem, seda parem.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
04. December 2012, 13:27
Otsi:

Ava täpsem otsing