Logistikategu valitakse juba 10. korda

07. detsember 2011, 00:00

Tänavu sügisel valitakse juba kümnendat korda aasta logistikategu, mille eesmärk on tunnustada oma tööle pühendunud logistikajuhtide edu organisatsiooni püstitatud eesmärkide saavutamisel.

Avatud on rahvahääletus 2011. aasta logistikateo väljaselgitamiseks. Selleks saatke  hiljemalt 10.12.2011 e-kiri oma lemmikteoga aadressile sensei@sensei.ee, lisades hääletaja identifitseerimiseks kindlasti ka enda nime ja ettevõtte. Hääletada saab vaid üks kord ja ühe logistikateo poolt.

Finaali jõudnud logistikategusid hindab nii kaheksaliikmeline žüriikui ka Eesti logistikaavalikkus hääletamise teel. Sealjuures on žürii otsusel 50% ning avalikkuse hinnangutel 50% osakaal. Võitja selgub kaalutud häälte summeerimisel. Punktide võrdse jagunemise korral saab määravaks žürii otsus. Žürii koosseisu kuuluvad kolm Äripäeva logistikaajakirjanikku ning viis PROLOGi juhatuse liiget.

Varasematel aastatel on logistikateo eest suure auhinna pälvinud DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV), Schenker ja Telema.

 

Nominendid

Eesti Raudtee: Koidulas avati modernne piirijaam
Eesti Raudtee selle aasta suurim sündmus oli Eestis suurima rajatud uue taristuobjekti avamine. 70 miljonit eurot maksnud ja tänavu avatud Koidula moodne piirijaam suurendab raudtee läbilaskevõimet, Eestit läbivate logistikakanalite konkurentsivõimet ning muudab kaupade piiriülese liikumise efektiivsemaks, koondades piiriületusega seotud protseduurid ning kaubakäitlemise ja raudteeveeremi hooldusega seotud funktsioonid kompaktselt ühte jaama. Nüüdsest on taas võimalik raudteed pidi üle piiri liigutada kõiki kaubagruppe.
Koidula jaama rakendumisega vabanes Tartu piirijaama staatusest, millega vähenesid oluliselt linna turvalisuse ja ohutusega seotud riskid. Piirijaam taasühendas Eesti territooriumil Tartu–Valga–Koidula raudteelõigud, mis avab uued võimalused kaupade ja reisijate veoks nii Eesti-siseselt kui ka naaberriikide vahel ning arendab kohalikku elu.
Koidula piirijaama ehitust alustati 2008. aasta augusti lõpus. Projekti rahastavad kolmandiku ulatuses riik (infrastruktuur ja ametkondlikud hooned) ning ülejäänu AS Eesti Raudtee ja Riigi Kinnisvara AS.
Kümne rööpapaariga Koidula piirijaama kompleks hõlmab 24,2 kilomeetrit raudteid, jaama- ja büroohooneid, tolli ja veterinaaria laohoonet ja tehnohooldepunkti.
Arendusala suurus on ligi 92 hektarit, tegemist on Eesti ühe suurema infrastruktuurikompleksiga.

Farm Plant: optimeeris logistiku tööaja
Farm Plant Eesti arendas sel aastal iseseisvalt välja ideest juurutatud süsteemini viljavedude korraldamiseks infosüsteemilise lahenduse veotellimuste ja veoarvete haldamiseks. Süsteem on veebipõhine ning veotellimuste keskkonda on antud ligipääs tarnijatele, kes saavad süsteemis veotellimusi esitada, ning lepingulistele transpordiettevõtetele, kes saavad ligipääsu süsteemis veotellimuste täitmiseks võtmiseks ning toimunud vedude kinnitamiseks.
Sealjuures vormistab ettevõte vedajate eest veoarved ise.
Loodud süsteemi tulemusel paranes ettevõttes logistiku tööaja kasutamise efektiivsus.
See tähendab, et üks logistik suudab päevas hallata ligikaudu 80 koormat – võtta vastu veotellimusi, jagada neid vedajatele, jälgida veotellimuste täitmist ning kinnitada vedusid veoarve koostamiseks.
Samuti on paranenud veoarvete täpsus, millest on tulnud kulude kokkuhoid.
Ja kuna veoarveid teeb ettevõte ise, siis hiljemalt kolm päeva pärast transportimist on firmal olemas ka veoarved, mis hõlbustab  kuluarvestust.

Girf: päästis Eesti idapiirid valla
Uus infosüsteem GoSwift võimaldab juhtidel piiriületuse aega eelnevalt broneerida. Alates selle aasta 1. augustist töötab kõikides Eesti-Vene maanteepiiripunktides Venemaa suunal siseministeeriumi, Girf OÜ ja ERAA koostöös välja töötatud GoSwifti sõidukite elektroonilise järjekorra süsteem. Mullu algatas siseministeerium riigipiiri seaduse muutmise, millega loodi võimalus luua kolmes Eesti maanteepiiripunktis (Narva, Koidula, Luhamaa) ühtne piiriületuse ootejärjekorra infosüsteem ning iga piiripunkti lähedale ooteala.
Infosüsteemi hanke võitis OÜ Girf GoSwifti-nimelise süsteemiga, mis muutis kohustuslikuks kõigile sõidukiga Venemaale suundujatele eelregistreerimise infosüsteemis.
Korra muutus tähendab aga seda, et alates augustist käivitunud piirijärjekordade broneerimise süsteem muutis prognoosimatu olukorra kaubavedudega tegelevatele ettevõtetele ja metsiku piirijärjekorra ajalooks. Uute reeglite kohta on siseminister Ken-Marti Vaher öelnud järgmist: “Ega me garanteerigi, et pikad järjekorrad nüüd ära kaovad, kuid me anname võimaluse inimestele oma aega paremini planeerida.”  

Pakendimeister: tõi kergust kaubaalustesse
Kärgpappaluste tootmine Eestis sai alguse Pakendimeister OÜ asutaja Margus Otsniku ideest, ta tahtis pakkuda alternatiivi rasketele ja mitte eriti loodussõbralikele puitalustele. Uute toodete eesmärk on tõsta tootmis-, logistika- ja transpordiettevõtete efektiivsust kaupade transpordil. Tänu sellele tekib võimalus suurendada kasumlikkust. Aluste väiksele kaalu tõttu, mis on umbes kümme korda väiksem kui tavalistel puitalusel, on neid oluliselt kergem ja lihtsam käidelda  kui puitaluseid. Otsnik tõi näiteks, et kärgpapist aluse kaal on ligikaudu 3 kilogrammi, kui samas puitalus kaalub 28 kilogrammi. Kerge kaalu tõttu on kärgpapist aluseid tõhus kasutada lennutranspordis, kuid samas ka toidukaupade transpordis ja mujal.
Teisest küljest on uudne kaubaalus ka loodussõbralik ning lihtsalt taaskäideldav. Ühe aluse valmistamiseks kulub ainult 3 kg puitu, puitaluse valmistamiseks aga umbes 30 kg puitu.
“Aluste valmistamisel lähtume alati kliendi soovidest, arvestades kasutamistingimusi ja otstarvet, mõõtmete, kandevõime ja transpordi eripära jne,” ütleb Otsnik.

Lux Express: tuli turule odavbussiliiniga
Lähtuvalt Lux Express Grupi missioonist pakkuda paremaid reisilahendusi ja visioonist vedada aastal 2013 1 miljon reisijat toodi 2010. aastal turule Simple Expressi tootekontseptsioon. Simple Express on odavbussiliin, mis teeb võimatu võimalikuks, pakkudes hea teeninduse ning võimalust moodsate ja mugavate bussidega reisida kõikidesse sihtpunktidesse soodsalt. Pilethinnad kõikidesse sihtpunktidesse algavad 3 eurost. Simple Expressi liinivõrk ühendab omavahel Tallinna, Riiat, Vilniust, Peterburi ja Varssavi. Samuti on liinidel vahepeatused Pärnus, Tartus ja Kaunases. 2010. aastast on Simple Expressi bussidega reisinud juba üle 275 000 reisija. Kui algselt võeti Simple Expressi bussidena kasutusele kuni 8 aasta vanused renoveeritud bussid, siis nüüdseks on bussipark vahetatud uute vastu.
Uutesse bussidesse investeeris Simple Express 2,1 miljonit eurot, rääkis  ettevõtte müügi- ja turundusedirektor Martin Länts.
Sellel aastal teenindab ettevõte hinnanguliselt juba 600 000 reisijat.

VKG: ehitas põlevkivi tarnekonveieri
Viru Keemia Grupi Ojamaa kaevandusest kulgev konveier hakkab alates järgmise aasta algusest tarnima põlevkivi kõikidele kontserni õlivabrikutele.
Kaetud maapealse konveieri projekti alustati 2009. aastal.
Rajatise pikkus on 13 kilomeetrit ja laius 4 meetrit, see on pikim konveier Ida-Euroopas. Koormatud konveieri kiirus on 20 kilomeetrit tunnis.
Konveieri projekti planeerimisse oli kaasatud lai avalikkus, loodusspetsialistid ning jahimehed. Kogu trassi pikkusel sisaldab konveier spetsiaalseid väikeloomade tunneleid ning sildasid suurte loomade jaoks, et kõikidel metsaelanikel oleks võimalik konveierit ületada.
Tunnis hakkab tarnima uus konveier 700 tonni toorainet, päevas teeb see 10 000 tonni ja aastas kuni 3 200 000 tonni.
Konveieri tarnevõime on võrreldav 150 veoautoga või vähemalt 100 raudteevaguniga, viimane nõuaks ka raudtee rajamist.
Projekti kogumaksumus on 13,8 miljonit eurot ja selle tööaeg on üle 20 aasta.

Sillamäe Sadam: Truck Stop – esimene tõsiseltvõetav veokiparkla Ida-Euroopas
Sillamäe Sadam saatis aasta parima logistikasaavutuse konkursile Sillamäe veokite parklakompleksi ehk Sillamäe Truck Stopi avamise.
Miks jus kõnealune arklakompleks peaks saama logistikateo preemia? Sillamäe Sadama projektijuhi Heldur Vaheri sõnul ei lähtutud parkla rajamisel üksnes äriühingu enda huvidest, vaid laiemaid eesmärke oli mitu: kahe suure majandusruumi – ELi ja SRÜ – vahelise kaubavahetuse ja logistika soodustamine ning liiklusohutuse ja keskkonnatingimuste parandamine Ida-Virumaal.
Lisaks veokijuhtidele puhke- ja olmetingimuste loomine,  Eesti riigi maine ja konkurentsivõime tõstmine ning tolliametnike töötingimuste parandamine. 
Sillamäe Truck Stopi rajamise järel võib öelda, et see on esimese Euroopa tingimustele vastava turvalise veokite parkla teke Ida-Euroopas, kus juhtidel on võimalik puhata, olenemata sellest, kas nad liiguvad üle riigipiiri või mitte. Kadusid pikad veokite järjekorrad maanteel E20, mis ohustasid liiklust ja keskkonda.
Autojuhid võivad piiriületuse aja varakult broneerida ja kasutada seda aega töö- ja puhkeaja režiimi rikkumata otstarbekamalt. Juhte teavitatakse piiriületuse aja saabumisest varakult valgustabloo abil ja telefoni teel, vajadusel on ka äratusteenus.
Veokite ooteala rajamine Sillamäele läks maksma 2,47 miljonit eurot, millest 1,15 on Euroopa Liidu toetus.
Parkla avati veokite teenindamiseks oktoobri lõpus.

Tartu linn: uuendas bussiparki
Tartu ühistransporditeenuse uuendamise algataja oli Tartu linnavalitus, idee teostaja bussifirma SEBE. Üks eesmärk on pakkuda ühistransporti kasutavale linnakodanikule senisest suuremat mugavust ja kindlustunnet ning  innustada autoga sõitjaid valima ühistransporditeenuseid, teiseks on tuua linnaliiklusesse keskkonnasäästlikumaid lahendusi.
2011. aasta jaanuarist tõi SEBE liinile 51 uut moodsat madalapõhjalist ja ühtset värvilahendust kandvat linnaliinibussi, mille  hulgas on ka Eesti esimesed viis gaasibussi. Linnaliinis on  reisijate arv selle aasta esimese 10 kuuga kasvanud 400 000 reisija võrra ehk ca 4% ning piletitulu suurenenud ca 7%. Reisijate tagasiside on väga positiivne ning ühtne bussidisain on muutnud linnapildi sümpaatsemaks. Gaasibusside kulud on 10% väiksemad.

Logistikaklaster: vahetas turiste
Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ja CF&Si koostöö eesmärk oli teha Tallinnast Läänemere kruiiside algus- ja lõpp-punkt, tuues Eestisse rohkem pööringuturiste, kelle teenindamine on keskmisest suurema kasumlikkusega nii kaubandus-, turismi- kui ka transpordisektorile. Laevakruiiside mõistes on pööring reisijate vahetamise protseduur, kus sama sihtkoht on nii kruiisi algus- kui ka lõpp-punkt. Tallinnas toimus pööring viis korda, teenindati 7204 kruiisireisijat. Vastavalt Tallinna Sadama analüüsile on pööringu kogukäive tavakülastustest 2,3 korda suurem ning 3,6 korda suurem, kui võrrelda ainult kruiisifirma oste ettevõtetelt. Tuleval aastal on oodata ligikaudu 20 000 pööringuturisti.

3 Selli: kiletas lahinglennukid
3 Selli OÜ on ettevõte, mis lahendab suuregabariidiliste kaupade pakkimismure. Logistikateole kandideeris ettevõte ühe kliendi näitega.
Kuna ettevõtte klient soovis oma müüdavat vara kaitsta võimalike transpordil tekkivate kahjustuste vastu, püüti leida võimalus lahinglennukite katmiseks kogu transpordiprotsessi vältel, kuni lennukid jõuavad ostjani. Lennuki suuremad osad kaeti termokilega eraldi. Sensitiivsematesse kohtadesse asetati niiskust imavad kotikesed, mis välistavad niiskuskahjustused temperatuuride muutumisel. Kile kinnitati ja kuumutati kuumseadmega. Katmisprotsessi lõpetuseks lisati ventilatsiooniklapid, et säilitada loomulikku ventilatsiooni.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. November 2012, 15:23
Otsi:

Ava täpsem otsing