Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äge võitlus lõppes koostööga

    Sõidukite jälgimissüsteemide pakkujad, kes veel paar kuud tagasi pildusid ajakirjanduses teineteise suunas süüdistusi, on sõjakirve maha matnud – OÜ GSMvalve ostis ära OÜ Navirec turuosa Eestis ühes kaubamärgiga.

    “Eesti turg on nii väike, et pole mõtet kakelda. Hoopis mõistlikum on ühendada oma jõud, et pakkuda kliendile paremat teenust,” rõhutas GSMvalve ainuomanik ja juhataja Hans Alter. “Ma kutsun Eesti ettevõtjaid üles rohkem koostööd tegema. Näiteks ehitusturul.”
    Alles kaks kuud tagasi, 4. oktoobril, kirjutas Äripäev, miks Navirec oli GSMvalve peale kaevanud tarbijakaitseametisse. Navcireci meelest oli konkurendi reklaam ajalehes kahjustanud nende mainet ning eksitanud tarbijat. GSMvalve juht aga osundas omakorda Navireci 32 000 euro suurusele maksuvõlale ning heitis neile ette eksootilistele turgudele kippumist ja kodumaiste klientide unarusse jätmist. Samas artiklis kinnitas Hans Alter, et nende prioriteet on koduturg ja et ta on jätkuvalt valmis ostma Navireci turuosa Eestis.
    Navirec sai võlad makstud. “Nad võtsid minuga ise ühendust,” rääkis Alter nüüd ning lisas, et kuna läbirääkimistel jõuti kõiki rahuldava tulemuse ja hinnani, löödi käed. “Nad said ära tasuda kõik võlad ja laenud ning neil jäi piisavalt raha üle selleks, et arendada edasi oma toodet eksporditurgudel,” ütles ta.
    GSMvalve ja Navirec sõlmisid ostu-müügilepingu 1. detsembril. Eesti turul jääb tegutsema GSMvalve, ent ka Navireci kaubamärk ei kao koduturult kuhugi. GSMvalve võttis üle kaheksa Navireci töötajat.
    Navireci asutajad jätkavad tarkvara arendamist ja tegutsemist eksporditurgudel ning muudavad lähima kuu jooksul senise ärinime OÜks Navirec Software. “Ma arvan, et kõik osalised on tehinguga väga rahul,” jäi Navireci juhatuse liige Reigo Rusing napisõnaliseks. “Senine verine konkureerimine on saanud koostööks.”
    Hans Alteri andmeil muutus GSMvalve pärast konkurendi ülesostmist Eestis suurimaks sõidukite jälgimissüsteemi pakkujaks, kelle lahenduses on üle 10 000 sõiduki. “Kui arvestada, et Eestis on firmade nimel üle 350 000 sõiduki, siis meie teenindada on väike turuosa,” ütles Alter ja lisas, et seepärast ei pea nad ühinemiseks konkurentsiametilt luba küsima. “Küll aga on meil plaan tulevikus veel teisigi pisemaid ettevõtteid endaga liita.”
    Koostöös sünnib uus lahendus. Alteri kinnitusel tulevad nad järgmise aasta kevadel välja tarkvara uue lahendusega, milles on kasutatud mõlema firma parimaid väljatöötlusi. “Meie tugev külg on näiteks erilahendused väikese ja keskmise suurusega autodele, Navirecil on aga väga hea kütuseandmete pool,” lausus Alter. “Kevadel pakume klientidele uut lahendust, mis arvestab nii suuri rekkasid kui ka väikseid ja keskmise suurusega masinaid ning erilahendusi, mis Eesti turu jaoks tehtud.”
     
    Mis on mis
    OÜ GSMvalve
    Asutatud 31.05.2005Ainuosanik Hans Alterkäive 2009. a 20,7 mln kr, 2010. a 22,3 mln krkasum 2009. a 4,1 mln kr, 2010. a 5,1 mln kr
    OÜ Navirec
    Asutatud 16.10.2006Osanikeks kümmekond Eesti eraisikutkäive 2009. a 9,5 mln kr, 2010. a 9,2 mln krkasum 2009. a 0,02 mln kr, 2010. a 0,05 mln kr
     
    Kommentaar
    Ehk tuleb mõni klient nüüd meile üle
    Jaanus Truu, OÜ Oskando juhatuse esimeesTelemaatikaturg on ülemaailmselt, samuti Euroopas ja Eestis, konsolideerumas. Meiegi liitusime umbes aasta tagasi OÜga Track24. Ikka selleks, et olla Eesti ja Läti turul tugevam.Kui nüüdse tehinguga sai Navirec maksu- ja muudest võlgadest priiks, siis on see igati õige tegu. Ma arvan, et ühinemistehinguga on kõik rahul. Meie oleme ka rahul – üks konkurent vähem ja loodetavasti toob algav liitumisprotsess nii mõnegi rahulolematu kliendi meile.GSMvalve on nüüd selgelt Eesti turu liider ja konkurents muutub tugevamaks. Samas on meil alati olnud kindel strateegia, et meie ei pea olema Eesti turul number üks. Oleme oma töö suunanud rohkem välisturgudele, tegutseme kümnes välisriigis ning peamist kasvu ootame seal. Aga oma uute toodete ja teenuste testilavaks peame Eesti turgu. Olime esimesed Eestis, kes suutsid kuvada auto ajust tuleva info. Peagi on meilt tulemas uusi rakendusi, et muuta klientide töökorraldus veelgi efektiivsemaks.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.