Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarmo Mutso: hoiame kulusid kokku

    Täna allakirjastatati Balti turismiametite ühine järgmise aasta tegevuskava – EASi turismiarenduskeskuse juhi Tarmo Mutso sõnul aitab see kulusid kokku hoida.

    Pressihommikul hotellis Kolm Õde istuvad ühise laua taha Läti turismiarendusagentuuri direktor Armandas Slokenbergs, Leedu riikliku turismiameti direktor Raimonda Balniene ja EASi turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso. Viimane neist avab ka pressikonverentsi ja märgib:" Meil on olnud kümme kohtumist ja täna on nagu juubelikohtumine. Rääkisime üle tegevuskava aastaks 2012, kuid paime paika põhimõtted kuni aastani 2012."
    Leedu turismiameti juhi Raimonda Balniene sõnul tuli neil 2010. aastal turiste sisse 1,5 miljonit, mis teeb kasvuks 9%, ja siseturism oli 2,45 miljonit (+0,9%)," . Läti esindaja Armandas Slokenbergsi sõnul kasvas neil selle aasta esimeses pooles välisturistide arv 31% ja positiivne trend peaks jätkuma.
    Järgneb väike intervjuu Tarmo Mutsoga:
    Mida võidab Eesti sellest, et kolm Baltimaad asuvad ühiselt turismi nimel tegutsema?
    Kaks suuremat võitu võib välja tuua – parem nähtavus ja kulude kokkuhoid. Baltikumi järgi on praegu juba nõudlus ka Euroopa sees ja pole mõistlik minna sinna turule konkureerima, vaid kokku leppida seda, mida me tahame ühiselt öelda. Ja kui me teeme seda ühiselt kulusid kattes, siis me saame selle palju odavamalt tehtud.
    See ei tähenda seda, et me ei jää tutvustama Eestit üksi. Koos töötame me vaid teatud sihtrühmade jaoks. Kui me räägime näiteks Saksamaa turust, siis Saksamaa turist vanuses 55+ on see, kes reisib mööda Baltikumi, soovides näha just kolme riiki.
    Noortele me pakume Eestit jällegi üksinda, sest nende huvi selle vastu on väiksem. Igas riigis on erinevad sihtrühmad ja erinev lähenemine. Ja kui me tahame saada Baltikumi karavani-kaarti, siis ei ole võimalik selle sisu üksinda teha, sest me ei tea, mis on parim pakkumine Läti ja Leedu poolt.
    Me lepime kokku sisu ja kulude katmise, et toota see neile ühiselt.
    Kas vaid Saksamaa poolt üritate saada kliente vanuses 55+?
    See on Saksamaa poole pealt jah. Baltikumi vastu on huvi olnud ka Prantsusmaalt ja Hispaaniast, küll väiksem, aga siiski. Ning ka kaugematelt turgudelt, kes vaid Eesti pärast siia kanti ei tule.
    Me tegutseme üksteist toetades ka Jaapanis, Hiinas ja USAs.
    Kui suur on kulude kokkuhoid Eesti jaoks?
    See on 2/3 kuna me kolme peale jagame. Kuid need summad on iga üksiku tegevuse juures eraldi. Praegu näiteks räägime Saksamaale esindusteenuse sisseostmist, kes tutvustaks professionaalidele Balti brändi, siis iga osapoole osa selles on 75 000 eurot. Kokkuliidetuna peaks seda muidu tegema üksipäini.
    Kas on plaanis luua ka ühine bränd? Nagu Eestis meil on “Welcome to Estona”.
    See oli meil päevakorras ja tekitas kõige rohkem ka elevust. Kuid me leppisime kokku, et me räägime Baltikumi brändist sõnumis – tulge Baltikumi. Ja me leppisime kokku, et ükskõik kes meist kolmest käib kuskil kaugemal, siis tal on kaasas kolme Balti riigi ühisesitlus, mille me välja töötame. Kuid visuaalne kontseptsioon ei saa olema selline, et oleks ühine Baltikumi bränd. Täna me pole selleks valmis.
    Sest see oleks konkurent Eesti brändile “Welcome to Estonia”?
    Pigem täna veel segadust tekitav. Kõigil kolmel riigil on oma brand välja töötanud ja meil on põhjust seda kasutada ja need ka ühte esitlusse kokku panna.
    Kui suureks takistuseks võiksid olla airBalticu probleemid Balti riikide turismi edendamisel?
    Ei ole liiga suur probleem, sest meil on olnud palju ühisprojekte, kus meie toetajaks ja partneriks on olnd ka airBaltic. Nendes projektides on nad alati väga korrektselt kaasa mänginud.
    Kuid airBalticu saatus on veel ju lahtine.
    Tõepoolest. Ja tegelikult on siiras huvi ju see, et Lätil ja Leedul läheks hästi, et turul oleks tooteid, kes ei tekitaks halba kuvandit või halba mainet. Sest automaatselt laieneb see paljudes kohtades ju kogu Baltikumi peale. Ja airBaltic, nagu nimigi juba ütleb, kui toimub sellega segadusi, ja hullem, veel sigadusi, siis pole haavatud vaid Läti maine, vaid tegelikult ka teised. Siin pole põhjust kahjurõõmu tunda. Loodame, et airBalticu tulevik kujuneb selgeks ja heaks.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.