Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viking Line’i uuel alusel riigi toetuse lootus
Euroopa Komisjon kiitis nädalapäevad tagasi heaks juriidilise aluse, mille põhjal Soome riik maksaks Viking Line’i uuele gaasil töötavale reisilaevale keskkonnatoetust 250 miljonit Rootsi krooni.
Tegemist on n-ö eel- või vaheotsusega. Konkreetse riikliku toetuse taotluse kohta loodab Viking Line’i juht Mikael Backman Brüsselist otsust kevade jooksul. Siis otsustab laevafirma ära ka selle, kas Stockholmi ja Turu vahelisele liinile, kuhu läinud aastal telliti uus gaasil töötav reisilaev, tellitakse veel ka teine uus alus. Laevaehitajaga STX sõlmitud leping näeb ette sõsaraluse tellimise võimaluse, kirjutas Rootsi majandusleht Dagens Industri.
Euroopa veskid jahvatavad aeglaselt. Viking Line’i otsusest tellida Stockholmi ja Turu vahele uus alus on aasta juba möödas. Laev tuleb 214 meetrit pikk ning hakkab kütusena kasutama veeldatud gaasi – tegemist on esimese gaasil töötava reisilaevaga maailmas. Laeva maksumus on 2,2 miljardit Rootsi krooni. Soome riik on lubanud laevaehituseks keskkonnatoetust 250 miljonit krooni, millele Euroopa Komisjon peab esmalt loa andma. Seda otsust ongi oodatud. Laev peaks valmima 2013. aastal.