Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn tõstab reklaamimaksu 25%

    Tulevast aastast ei tohi Tallinna linn kohaliku maksuna enam müügimaksu koguda, kuid reklaamimaks tõuseb 25%.

    "Kui maksutõusu kehtestamisele väga formaalselt läheneda, siis hetkel, erinevaid muudatusi aegreas vaadates, tuleb välja, et 2012. aasta reklaamimaks otsustati ära juba 2010. aasta lõpus ning nüüd hoopis seda vähendati," kommenteeris Eesti Kaubandus-Tööstuskoja juht Mait Palts.
    Ta selgitas, et algselt oli otsustatud tõsta kalendripäeva reklaamimaks 45 sendini ruutmeetrist, kuid nüüd tõuseb päeva maksumus vaid 40 sendini ruutmeetrist. 45 sendi tasemele jõuab Tallinna reklaamimaks aastal 2013.
    "Samas on muidugi 25%-line tõus ilmselgelt suur. Alkohoolsete jookide reklaamimisel on tõus veelgi suurem, kuna suureneb kordaja, ja nõuab ettevõtjatelt täiendavaid kulusid. Seetõttu on maksutõus kindlasti negatiivne," lisas Palts.
    Ettevõtjad reklaamimaksu tõusu pärast kaubandus-tööstuskoja poole pöördunud pole. Küll on aga Tallinnas tegutsevad firmad kurtnud Äripäevale, et said maksutõusust teada vaid nädal-paar tagasi, kui linnavalitsus neile vastava teate edastas. Seetõttu tuleb hüppeline maksutõus ettevõtjaile jahtuva majanduse valguses äärmiselt ootamatult.
    Siinkohal ootaks, et linn kaasaks edaspidi rohkem erinevaid huvigruppe selliste otsuste ettevalmistamisse, mis omakorda aitaks ka muudatustest teavitamist parandada, märkis Palts.
    Läbi aegade on ettevõtjad kaubanduskoja poole pöördunud mitte niivõrd maksu suurust puudutavate küsimustega, kui aga sisuliste küsimustega maksuobjektide suhtes. "Ehk küsimused sellest, kas näiteks informatsioon hindade või pakutavate teenuste kohta välisaknal on reklaam või lihtsalt tarbijale antav informatsioon müügikohas pakutavate teenuste või toodete kohta. Võib eeldada, et sellised küsimused sagenevad maksu tõstmisel," selgitas Palts.
    Tallinna linn kehtestas praeguse reklaamimaksu linnavolikogu määrusega 17. detsembrist 2009. Määruse kohaselt on reklaam teave, mis on avalikustatud mis tahes kujul, tasu eest või tasuta, teenuse osutamiseks või kauba müügi suurendamiseks, ürituse edendamiseks või isiku käitumise suunamiseks avalikes huvides.
    Teeviitasid ei maksustata reklaamimaksuga vaid siis, kui need vastavad liikluseeskirja suunaviida nõuetele. Selleks, et teeviita saaks lugeda liiklusmärgiks, peab märk olema kooskõlastatud pädeva ametiga. Reklaamina ei käsitleta toitlustusettevõtte peasissekäigu läheduses olevaid roogade ja jookide hinnakirju.
    Maksulise välireklaami alla käivad aga kõik reklaamid, mis on paigutatud linnatänavatega külgnevatele aladele, väljakutele, hoonetele ja transpordivahenditele. Tallinna linnavalitsus loeb välireklaamiks ka näiteks kaupluse vaateaknale paigutatud üleskutsed, mis on suunatud möödujatele.
    Reklaamimaksu tasumiseks ei väljastata arveid. 2009. aastal laekus Tallinna eelarvesse reklaamimaksu 29 099 976 krooni ning 2010. aastal 27 560 700 krooni. 2011. aastal oli reklaamimaksu prognoos 1 917 349 eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.