Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BLRT Grupp ehitab 32miljonilise kalalaeva

    BLRT Gruppi kuuluv laevaehitusfirma Western Baltija Shipbuilding ja Taani ettevõte Gitte Henning A/S sõlmisid lepingu kalalaeva Gitte Henning S349 ehitamiseks.

    See on esimene kalalaev, mille Western Baltija Shipbuilding ehitab „võtmed kätte“ põhimõttel, st annab selle tellijale üle täielikult varustatuna ja kasutusvalmina, teatas ettevõte.
    Kalalaevad on ehitamise ja üleandmise poolest ühed keerulisemad. "Kogemus ja kontserni tootmisvõimsused võimaldavad meil teostada ka selliseid keerulisi projekte,“ ütles BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman. „Laev on vääriline jätk meie poolt seni „võtmed kätte“ printsiibil ehitatud laevadele, mille seas on ka maailma suurim gaasipraam Boknafjord,“ lisas ta.
    Western Baltija Shipbuildingu direktori Jevgeni Petrovi sõnul näitab saadud tellimus tellija kindlustunnet ettevõtte suhtes. „Püüame vastata tellija ootustele,“ ütles ta.
    Laev on ette nähtud skumbria, heeringa ja teiste pelaagiliste kalade traalimiseks. Aluse projekteerib Wärtsilä Ship Design (Norra). Ehitustööd algavad 2012. aasta mais ning kestavad 2013. aasta augustini. Projekti maksumus on ligi 32 miljonit eurot.
    Laeva kogupikkus on 86,3 m, laius 17,6 m, kere kaal 2200 tonni. Laev varustatakse 13 külmutatud merevee mahutiga (RSW) kogumahutavusega 3200 kuupmeetrit. Kala peale- ja mahalaadimiseks kasutatakse vaakumsüsteemi.
    Western Baltija Shipbuildingu spetsialistid paigaldavad kalatraalerile kogu vajaliku seadmestiku vastavalt spetsifikatsioonile. Paigaldatakse hübriidmootor koguvõimsusega 7500 kW: diiselmootor 5220 kW ja elektrimootor 2280 kW.
    Samuti paigaldatakse laevale kaks põtkurit: 900 kW vööripõtkur ja 1470 kW asimuutkäitur. Laev varustatakse kahe generaatoriga: 2600 kW ja 800 kW. Laeva kiirus on kuni 17 sõlme, maksimaalne meeskonnaliikmete arv 14 inimest.  Laevaehituse järelevalvet hakkab teostama klassifikatsiooniühing Det Norske Veritas.
    Praegu ehitab Western Baltija Shipbuilding Leedus Klaipedas „võtmed kätte“ printsiibil kahte ökopuksiiri, kahte multifunktsionaalset laeva, kahte puistelastipargast ja põhjasüvendajat.
    BLRT Grupp kontserni koosseisus tegutseb 66 tütar- ja 13 ühisettevõtet, mis annavad tööd ligi 4000 spetsialistile Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Norras, Venemaal, Poolas ja Ukrainas. Lisaks laevaehitusteenustele pakuvad kontserni ettevõtted laevade projekteerimise, remondi ja moderniseerimise ning utiliseerimise teenused. Kontserni tegevusalade hulka kuuluvad ka kõrgtehnoloogiliste konstruktsioonide tootmine, masinaehitus, vanametalli töötlemisenes, stividori- ja sadamateenused.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.