Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn asus reklaamimaksu korda õigustama

    Tallinna linnavalitsus saatis Äripäeva kaaneloo peale laiali pressiteate, kus õigustab uut reklaamimaksu korda, millega ettevõtjad rahul pole.

    Tallinna Ettevõtlusameti reklaamimaksu osakonna juhataja Riina Koit tõdeb teates, et vastupidiselt täna ajalehes Äripäev ilmunud artiklile „Tallinn kehtestas reklaamimaksule absurdse korra“, on sellest aastast pealinnas jõustunud reklaamimaksu muudatuste eesmärk vähendada maksukogumise halduskoormust ning muuta reklaamimaksu deklareerimine maksukohustuslasele selgemaks ja lihtsamaks.
    Järgneb linna pressiteate tekst:
    Koit selgitab, et seni kehtinud reklaamimaksu deklareerimise protsessi suurimaks puuduseks oli just reguleerimata maksuperiood – isikul oli vaba valik koostada maksudeklaratsioon(e) ühest kalendripäevast kuni kalendriaastani erinevate reklaamikampaaniate lõikes. Vana korra järgi oli maksukohustuslasel kohustus nummerdada maksudeklaratsioone ja pidada numeratsiooni üle arvestust. „Maksukohustuslased sageli korrektset arvestust ei pidanud, vaid esitasid maksuhaldurile kalendriaasta jooksul maksudeklaratsioone korduvate numbritega. Korduvate numbritega maksudeklaratsioonid tekitasid nii deklaratsiooni esitajale kui maksuhaldurile täiendavat lisatööd ning suurendasid halduskoormust,“ ütles Koit.
    „Seetõttu leidsime, et tuleb kaotada deklareerimise põhimõtetega kaasnenud kunstlik nõuete paljusus, mis koormas nii maksumaksjat kui -haldurit ning reklaamimaksu deklareerimiseks kehtestasime fikseeritud maksustamisperiood.“
    „Pean kohatuks ka eelmainitud artiklis tsiteeritud maineka advokaadibüroo maksuõiguse advokaadi kommentaari, kus viidati ennustamisele ja tähetarga poole pöördumisele – iga äriühing peaks suutma valida endale sobiva maksustamisperioodi tulenevalt tema tegevuse spetsiifikast ja finantsseisundist ning olema võimeline kavandama oma majandustegevust vähemalt seitse kalendripäeva ette,“ ütles Koit. „Teatavasti tuleb suuremaks reklaamikampaaniaks tellida reklaamid, kujundada ja trükkida need, leida sobivad reklaamikandjad jne. Ette planeerimata reklaami eksponeerimine nädala lõpus, mille reklaamimaksu summa viiks äriühingu maksuvõlglaste nimekirja või millega kaasneksid intressid, mida maksuhaldur hakkaks sisse nõudma – ei ole reeglina kalendrinädalase maksuperioodi puhul võimalik maksusummade ja intressisummade väiksuse tõttu.“
    Artiklis osundatud viide käibe-, tulu- või sotsiaalmaksu deklaratsioonide tagantjärele esitamisele on asjakohatu, kuna reklaamimaks ei ole oma olemuselt tavapärane maks, mille arvestamise ja tasumise õigsuse üle saaks teostada üldjärelevalvet kuu, poolaastat või aasta hiljem. „Reklaamimaksu objektiks on reklaam, mida eksponeeritakse, millest tingituna on  reklaamimaksu üle võimalik teostada järelevalvet üksnes reaalajas. Seega on oluline maksuandmete kättesaadavus maksuperioodi alguses,“ nentis Koit.
    Reklaamimaksu määruse muudatuste kohta saadeti möödunud aasta 1. juunil ka info Eesti Välimeedia Ettevõtete Liidule. Liidu esindajad ei edastanud muudatusettepanekuid määruse eelnõule, samuti ei leitud, et uus deklaratsiooni ja maksu tasumise kord oleks ebaselge või koguni vaenulik.
    Kohalikul omavalitsusel on õigus kehtestada oma haldusterritooriumil makse vastavalt kohalike maksude seaduses sätestatud tingimustele ning reklaamimaksu kehtestamisel on Tallinna linn täitnud kõik seadusest tulenevad nõuded. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.