Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhita autokolonni esimesed katsetused edukalt läbitud

    "Ilma juhita" automaatselt liikuvad autokolonnid on muutumas reaalsuseks. Seda arendav organisatsioon SARTRE koos Volvoga on läbi viidud esimesed edukad katsetused kuni kolme kolonnis liikuva autoga, kirjutab whatcar.ee.

    Õige pea on sõnajärg Euroopa seadusandjatel, kes peaksid otsustama, kas lubada selline süsteem seeriatootmisse või mitte.
    Tehnoloogia idee on lihtne: autod on lisaks juba senituntud adaptiivsele tempomaadile ning rajajälgimissüsteemile varustatud veel sensoritega, mis suudavad n-ö jälitada eessõitvat autot distantsiga umbes kuus meetrit ja kiirusel kuni 90 km/h.
    See tähendab, et pikkadel maanteesõitudel võtab sellise süsteemiga varustatud auto juht end sappa mõnele veokile või bussile, lülitab süsteemi tööle ning võib ise hakata rahulikult tegelema hoopis millegi muuga. Lugeda lehte, raamatut, juua kohvi, teha tööd või mida iganes.
    Sellele autole omakorda võib sappa võtta järgmine sama süsteemiga auto, tollele järgmine jne. Kokku on süsteemi arendajad lubanud sügiseks tagada turvalise kulgemise kuni neljast autost koosnevale autokolonnile, tuleviku eesmärgiks on kasvatada autorong kuni kaheksa auto pikkuseks. Iga kolonnis liikuv auto võib sealt iga hetk lahkuda, kui selleks peaks tekkima vajadus.
    Süsteemil on mitu väga olulist plussi. Esiteks muidugi kolonnis sõitva auto juhi aeg, mida saab märksa ratsionaalsemat kasutada, närvikulu jms. Teiseks juhib kolonni professionaalne autojuht, kes on suuteline paremini ennetama mis tahes ohtu. Ehk kui muidu liiguks maanteel neli-viis potentsiaalset ohuallikat, siis selle süsteemi korral vaid üks.
    Kolmandaks liiguvad autod piisavalt lähestikku, seega on tegemist ühtse aerodünaamilise tervikuga. Kolonnis suure veoki taga liikuvatel sõiduautodel on oluliselt madalam tuuletakistus ning arvestuslik kütusekokkuhoid seetõttu ca 20%. Sellega kahaneb viiendiku võrra ka õhku paiskuva CO2 hulk.
    Seega peaksid olema kõik õnnelikud, kuid eks lahendamist ja töökindluse tagamist vajavaid nüanssse on siin tõenäoliselt mitmeid. Keerulisemaid näiteks see, et kui eessõistva auto juht otsustab järsku kolonnist lahkuda, siis tema taga sõitev auto, mille juht on parasjagu süvenenud Angry Birdsi mängu oma mobiiltelefonis, ei hakkaks teda jälitama, vaid jääks ikka kolonni edasi.
    Kuid tundub, et see mure on lahendatud ning igatahes Tallinna ja Tartu vahel sõitvatel autojuhtidel oleks selline süsteem küll tõeline taevakingitus.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.