Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Sööks mütsi ära, kui nii on"

    Majandusminister Juhan Parts üllatus, et Väo liiklussõlme kulukat projekteerimist rahastab kütusefirma Olerex. Ta lubas lausa mütsi ära süüa, kui see nii on.

    Vastupidiselt Partsile ütles Olerexi üks omanikest ja turundusjuht Antti Moppel, et taoline koostöö riigi ja erafirma vahel on levinud praktika. Koostöö on aga väga lai mõiste. Moppel põhjendas Väo projekti rahastamisotsust sellega, et kuna projekt sisaldab ka tankla liiklusskeemi väljatöötamist, ei ole seda sobilik lahendada riiklike vahendite arvelt.
    Erinevad projekteerijad pakuvad sõlme ehitusprojekti hinnaks suurusjärku 400 000 eurot (6 miljonit krooni). Projekti heakskiitmisel väljastatakse ehitusluba hakatakse vastavalt projektile liiklussõlme ehitama.
    Järgneb telefoni teel tehtud intervjuu Juhan Partsiga:
    Kirjutan artiklit Väo liiklussõlmest, mille lahendus on kangesti kütusefirma Olerex nägu. Mulle on vihjatud, et asja taga on head suhted majandusministriga ning lobitöö majandusministeeriumis. Kas olete suhelnud Olerexi juhtide või omanikega Väo liiklussõlme teemal?Ei ole.
    Ei ole? Nemad pole sel teemal Teiega suhelnud?Ei, ei, ei, ei.
    Aga kas on võimalik, et Teie alluvad on sel teemal suhelnud?Teate, ausalt öeldes… Ma ei tea, kas Te olete uurinud, kuidas see projekteerimine käib meil? Mulle on see teema täiesti uudne. Mis seal täpselt kellegi nägu on? Ma ei tea isegi konkreetset projekti. Aga kuidas projekteerimine käib, see on ju tohutu kaadervärk. Terve projekt, Väo liiklussõlm, see on ju…
    Üks olulisemaid liiklussõlmi Eestis.Ta on nüüd see, mida me pole hakanud ehitama veel?
    Ei ole hakanud, detailplaneering pole ka kehtestatud veel. Asja iva on selles, et tee-ehitusprojekti, mida lähtuvalt detailplaneeringust koostatakse, rahastab Olerex, kelle tankla tuleb täpselt keset seda liiklussõlme. Kuidas saab ehitusprojekti rahastada keegi firma? See on nonsens ju. See ei ole võimalik. Nalja teete või? Meil ei ole ühtegi sellist firmat, kes midagi siin rahastaks. See on mingi absurd.
    Ma võin selle kohta öelda, hakkab meenuma, et see Väo liiklussõlm on üks igavene… Ta oleks pidanud valmima juba 2007, aga nagu te väga õigesti teate, pole veel kehtestatud detailplaneeringutki. Meil on korduvalt olnud plaanis suunata rahalised vahendid sellelt muudele projektidele ja see soov on jätkuv, kui me ei suuda... Väo-Maardu on lõpetamisel ja kui me vaatame Tallinna ringteed, siis Väo liiklussõlm on mõneti selline oluline alguspunkt sinna ringteele. See on seisnud planeeringute taga ja ma pean ausalt tunnistama, et olen korduvalt olnud pettunud ja mures, kuidas meil need asjad käivad.
    No ja nüüd ma kuulen mingit Olerexi, milles ma sügavalt kahtlen. Kuulge, see on üsna mastaapne projekt, kus kindlasti mingi ettevõte ei saa rahastada mingit projekti. Mis jama see on? Ma kardan, et Te olete midagi…
    Maanteeamet on kinnitanud, et ehitusprojekti rahastaja on Saare Olerex. Kui liiklussõlme lahendust vaadata, jääb mulje, et ümber Olerexi tankla kogu see liiklussõlm kerkibki. Ei tea, ma ei oska selle kohta midagi öelda. Mina tõesti ei tegele absoluutselt mingite projektidega. Ma tegelen siis, kui mingi väljapressimine käib ja selle taga seisab. Ma pean ausalt tunnistama, et seal on põhiprobleem, nii palju kui ma tean, planeeringus. Ei ole ju Tallinna linna poolt planeeringut. Ja see, et ehitusprojekti rahastab keegi ettevõte, no kuulge, see maksumus on ju nii suur, et see ei ole võimalik. Ma sööks oma mütsi ära, kui see nii on.
    Me ehitame üle Eesti, näidake mulle keegi kuskil, mingi ettevõte, kes rahastab mingit teedeprojekti, nalja teete või… Sellisele võiks anda eraldi kohe väljaspool fonde mingi majandusministeeriumi medali või auraha. Tundub täiesti ebaloogiline.
    Aga et Olerexi tankla sinna keset liiklussõlme tuleb, olite teadlik?Ei tea, tõesti ei tea, ausalt.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.