Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Cherry müüdud Türgi-reisidel jagus tagatist vaid käputäiele
Kupongiportaal Cherry müüs Türgi pakettreise 90 000 euro eest, samas kui ettevõttel on vaid 13 000eurone tagatis.
Turismiseaduse rikkumise eest tarbijakaitse luubi alla sattnud Cherry süüdistab reisifirmasid pealekaebamises, reisifirmad aga leiavad, et kampaania näol oli tegu puhtalt tähelepanu tõmbamisega.
Cherry müüs selle nädala algul vähem kui ööpäeva jooksul 254 inimesele nädalase pakettreisi Türki. Kokku maksid kliendid kupongide eest ligi 90 000 eurot. Kupongi hind oli sealjuures 349 eurot. See alarmeeris tarbijakaitseametit. Avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomiku sõnul tutvus amet Cherry Media OÜ vahendatava Saksamaal registreeritud reisiettevõtja WOW Travel GmbH reisipakkumisega. Selgus, et antud juhtumi puhul on Cherry olnud vahendaja. See omakorda tähendab, et ettevõttele laienevad kõik turismiseadusest tulenevad kohustused, sh on vajalik tagatis, mis peab katma sajaprotsendiliselt müüdud reisipaketid. Cherryl seda ei olnud.
Pakkumises oli reisipakett ühe inimese kohta maksumusega 349 eurot, samas majandustegevuse registri järgi on ettevõttel 13 000eurone tagatis. Ehk teisisõnu saaks Cherry Media OÜ müüa vaid kuni 37 pakettreisi – samas oli vahendatavate pakettide arvuks märgitud 250.
Arvestades eeltoodut algatas tarbijakaitseamet eile menetluse tagatisega seonduvate küsimuste väljaselgitamiseks.
Cherry juht sai apsust aru. “Tõepoolest, tegime vea seadust tõlgendades. Tegemist oli juriidilise küsimusega, mis puudutas seda tüüpi pakettreiside müügiks vajaliku rahalise tagatise olemasolu. Tarbijakaitseamet juhtis sellele tähelepanu ja praeguseks oleme sisse andnud kõik vajalikud dokumendid, et tagatist suurendada, ning vahendid on selleks olemas. See on veel vormistamise küsimus,” ütles Cherry tegevjuht Priit Tomp.
Samal ajal lasi Cherry süüdistava noole reisifirmade poole. Cherry leiab, et nende pakkumine tekitas kaose traditsiooniliste reisimüüjate seas, kelle turuosast Cherry tüki ampsas. Reaktsioonina pöörduti Cherry andmetel nii tarbijakaitseameti kui ka meedia poole, juhtides tähelepanu seaduserikkumisele.
Kiire menu vs turvalisus. Tombi sõnul on reisibüroode pahameeletormi taga reisipakkumise edu. “Meil õnnestus müüa nädalaajalisi pakettreise 254 inimesele vähem kui 24 tunni jooksul. Selline asi pole enamasti traditsioonilistele reisimüüjatele mõeldav,” lausus ta.
Turismifirmade liit reageeris Cherry sõnadele valuliselt. Väljasaadetud pressiteates teatas liit, et praegusel juhul tundub, et kupongide müügikampaania eesmärk on vaid kiire tähelepanu saavutamine. Samas nentis liit, et vastuseis on olemas.
“Kahjuks toimub see aga klientide usalduse kõigutamise hinnaga Eesti reisikorraldajate ja reisibüroode suhtes. Lõppude lõpuks pole reisifirmade vastuseisu põhjuseks muu kui reisijate ja klientide huvid ning konkreetse teenusepakkuja ebapiisava tagatisraha olemasolu,” andis liit teada.
“Tarbijakaitseamet oli sellest juba teadlik, kui turismifirmade liit sellest märku andis,” sõnas Estraveli tegevdirektor Anne Samlik. “Cherry edukas kampaania ei ajanud ühtegi reisifirmat tagajalgadele, tegemist on lihtsalt sellega, et Cherry tagatis on ainult 13 000 eurot. Ja see ei olnud piisav. Ebavõrdne kohtlemine on see, mis ei ole õige.”
“Lõpetuseks – ebapiisav tagatis ei ole otsitud põhjus, vaid oluline turismiseaduse rikkumine,” ütles Hanna Turetski-Toomik.
Eesti üks suuremaid reisifirmasid Estravel ei pea siiski Cherryt ohuks. “Me ei alahinda ühtegi konkurenti. Aga ma ütleks, et tegemist ei ole väga suure ettevõtmisega,” sõnas Samlik.
Cherry juhi selgitusel on aga plaanis selliseid puhkusereise ka edaspidi pakkuda – eriti esmaspäevase pakkumise edu valguses. “Niipea kui dokumentidega korras, teeme ka Türgi reisile korduspakkumise,” sõnas Tomp.
Cherry Media kontrollib rohkem kui poolt Baltimaade sotsiaalsete ostukeskkondade turust.