Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piloodid: ärge lennake Turkish Airlinesiga

    Mullu ja tänavu Euroopa parimaks lennufirmaks valitud Türgi Turkish Airlinesi hoogsal kasvul on ka tumedam pool – kiire laienemise käigus tööle võetud suure hulga pilootide kompetentsus jätab pehmelt öeldes soovida.

    Taani ajalehe Politiken käsutuses on lennufirma sisekasutuseks mõeldud raportid, kust leiab pika nimekirja vigadest, mida Turkish Airlinesi piloodid on teinud, vahendab reisiportaal trip.ee.
    13 Turkish Airlinesi mittetürklastest pilooti ja isegi lennufirma ohutusnõunik on arvamusel, et tänu ebakompetentsetele pilootidele ja turvaprotseduuride eiramisele on Türgi lennufirmaga selgelt ohtlik lennata. Allpool on mõned arvamused, mida mitte-türgi päritolu piloodid on Turkish Airlinesi pilootide kohta jaganud.
    "Ma olen lennanud mitme kapteniga, kelle kogu ingliskeelne sõnavara piirdub sõnadega "vasakule", "paremale", "tõusta", "laskuda" ja "pole probleemi"."
    "Turkish Airlinesi piloodid on kurikuulsad oma viletsa inglise keele poolest. Lihtsalt piinlik on Turkish Airlinesi lennukiga mõnes välisriigi lennujaamas maanduda."
    "Lendasin kord türgi piloodiga, kes ei osanud üldse inglise keelt. Me ei saanud omavahel rääkida. Ta oli lennuki kapten ja see lihtsalt ei ole ohutu, kui kapten ei räägi inglise keelt. Niikaua kui asjad lähevad normaalselt, pole see ehk tõsine probleem. Aga kui peaks juhtuma mingi probleem, siis pead sa suutma ennast väljendada suuremas ulatuses kui lihtsalt standardväljendid. Olukord oleks eriti problemaatiline, kui midagi on valesti ja sul oleks vaja suhelda inglise keeles või kui keegi vajab abi."
    "Paljude Türgi pilootide keeletase on nõrk. Nad ajavad numbreid segamini ning edastavad lennujuhtimiskeskusele valesid sõnumeid. Näiteks aetakse segamini numbrid 2 ja 3. Mul on Türgi pilootidega olnud mitu juhust, kus anti käsklus laskuda kõrgusele 2300 jalga, kuid piloot sai aru, et vajalik lennukõrgus on 3200 jalga. Ükskord me olime teel ühte Euroopa linna. Türgi piloot lendas, mina rääkisin raadio teel. Piloot ajas numbrid sassi ning alustas pööramist liiga vara. Olime jõudnud juba 45 kraadi keerata, enne kui mul õnnestus lennuk tagasi õigele marsruudile tuua. Lennujuht ütles: "Turkish Airlines, liigute vales suunas!" Selliseid asju juhtub üsna tihti."
    Üks piloot kirjeldab oma kogemusi lennusimulaatori treeningult: "istusin Türgi piloodi kõrval. Tema inglise keele oskus oli sisuliselt olematu ning ta polnud võimeline minuga rääkima. Kui alarm tööle hakkas, ei saanud ta aru, mille kohta see käib. Näiteks kui alarm viitab madalale õlirõhule mõnes mootoris, siis pead sa võtma kontrollnimekirja, mis seletab, mida sellises olukorras tuleb teha. Ta ei saanud aru, et ma palusin tal kontrollnimekirja võtta. Samuti ei saanud ta aru, mis sinna kirjutatud on. Kuid sellised asjad ei andnud põhjust teda vallandada."
    Muuhulgas kirjeldavad Politikeni käsutuses olevad materjalid, kuidas 2010. aastal maandus üks Turkish Airlinesi lennuk valesse lennujaama, kuna piloodid kas ei lugenud või ei mõistnud neile antud juhiseid.
    Välispilootide hinnangul on umbes pooled Turkish Airlinesi pilootidest täiesti ohtlikud, eriti just vanemad inimesed, kelle inglise keel on puudulik ning kes sisuliselt on minetanud oskuse ilma autopiloodita lennata. 20% on keskpärased ega saaks töötada üheski Põhjamaade lennufirmas. 30% on heal tasemel, enamasti just nooremad piloodid. Nende inglise keel on hea ning nad mäletavad koolitustel õpitut.
    Samas on Turkish Airlines teinud viimastel aastatel läbi muljetavaldava arengu. Regulaarselt lisandub uusi sihtkohti – hetkel eelkõige Aafrikas – ja tõstetakse teeninduse kvaliteeti. Lennufirmade kvaliteeti monitooriv Skytrax valis Turkish Airlinesi reisijate hinnangute põhjal Lufthansa ja Swissi ees tänavu Euroopa parimaks lennufirmaks. Samal kohal olid türklased ka eelmisel aastal. 
    Turkish Airlines on ainus Euroopa lennufirma, mis on suutnud maailma parimate lennukompaniide edetabelis püsida viimased kaks aastat järjest. Türgi lennufirma on asutatud 1933. aastal. Ligi kümne aasta jooksul on ettevõttes toimunud märkimisväärne ümberkujundamine, kuna 2003. aastal loobus valitsus üle poolest oma osalusest lennufirmas. Viimastel aastatel on Turkish Airlines kasutanud agressiivset turundusstrateegiat. Telereklaamides on kasutatud ülemaailma tuntuid nägusid nagu näitleja Kevin Costner ja tennisestaar Caroline Wozniacki.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.