Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piloodid: ärge lennake Turkish Airlinesiga

    Mullu ja tänavu Euroopa parimaks lennufirmaks valitud Türgi Turkish Airlinesi hoogsal kasvul on ka tumedam pool – kiire laienemise käigus tööle võetud suure hulga pilootide kompetentsus jätab pehmelt öeldes soovida.

    Taani ajalehe Politiken käsutuses on lennufirma sisekasutuseks mõeldud raportid, kust leiab pika nimekirja vigadest, mida Turkish Airlinesi piloodid on teinud, vahendab reisiportaal trip.ee.
    13 Turkish Airlinesi mittetürklastest pilooti ja isegi lennufirma ohutusnõunik on arvamusel, et tänu ebakompetentsetele pilootidele ja turvaprotseduuride eiramisele on Türgi lennufirmaga selgelt ohtlik lennata. Allpool on mõned arvamused, mida mitte-türgi päritolu piloodid on Turkish Airlinesi pilootide kohta jaganud.
    "Ma olen lennanud mitme kapteniga, kelle kogu ingliskeelne sõnavara piirdub sõnadega "vasakule", "paremale", "tõusta", "laskuda" ja "pole probleemi"."
    "Turkish Airlinesi piloodid on kurikuulsad oma viletsa inglise keele poolest. Lihtsalt piinlik on Turkish Airlinesi lennukiga mõnes välisriigi lennujaamas maanduda."
    "Lendasin kord türgi piloodiga, kes ei osanud üldse inglise keelt. Me ei saanud omavahel rääkida. Ta oli lennuki kapten ja see lihtsalt ei ole ohutu, kui kapten ei räägi inglise keelt. Niikaua kui asjad lähevad normaalselt, pole see ehk tõsine probleem. Aga kui peaks juhtuma mingi probleem, siis pead sa suutma ennast väljendada suuremas ulatuses kui lihtsalt standardväljendid. Olukord oleks eriti problemaatiline, kui midagi on valesti ja sul oleks vaja suhelda inglise keeles või kui keegi vajab abi."
    "Paljude Türgi pilootide keeletase on nõrk. Nad ajavad numbreid segamini ning edastavad lennujuhtimiskeskusele valesid sõnumeid. Näiteks aetakse segamini numbrid 2 ja 3. Mul on Türgi pilootidega olnud mitu juhust, kus anti käsklus laskuda kõrgusele 2300 jalga, kuid piloot sai aru, et vajalik lennukõrgus on 3200 jalga. Ükskord me olime teel ühte Euroopa linna. Türgi piloot lendas, mina rääkisin raadio teel. Piloot ajas numbrid sassi ning alustas pööramist liiga vara. Olime jõudnud juba 45 kraadi keerata, enne kui mul õnnestus lennuk tagasi õigele marsruudile tuua. Lennujuht ütles: "Turkish Airlines, liigute vales suunas!" Selliseid asju juhtub üsna tihti."
    Üks piloot kirjeldab oma kogemusi lennusimulaatori treeningult: "istusin Türgi piloodi kõrval. Tema inglise keele oskus oli sisuliselt olematu ning ta polnud võimeline minuga rääkima. Kui alarm tööle hakkas, ei saanud ta aru, mille kohta see käib. Näiteks kui alarm viitab madalale õlirõhule mõnes mootoris, siis pead sa võtma kontrollnimekirja, mis seletab, mida sellises olukorras tuleb teha. Ta ei saanud aru, et ma palusin tal kontrollnimekirja võtta. Samuti ei saanud ta aru, mis sinna kirjutatud on. Kuid sellised asjad ei andnud põhjust teda vallandada."
    Muuhulgas kirjeldavad Politikeni käsutuses olevad materjalid, kuidas 2010. aastal maandus üks Turkish Airlinesi lennuk valesse lennujaama, kuna piloodid kas ei lugenud või ei mõistnud neile antud juhiseid.
    Välispilootide hinnangul on umbes pooled Turkish Airlinesi pilootidest täiesti ohtlikud, eriti just vanemad inimesed, kelle inglise keel on puudulik ning kes sisuliselt on minetanud oskuse ilma autopiloodita lennata. 20% on keskpärased ega saaks töötada üheski Põhjamaade lennufirmas. 30% on heal tasemel, enamasti just nooremad piloodid. Nende inglise keel on hea ning nad mäletavad koolitustel õpitut.
    Samas on Turkish Airlines teinud viimastel aastatel läbi muljetavaldava arengu. Regulaarselt lisandub uusi sihtkohti – hetkel eelkõige Aafrikas – ja tõstetakse teeninduse kvaliteeti. Lennufirmade kvaliteeti monitooriv Skytrax valis Turkish Airlinesi reisijate hinnangute põhjal Lufthansa ja Swissi ees tänavu Euroopa parimaks lennufirmaks. Samal kohal olid türklased ka eelmisel aastal. 
    Turkish Airlines on ainus Euroopa lennufirma, mis on suutnud maailma parimate lennukompaniide edetabelis püsida viimased kaks aastat järjest. Türgi lennufirma on asutatud 1933. aastal. Ligi kümne aasta jooksul on ettevõttes toimunud märkimisväärne ümberkujundamine, kuna 2003. aastal loobus valitsus üle poolest oma osalusest lennufirmas. Viimastel aastatel on Turkish Airlines kasutanud agressiivset turundusstrateegiat. Telereklaamides on kasutatud ülemaailma tuntuid nägusid nagu näitleja Kevin Costner ja tennisestaar Caroline Wozniacki.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.