Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kriitikale vesi peale

    Tallinna linnaplaneerimise amet vastas täna Väo liiklussõlme detailplaneeringut teravalt kritiseerinud inseneridele, et ei nõustu nende vastuväidete ja ettepanekutega.

    Loe linnavalitsuse täispikki vastuseid inseneride ja suurettevõtja Margus Linnamäe vastuväidetele juuresolevatest failidest!
    Augustis esitasid kaks teedeinseneri vastuväited Väo liiklussõlme detailplaneeringule, kuna peavad lahendust liiklejatele ohtlikuks. Olulise kitsaskohana tõid insenerid välja keset ristmikku planeeritava Olerexi tankla, mille juurdepääsud muudavad ringteel liiklemise põhjendamatult ohtlikumaks. Tankla ärajätmist ristmikualalt soovitas ka liiklusohutuse auditi ekspertiis.
    "Arvestades ekspertiisi ja liiklusohutuse auditi seisukohtadega, ei saa nõustuda teie vastuväidetega," teatas aga linnavalitsus Tallinna linnaplaneerimise ameti juhi Anu Hallik-Jürgensteini allkirjastatud vastuses inseneridele. Oma vastuses tõi linn välja rea eeliseid, mida detailplaneeringu lahendus võrreldes olemasoleva lahendusega pakub. Näiteks paraneb linna kinnitusel ristmiku liiklusohutus ja liiklussõlme läbilaskevõime. "Põhiliste liiklussuundade ristumine toimub erinevas tasapinnas, mis parandab liiklussõlme läbilaskevõimet ja muudab liiklussõlme läbimise ohutumaks," selgitab linn.
    Tankla kaasamist planeeringusse põhjendas linn muuhulgas kohalike elanike vajadustega. "Tegemist on linna territooriumile jääva liiklussõlmega, kus tuleb lähtuda sellest tulenevate täiendavate asjaoludega. Näiteks Jõemäe piirkonnale kavandatud juurdepääs, mis on muuhulgas kompromisslahendus liiklussõlme alale jääva maaomanikuga (Olerex - toim), on Jõemäe piirkonna elanikele hädavajalik. Aktiivse maakasutusega punkti on kavandatud lisaks piirkonnale vajalik ühistranspordipeatus," seisab linna vastuses.
    Eitavalt vastas linnavalitsus ka suurettevõtja Margus Linnamäe soovile saada enda juhitava MM Grupi tootmishoonele Sinimäe tänaval väljasõit Peterburi teele. "Detailplaneeringus on ette nähtud täiendav juurdesõit Sinimäe tn 17 kinnistule (MM Grupi kinnistu - toim) Peterburi teelt ja välja pööramise võimalus ristmikust kaugemal. Detailplaneeringu menetluse käigus oli kõne all ka liikluslahendus, mis ühtib Teie ettepanekuga, kuid liiklusohutuse nõudeid silmas pidades viidi väljasõit mitmetasandilisest ristmikust kaugemale," teatas linn. Linnavalitsus lisas, et Linnamäe väide, nagu muudetaks planeeringulahenduse järgselt Sinimäe tänav tupiktänavaks, ei vasta tõele. "Detailplaneeringu joonistelt on näha, et  Sinimäe tn 17 kinnistu kasutamine on võimalik ka Rahu teega ühenduse puudumisel," seisab vastuses.
    Olgu siinkohal veelkord öeldud, et Olerex saab erinevalt näiteks MM Grupist oma kinnistule vajalikud juurdepääsud otse ristmiku keskmest. Kütusefirma rahastas oma ärihuvide tõttu suisa ristmiku ehitusprojekti.
    Kokkuvõttes ei pidanud Tallinna linnavalitsus ega maanteeamet vajalikuks Väo sõlme detailplaneeringu vastuväidetega arvestada. Selleks polnuks ka aega, kuna Euroopa Liidu raha kasutamiseks tuleb detailplaneering viivitusteta kinnitada. 19. septembril toimub detailplaneeringu väljapaneku tulemuste arutelu Lasnamäe linnaosa valitsuses Pallasti tn 54 (II korrusel ruumis 203).
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.