Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtted ei ole rahul Hollande'iga

    Prantsuse autotootja Renault teatas, et kui president Francois Hollande soovib, et riigis toodetaks rohkem autosid, tuleb tegelda kõrgete tööjõukulude ja jäikade tööseadustega, vahendab Bloomberg.

    Prantsuse suuruselt teisest autotootjast kuulub 15 protsenti riigile, kuid vaid vähem kui veerand 2,83 miljonist toodetud autost on valmistatud Prantsusmaal.
    „Sama Clio IV tootmine Prantsusmaal on 1300 eurot kallim kui Türgi tehases ja pool sellest vahest tuleb tööjõukuludest,“ ütles Renault tegevjuht Carlos Tavares. „Küsimus ei ole ainult kuludes, vaid ka paindlikkuses.“
    „Kõik nõustuvad, et Prantsusmaal on probleeme kulukonkurentsis ajal, kui Hispaanias ja teistes perifeeriamaades kärbitakse palku,“ ütles Exane BNP Paribasi peaanalüütik Pierre-Olivier Beffy. „Prantsuse valitsus on vaadanud kümme aastat, kuidas kärpida tööjõukulusid.“
    Airbus SASi emafirma EADSi endine juht Louis Gallois koostas valitsuse tellimusel raporti, kuidas muuta Prantsusmaad konkurentsivõimelisemaks. Nüüd testitakse Hollande'i, kui kaugele ta on valmis minema raportis kirjeldatuga.
    Gallois' raport on oluline nii poliitiliselt kui majanduslikult. Ta diagnoosis, miks oli Prantsusmaal mullu rekordiline 73 miljardi eurone väliskaubanduspuudujääk ja miks ei ole Prantsuse majandus kasvanud juba vähemalt kolm kvartalit. Ta ütles juulis, et Prantsusmaal on vaja konkurentsivõime šokki, kärpides 50 miljardi euro võrra tööjõumakse, muutmaks Prantsuse eksporti atraktiivsemaks.
    „Ma olen väga pettunud, et pean kuulma konkurentsivõime trajektoorist, mitte konkurentsivõime šokist,“ ütles suusatootja Groupe Rossignoli juht Bruno Cercley ajakirjale L’usine Nouvelle. „Sellega on tõesti kiire. Ma näen äriliidrite hiiglaslikku muret.“
    „Võtmeküsimus on, kas tööandjad ja ametiühingud jõuavad kokkuleppele,“ ütles Eurasia Groupi analüütik Antonio Barroso. „Praegu tundub, et nad elavad erinevatel planeetidel.“
    Le Parisien kirjutas, et Gallois soovitas Hollande'il kaotada kümmekond aastat kehtinud 35tunnise töönädala piirang. Peaminister Jean-Marc Ayrault ütles 35 tunni seaduse kohta, et miski ei ole tabu.
    „Ei ole mingit küsimust, et me kaaluksime töönädala ümbervaatamist,“ ütles CFDT ametiühingu peasekretär Francois Chereque. „Kui valitsus tahab ajada CFDT tigedaks, siis on nad leidnud just õige teema.“
    Kui Saksamaal on tööjõukulud püsinud terve aastakümne peaaegu muutumatuna, siis Prantsusmaal on need tõusnud 19 protsenti. Prantsuse osa euroala ekspordis on kahanenud 3,5 protsendi võrra, selgus Coe-Rexecode uurimusest, mille kohaselt on Prantsusmaa kaotanud enim eksporti.
    Sel perioodil on tegevuskasumimarginaal kahanenud pea 40 protsendi võrra, mis on piiranud investeeringuid ja jätkusuutlikku kasvu, selgus Groupe des Federations Industrielles'i uuringust. Saksamaal on samal ajal tegevuskasumimarginaal kasvanud 40 protsendi võrra.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.