Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Poola naftatöötleja võib Eestis laieneda

    Poola nafta rafineerimistehas ja bensiini jaemüüja PKN Orlen otsib võimalusi sisenemiseks Läti ja Eesti turule, kinnitas Poola suursaadik Jerzy Marek Nowakowski inglisekeelsele uudiskirjale News2biz Latvia.

    Poola nafta rafineerimistehas ja bensiini jaemüüja PKN Orlen otsib võimalusi sisenemiseks Läti ja Eesti turule, kinnitas Poola suursaadik Jerzy Marek Nowakowski inglisekeelsele uudiskirjale News2biz Latvia.
    Ettevõtte ise väidab vaid seda, et Orlen kaalub ärivõimalusi Eestis, ent konkreetsetest plaanidest rääkida ei saa.
    Ettevõtte peadirektor Ireneusz Fafara kinnitas News2bizile, et Orleni Leedu tütarettevõte, kellele omakorda kuulub Eesti Orlen, soovib luua teenindusjaamade keti nii Lätis kui Eestis.
    Poola suursaadiku Nowakowski sõnul on Orlenil tõsised kavatsused ning Poola on huvitatud sügavast koostööst Läti ja Eestiga. Suursaadiku sõnul on huvipakkuvad Läti sadamad nafta transiidiks, samuti loodab Poola saadiku sõnul koostöös Lätiga Baltimerest kaevandada põlevkivigaasi.
    Ettevõte ise aga Poola suursaadiku väidet ei kinnita. Orleni kommunikatsioonijuhi Audrius Stasiulaitisi sõnul kaalub Orlen ärivõimalusi Eestis, ent hetkel ei ole konkreetseid plaane turu laiendamiseks.
    Erinevalt Läti kütuseettevõtjatest, kelle arvates Orlenil oleks turul keeruline kohta leida, Eesti kütuseettevõtjad Orleni tulekust Eestisse kuulnud ei ole, ega oska ka kommenteerida, mida ettevõtte sisenemine Eesti turule kaasa tooks.Alexela omanik Heiti Hääl, kes varasemalt on rääkinud sellest, et sobiva hinnapakkumise korral kaaluks ettevõtte müüki, Orleni tulekust Eestisse teadlik ei ole. “Ma ei oska midagi kinnitada või umber lükata,” ütles Hääl.
    Ka Lukoili juhatuse liige Sergei Dudko ei teadnud Orleni laienemisest. "Kahjuks ei oska kommenteerida Orleni plaane Eestis, aga võin kinnitada, et Lukoilil ei ole plaane tanklaid Eestis müüa."
    Ettevõtte kodulehel on kirjas, et Orlen on Kesk-Euroopa suuremaid kütusefirmasid, millele pandi alus juba poolteist sajandit tagasi. Eestis on ettevõte tegelenud peaasjalikult kütuse hulgimüügiga. 2010. aasta lõpust hakati teenindama ka erakliente, pakkudes kodukütteks kütteõli.
    Selle aasta eesmärgiks siinsel turul nimetab Orlen Eesti OÜ juht Tõnu Ääro mulluses aasta-aruandes turuosa hoidmist ning teenusekvaliteedi tõstmist. Siinne kütuseturg on tema sõnul väga hinnatundlik ja väga kõrge riskitasemega.
    Möödunud aastal teenis Orlen Eesti kahekordistunud käibe ehk 463 mln euro juures 2,2 mln eurot kasumit, mida oli kolm korda aasta varasemast enam. Omanikud teenisid mullu dividendidena 1,1 mln eurot, sel aastal määrati 2,3 mln eurot. Tööd andis ettevõte veerandsajale inimesele.
    463 mln eurose käibega on Orlen Eesti siinne suurim kütuste hulgimüüja, edestades konkurente Neste Eesti AS ja Olerex AS enam kui kahekordselt.
    Orlen Eesti on asutatud aastal 2003. Ettevõtte osanik on Leedus tegutsev UAB Mazeikiu Naftos Prekybos Namai, kelle omanik on omakorda Public Company Orlen Lietuva (vana nimi AB Mazeikiu Nafta), mis omakorda kuulub PKN Orlenile. OÜ ORLEN Eesti tegeleb Public Company Orlen Lietuva naftatöötlemistehase toodangu turustamisega.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Lähis-Ida pinged kütavad naftaturge: Iisraeli rünnakutele järgnesid hinnatõusud
Naftahinnad sööstsid reedel 3 dollari võrra barreli kohta. Samal ajal tõusis järsult ka turvasadamana tuntud kuld.
Naftahinnad sööstsid reedel 3 dollari võrra barreli kohta. Samal ajal tõusis järsult ka turvasadamana tuntud kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.