Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    4 põhjust, miks neljatunnine töönädal on müüt

    Neljatunnine töönädal ongi "liiga hea, et olla tõsi", leiab juhtimiskonsultant ja ettevõtja Steve Tobak.

    Ta kirjutab ajakirjale Inc. blogipostituses, et palju populaarust kogunud raamat (Timothy Ferriss "4tunnine töönädal") ja selle ideoloogia on soovmõtlemine.
    Ferriss reklaamib oma teost sõnadega: kuidas lõpetada töötamine üheksast viieni, elada ükskõik kus ja saada rikkaks? Kõlab ju hästi. Pidev tempo ja stress on kindlasti need, mis panevad paljudki meist unistama neljatunnisest töönädalast.
    Tobak toob välja neli põhjust, miks ta seda reaalseks ei pea.
    Saad vastavalt sellele, palju panustad. Inimestel on erinevad viisid efektiivsuseks ja targalt töötamiseks. Samas ei saa ükski neist füüsika- ja majandusseaduste vastu. Saad vastavalt panustamisele. Tööta nii targalt kui tahes, aga kuniks sa ei klooni end, pead sa siiski töö ise ära tegema. Ja seda palju, kui tahad palju tagasi saada.
    Neljatunnine töönädal on müüt. Ma ei tea ühtegi inimest – ettevõtjat, juhti, tegevjuhti, inseneri, väikeäriomanikku –, kes suudaks hea elu tagada vähem kui 40-50 töötunniga nädalas. Mitte ühtegi. Ja samas ei tea ma ka kedagi, kes oleks jõudnud kaugele, töötades vähem kui 50-60 tundi nädalas. Paljud neist töötasid palju rohkem.
    Tõsi, neljatunnine töönädal on olemas. Sellisel juhul saad dušši võtta õues, vihmaga.
    Edukad ei lõpeta. Tean sadu edukaid inimesi, kes töötasid end väga heale järjele. Ainult üks neist lõpetas ja läks varakult pensionile, ta oli nii 50. See tähendab, et ta rabas täiega 30 aastat enne troopikasse suundumist. Ülejäänud töötavad edasi või lõpetavad mõistlikul ajal. Miks? Äkki neile meeldib, mida nad teevad.
    Ära tööta nii palju kui peaks, vaid nii palju kui vaja. Keskmiselt töötasin 40-60 tundi nädalas, lisaks loendamatud reisimisele kulutatud lennumiilid. Mõnel nädalal oli kergem, teisel jälle raskem. Üldiselt töötasin ma palju.
    Järgisin seda filosoofiat ja saavutasin kõik eesmärgid – isiklikud ja ettevõtete, mille heaks töötasin, omad. Ja, mis kõige olulisem, ma nautisin seda.
    10 aastat tagasi loobusin palgatööst ja alustasin oma asjaga. Üht tean ma kindlalt. Kui ma poleks suurfirmades palgatööl olnud, poleks mul oma klientide nõustamisest või firmade toimimisest nii palju aimu, kui mul täna on. Et see teadmine koguneks, kulus täpselt nii palju aega kui pidi kuluma.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.