• OMX Baltic0,26%292,79
  • OMX Riga−0,17%906,56
  • OMX Tallinn0,04%1 952,03
  • OMX Vilnius0,55%1 250,63
  • S&P 5000,36%6 740,28
  • DOW 30−0,14%46 694,97
  • Nasdaq 0,71%22 941,67
  • FTSE 1000,09%9 487,27
  • Nikkei 2250,01%47 950,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%95,8
  • OMX Baltic0,26%292,79
  • OMX Riga−0,17%906,56
  • OMX Tallinn0,04%1 952,03
  • OMX Vilnius0,55%1 250,63
  • S&P 5000,36%6 740,28
  • DOW 30−0,14%46 694,97
  • Nasdaq 0,71%22 941,67
  • FTSE 1000,09%9 487,27
  • Nikkei 2250,01%47 950,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%95,8
  • 20.01.13, 14:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa test: kütusekulu lubatust vähemalt 25% suurem

Saksa autoajakirja võrdlusest selgus, et uute autode tehaseandmetes kirjas olev kütusekulu erineb vähemalt veerandi võrra reaalsest kütusekulust.
Testitud autode seas oli suurim erinevus BMW X3 2,8i kütusekulus – BMW tarbis keskmiselt 12,2 liitrit sajale kilomeetrile ehk 4,7 liitrit rohkem kui tehaseandmetes, vahendab auto24.ee ajakirja AUTOStraßenverkehr.
Palju ei jäänud maha ka BMW 535i (reaalne kulu 11,6 liitrit, tehase andmeil 7,6 liitrit) ning Audi A6 2,8 FSI (reaalne kulu 10,8 liitrit, tehase andmeil 7,4 liitrit).
Protsentuaalselt suurima erinevuse loojaks oli Opel Zafira Tourer 2,0 CDTi, mis tarbis 7,6 liitrit sajale kilomeetrile lubatud 4,5 liitri asemel (erinevus 69 protsenti).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurt erinevust pakkusid ka Fiat 500 0,9 Twinair (63 protsenti), Opel Astra 1,7 CDTi (62 protsenti), VW Passat 1,6 TDI Blue Motion (60 protsenti) ja Seat Ibiza ST 1,2 TSI (59 protsenti).
Kõige reaalsemad kütusekulu näitajad olid kahel autol (Fiat 500 1,4 16v ja Nissan Qashqai 2,0 4x4), nende reaalne kulu erines "vaid" 23 protsenti.
Kütusekulu oli realistlikult hinnatud ka VW Polo 1,2 TSI (25 protsenti), Audi A1 1,2 TFSI (27 protsenti), Hyundai i30 1,4, Opel Insignia 1,8, VW Jetta 1,2 TSI (kõik 28 protsenti) ja VW Polo 1,2 ning 1,6 TDI (29 protsenti) puhul.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele