Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Selver külmutas oma Läti projekti

    Lätis tegevuse lõpetanud Selver ASi nõukogu esimees Andres Järving ütles, et Selver praegu Läti turule naasta ei plaani. Tema hinnangul ei tasu seda teha lähema paari aasta jooksul.

    Selver on Lätis tegutsenud ja sealt ära tulnud. Kas teil on kavas sinna tagasi minna?Ei, praegu sellist plaani ei ole. Me oleme külmutanud selle projekti. Küll on meil seal vanast ajast mõningaid kinnistuid alles, aga kuna turud on seal veel suhteliselt maas, siis me ei ole nendega midagi suurt teinud. Praegu sellist plaani esialgu ei ole.
    Kas siis praegu ei ole hea aeg sinna tagasi minna?Ega ei ole. Nigelad on need tulemused, mis sealt praegu tulevad. Kaubandus on küllaltki rohkem üleinvesteeritud kui siin. Kuigi me räägime ka siin, et konkurents on väga tihedaks läinud, aga Eestis on näitajad praegu veel paremad.
    Millal võiks uuesti tulla hea aeg Lätti laieneda?Nii prognoosida ei julge, aga ikka läheb aastaid veel.
    Kas teate veel firmasid, kes on Lätist ära tulnud?Eks neid on sadu. Eesti kapital on kõige rohkem kaotanudki Lätis oma raha. Kuna peeti loomulikuks, kaardi pealt vaadates, et võiks esmalt Läti poole minna. Enamikule ta pole edu toonud või ollakse nullis, lihtsalt ollakse kohal. Turg on ikkagi raske. Minu teada suurematest firmadest on praktiliselt kõik käinud, kõik hulgikaubandusettevõtted, maaletoojad, alkoholimüüjad... Neid on hästi palju.
    Mis te arvate, millest neil tuli tahtmine Lätti minna ja miks neil seal nii kehvasti läks?Lihtsalt mingisugune maakaart on meil silmade ees ja meile tundub, et see on kõige loogilisem koht, kuhu minna. Kõige lähemal ja paremini arusaadav, logistika on lihtsam. Oleks see raha pandud Soome-Skandinaavia suunas, siis oleks see ettevõtlus märksa tugevam, kui ta täna on. Need riskid ja karid, mis Lätis ootasid, on märksa suuremad, kui arvati.
    Kas praegu veel tasuks Soome minna?Igal ajal võib, lihtsalt töö on seal raskem, nõuab rohkem pingutusi, aga sa oled jälle turul hiljem. Soome ja Skandinaavia oleks meile perspektiivsemad.
    Selveril ei ole plaanis sinna minna?Ei ole, meie ettevõtted on küllalt väikesed võrreldes nende kettidega, mis seal on. Võib-olla jaekaubanduse tee ei oleks õige, aga mingisugused teised kaubad, kus on väiksemad mahud.
    Autor: Kadri Põlendik, Ave Lepik
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.