Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts: Eesti on parim valik LNG-terminali asukohaks

    Majandusminister Juhan Partsi sõnul on Eesti Soomest parem paik LNG-terminali asukohaks ning siinsetest alternatiividest eelistab ta Paldiski sadamat.

    Eesti arvab Partsi kinnitusel, et on parem valik LNG-terminali asukohaks. "Selle nimel tuleb tööd teha. Mingisuguseid ootuseid ma väga kõrgele ei ajaks. Kindlasti variante on. Loodame Soome kolleegiga sel teemal veelkord rääkida – olukorras, kus Eesti arvab, et meie arendatavad terminalid on paremad," sõnas ta.
    Partsi sõnul on Läänemere piirkonna energiaturgudele integreerimise programmi gaasi töörühm töötanud kolm aastat. "Oleme täna kolmeaastase töö vaheetapis. On kokku lepitud, millistele kriteeriumitele peaks selline terminal vastama. Ma usun, et ongi vaja saada objektiivne võrdlus – kes neile kriteeriumitele kõige paremini vastab,“ sõnas Parts.
    Kõige olulisem kriteerium on majandusministri sõnul see, et arendaja ja terminali ärimudel toob turule alternatiivse pakkumise. "See on väga tähtis – see on eesmärk, miks me seda teeme," toonitas ta.
    Teine oluline kriteerium on Partsi sõnul kiirus – millise ajalise perspektiiviga see terminal saab reaalselt funktsioneerima hakkama. "Kiirusest on huvitatud nii Läti kui Leedu. Meie ka, sest kiirus tähendab seda, et tekib hinnareferents täna monopoolselt pakutavale gaasile," ütles ta. "Kolmas oluline argument on kõige väiksem koormus Euroopa maksumaksjale – räägime mõneti ju Euroopa investeerimistoetusest, et selline terminal teoks saaks."
    Kriteeriumid on Partsi sõnul mõõdetavad: on mõju Euroopa maksumaksjale ja mõju tarbijale. See sõltub aga väga palju terminali äriplaanist.
    "Kolme aasta eest, kui oli vaidlus Balti riikidega, saime kokkuleppele, et teeme objektiivse hinnangu. Ma usun, et objektiivne hinnang, võrdlus kokkulepitud kriteeriumides võiks olla lahendus Eesti-Soome seisus. See on majandusministeeriumi ekspertide hinnang – näeksime, et nende kriteeriumite osas on täna Paldiskil kõige suuremad eelised. Isegi kui võrdleme Paldiskit ja Muugat. See on tänane seis," rääkis Parts.
    Kui vaatame äriplaani, erainvestorite valmidust investeerida, kiirust, siis on need Paldiskil palju paremad, lisas majandusminister.
    Üks Soome argumente on, et Eestis leidub märksa vähem tarbijaid. "See ei ole korrektne argument. Kui räägime regionaalsest terminalist, mis peaks teenindama kolme Balti riiki ja Soomet, ja vaatame hetke turumahtu – Leedu, Läti ja Eesti –, siis isegi hetke turumaht on neil kolmel riigil suurem. Ei ole korrektne võrrelda vaid Eestit ja Soomet. Seda esiteks," tõdes Parts.
    "Kui me vaatame Eesti seisukohalt, siis me loome võimaluse nii tööstusele, energeetikale kui ka transpordile. Kui tekib usutav, hästikorraldatud turg gaasi osas, rääkimata hinnakonkurentsist, siis ega tänane turg ei ole absoluutne näitaja," lisas ta.
    Parts tõi näitena esile Saksamaad: riik on üks suurimaid gaasi tarbijaid, omamata LNG-terminale. "See ei ole näitaja," kinnitas majandusminister.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.