Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estravel: äriklass meelitab pikki ja kogukaid inimesi

    Äriklass on eriti atraktiivne pikematele ja kogukamatele reisijatele, kellele pikk lend kitsal säästuklassi istmel võib piinarikkaks osutuda, märkis Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuht Janika Ritson.

    Järgneb intervjuu Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuhi Janika Ritsoniga:
    Sooviksime teada, milline on olnud Estraveli kogemus, millised inimesed eelistavad täna lennata äriklassis?Tänapäeval on äriklassis lendamise mõte eelkõige suurte lennukitega toimuvatel pikkadel lendudel. Seal on mugavuste ja teeninduse vahe säästuklassiga märkimisväärne ning seda nii lennuki pardal kui ka enne ja pärast lendu.
    Mis on need põhjendused olnud, miks soovitakse just äriklassi?
    Äriklassi reisijad pääsevad lennukist välja esimestena, nende pagasit käsitletakse prioriteetsena ja mõnes lennujaamas võib ka passikontrollis olla neile eraldi läbipääs. Ehk lühidalt öeldes - lennujaamaformaalsusteks kulub vähem aega. Suurtes lennujaamades võib saabumisel soovi korral külastada äriklassi ootesaali ja seal näiteks end ka dushi all värskendada. Seevastu väikeste lennukitega toimuvatel lühematel lendudel on just lennu ajal pakutavate mugavuste vahe turistiklassiga palju väiksem. Ühe vahekäiguga lennukites on tihti tegu samade istmetega ja teenindusklasse eristab vaid liigutatav kardin. Tõsi, äriklassi reisijatele pakub mõni lennufirma tühja kõrvalistet ja teenindus on kindlasti parem. Kui küsimus oleks ainult eelistamises, siis usutavasti tahaks kõik reisijad turistiklassi asemel äriklassis lennata. Teemaks on ikka eelkõige see, kas inimene ise või sagedamini tema tööandja raatsib nende mugavuste eest oluliselt rohkem maksta. Tavaliselt on hinnavahe turistiklassiga umbes 3-4 kordne, vahel ka suurem. Äriklass on eriti atraktiivne pikematele ja kogukamatele reisijatele, kellele pikk lend kitsal säästuklassi istmel võib olla üsna piinarikas. Enamasti sõidavad äriklassis paremal järjel ettevõtjad, suurte firmade juhtivtöötajad ja tipp-spetsialistid, kelle aeg on hinnaline, samuti poliitikud. Lühemate lendude puhul on ka võimalus, et hilise piletiostu korral võib säästuklass juba täis olla ning kindlate kellaaegade/lendude eelistamisel pole peale äriklassi muud valida.
    Estraveli lennupiletite müügist moodustab äriklass väga väikese osa. Rahaliselt ehk vahemikus 5-10%, reisijate arvu poolest pigem 2% lähedal.
    Kas meenub äriklassiga seoses ka mõni naljakas vahejuhtum?  Meenub üks veidi naljakas vahejuhtum. Kord ostsid kaks omavahel tuttavat reisijat eraldi piletid samale Estonian Airi lennule. Enne lendu tegi lennufirma ühele nendest ‘upgrade’i ja ta sai lennata nn premium-klassis (Premium Economy, Flex jt inglisekeelsed sõnad on eufemismid, millega lennufirmad tähistavad turistiklassist paremaid teenindusklasse, et seal saaks lennata ka reisijaid kelle tööandja korporatiivne poliitika ei luba äriklassis reisimist). Kuid selle asemel, et rõõmustada mugavama lennu üle, otsustas ülendatud teenindusklassiga reisija hiljem hoopis kaebuse kirjutada. Kaebuse põhjuseks oli asjaolu, et ta ei saanud oma turistiklassi jäetud tuttavaga lennukis kõrvuti istuda.
      
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.