Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kasutamata võimalus
Loovprojektide rahakogumiseks peetav ühisrahastus on hea ja kasulik, kuid vähe kasutatud võimalus ka ettevõtjale.
Ühisrahastusplatvormi – nagu Eestis Hooandja – põhimõte on lihtne: idee või toote loojad postitavad oma projekti veebilehele, kus külastajad nendega tutvuvad ning annavad meelepärastele ideedele raha. Selle eest ootab niinimetatud annetajaid sõltuvalt summast suurem või väiksem kingitus.
Hooandjaga sarnaselt toimivaid ühisrahastusplatvorme on maailmas enam kui poolsada ja rahvusvahelist turgu otsiv ettevõte võib valida mõne neist, näiteks Kickstarter.
Viimasest leiame ka Eesti ühe edukamaa ühisrahastu kasutaja, intelligentsete lillepottide tootja Click & Grow, mis kogus uue toote jaoks 34 päevaga kaheksa korda soovitust enam ehk 476 000 eurot, rohkem kui 10 000 toetajalt üle maailma. Ootusi ületanud tulemus teeb sellest mitte ainult Eesti, vaid ka maailma ühe edukama kampaania.
Samal platvormil kogus raha Velodroom targa rattatule tootmiseks. Eesmärk saada 34 600 Briti naela 21 päevaga ei täitunud, kuid ühe eestvedaja Indrek Rebase sõnul oli olulisem saadud kogemus ning arusaam, et toodet tuleks veel täiustada, enne kui see müüki paisata.
Mida ühisrahastusest raha taotlemisel tähele panna ning kes on Eesti edukaimad taotlejad, loe tänasest Äripäevast.
Autor: Kadri Põlendik, Indrek Kald
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.