Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Helsingi-Tallinna vahele tunnel"

    Investeerimispankur Joakim Helenius kaitses täna Äriplaanil esinedes tuliselt ideed rajada Tallinna ja Helsingi vahele tunnel.

    „Ma olen suur Eesti patrioot, aga siiski pessimistlik Eesti tuleviku asjus,“ tunnistas Helenius. „Tunneli idee pole küll uus, sellest on palju räägitud, aga ma ei saa aru, miks seda pole tehtud põhiliseks eesmärgiks. Iga kord, kui ma sellest eestlastega räägin, ütlevad nad, et see pole mingi tõsine asi. Aga kui järele mõtlevad, siis leiavad, et see jutt polegi loll.“
    „Eestis kujutatakse ekslikult ette, et kõik maailmas hoolivad Eestist,“ rääkis Helenius. „Robbie Williams käib Eestis ja ütleb intervjuus, et armastab Eestit, aga nädal hiljem ta ju ei mäletagi, et käis siin.“ Eestil on Heleniuse sõnul neli nõrkust: ta on väga väike, ei ole suuri keskusi, pole kapitali (ei raha ega inimeste mõttes) ning pole häid ühendusi.
    „Suuri keskusi ei ole, aga innovatsioon toimub suurtes keskustes,“ rääkis Helenius. „Meil ei ole kapitali, aga ilma selleta on raske kasvada. Ka füüsilist kapitali on vähevõitu. Meil ei ole küllalt kvalifitseeritud spetsialiste, eriti IT-spetsialiste. Tuua tööjõudu Eestisse välismaalt on raske, sest siia on raske tulla: Eesti on kaugel, ei ole häid maantee- ja raudteeühendusi maailmaga. Isegi lennukiga on siia raske tulla, tean seda oma kogemusest."
    Eesti tugevus on Heleniuse sõnul aga hea ettevõtluskliima. „Eesti ei ole madala maksukoormusega riik, aga ettevõtte tulumaksumäär on sobiv,“ sõnas ta. „Riskid, mis seotud uute töötajate palkamisega, on madalamad kui mujal maailmas.“
    Tööjõukvaliteet on Heleniuse sõnul samuti väga hea. „Eesti haridustase ja töötajate oskused, sh keeleoskus on väga head, eriti arvestades, et 20 aastat tagasi oli Eesti veel Nõukogude Liidu osa. Väga hea alus IT-oskuste suurendamiseks, tegemist on haritud elanikkonnaga.“ Helenius tõstis esile ka vähest korruptsiooni ja skandinaavialikku suhtumist töösse. Samuti on hea asukoht, seda Eesti kuigi hästi ära ei kasuta.
    Helsingi-Tallinna tunnel tooks Heleniuse sõnul kaasa ka mõtlemise muutuse. „See tunnel on Eesti jaoks kõige olulisem asi, mis muudab Eesti arengu parameetreid,“ veenis Helenius publikut. Ta tõi eeskujuks Malmö-Kopenhaageni silla, mis avati aastal 2000. Varem, 1980ndail, oli Malmö tema sõnul mahajäänud piirkond. Sild ühendas Malmö palju rikkama ja arenenuma Kopenhaageni piirkonnaga ja asjad hakkasid muutuma ka Malmös. Piirkond on tihedalt lõimunud ja Heleniuse sõnul üks kiiremini arenenud piirkondi maailmas.
    Kõige tähtsam saavutus oleks tööjõu integratsioon. „Saab käia Tallinnast Helsingisse tööle, ilma et peaks sinna kolima,“ selgitas Helenius. „Lihtsam on spetsialiste ligi meelitada, saame kasutada Soome spetsialiste. Eesti teenuste sektor võiks olla aktiivne ka Soomes. Sisseränne Soomest võiks Eesti majandust positiivselt mõjutada.“
    Millegipärast on asjast rohkem huvitatud olnud Soome, märkis Helenius, kuigi kasu võiks sellest rohkem saada Eesti.
    Ettekande lõppedes tekkis diskussioon Heleniuse ja Tallinki juhi Enn Pandi vahel, viimane suhtus Helsingi-Tallinna tunneli rajamise ideesse väga skeptiliselt. Publiku sümpaatia kaldus siiski Heleniuse poole.
    Täismahus ettekanded konverentsilt ilmuvad homme Äripäeva paberlehes.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.