Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode käibemaks võeti rajalt maha

    Reformierakond ja IRL otsustasid võtta menetluses eelnõudest välja ettevõtluses kasutatava sõiduauto maksustamist puudutava osa, rahandusminister Jürgen Ligi sõnul on see otsus tehtud veel tormakamalt kui eelnõud ise.

    Rahanduskomisjoni esimehe Sven Sesteri sõnul vajab autode maksustamine terviklikku lähenemist. “Nende eelnõude menetlemisel oli tunnetatav liigne rutakus ning vähene dialoog huvigruppidega. Rahanduskomisjoni parlamentaarsel kuulamisel tuli selgelt välja täiendava analüüsi vajadus. Rahandusministeerium ning maksu- ja tolliamet vajavad rohkem aega teemaga tegelemiseks,” märkis ta.
    Liiga tormakas otsus. Rahandusminister Jürgen Ligi hinnangul on ettepanek tehtud märksa tormakamalt kui eelnõud ise, millele kiirustamist õigusega ette heidetakse.tormakaks  “Riigikogu ei tohi seaduse järgi halvendada eelarve tasakaalu, aga tavapärasest suuremad dividendid seda halvendaksid ning neid ei ole ka rohkem võtta. Ka ei ole riigil sellises mahus vara müüa. Ühekordsed tulu­allikad ei lahenda ka eelarveprobleemi järgmisteks aastateks,” ütles ta.
    Minister kavatseb fraktsioonidega veel kord kohtuda, neile alternatiive selgitada ja seaduse viibimist tasakaalustavaid ettepanekuid teha. “Autodega seonduvat on nüüd juba teist kuud arutatud, aga kokkuvõte on küll, et väikeses ringis tunnistatakse maksumuudatuste paratamatust, avalikkuses on aga palju kriitikat, mis on vähekonstruktiivne. Meile on isegi Soomet eeskujuks toodud, aga seal pole autodel mitte ainult täielik 24 protsendi suurune käibemaksustamine (meie ettepanekus 0–10 protsenti), vaid ka muud sõidu­autot koormavad maksud: on veerandi auto hinnani ulatuda võiv automaks, on 10 protsendini küündiv aastamaks, ei ole investeeringute maksuvabastust, on üksikisiku tulumaks auto soetamise eest,” selgitas minister. Ta ütles, et valitsus toetas eelnõusid üksmeelselt, sest vaja oli katet eelkõige teedeehitusele.
    Riigikogule esitatud sõidukite soetamise maksumuudatuste mõju riigieelarvele on 24 miljonit eurot. Riigieelarvesse laekumata jääv osa on plaanis katta täiendava vara müügi ja riigile kuuluvate äriühingute dividendide suurendamisega.
    Ettevõtjale rõõmusõnum. Hulgimüügifirma Dimela ASi osaniku ja juhi Kadri Kullmani sõnul jääb senine kord lihtsamaks ning pole vaja rakendada läbimõtlemata muudatusi. “See on täielik rõõmusõnum. Midagi on siin elus ikka õigesti ka,” ütles ta.
    Dimela juhi kinnitusel oleks seaduse jõustumisel tekkinud ettevõttele lisakulu ning selle kompenseerimiseks oleks tulnud tõsta töötajate palka või toodete hindu. “Kui inimene peab hakkama ise maksma selle eest raha, siis tekib küsimus, kust see raha võtta. Kuskilt oleks see raha pidanud tulema ja igal juhul näeksin seda kokkuhoidu meie riigis küll kuskilt mujalt. Näiteks bürokraatia on üks valdkond,” märkis ettevõtja.
    Kullmani hinnangul aitaks olukorda lihtsustada elementaarse kontrollimehhanismina registri pidamine, mis aitaks sõeluda välja ebaausad ettevõtted. “Muster joonistub väga tihti välja. Annab ju võrrelda käivet ja käibeproportsiooni ning seoses sellega maksude laekumist. Tehes ühe või kahe arve puhul erandi, siis sellega on nii palju lisatööd, et ükski ettevõtja ei hakka seda juba praktilisest seisukohast tegema,” lisas ta. Kullmani meelest aitaks praeguse maksuametnike armee süsteemne töö selletaolist lahendust rakendada.
    Dialoog andis tulemusi. Kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts nimetas teadet, et riigikogu võtab autode käibemaksu menetlusest välja, väga positiivseks. “Selline areng näitab, et argumenteeritud ja sisuline dialoog, mis viimastel nädalatel ettevõtjate, ettevõtlusorganisatsioonide ja riigikogu ning ametnike vahel on toimunud, oli tulemuslik ja lahendusi otsiv,” kinnitas ta.
    Paltsi sõnul on ettevõtjad riigiga koostööks igati avatud ega soovi takistada ideede elluviimist, mis toetavad maksupettustega võitlemist ning on ette­võtluskeskkonnas edukalt ja probleemideta rakendatavad.
    Kõrgem piirmäär
    Koalitsioonierakonnad teevad käibemaksuseaduse eelnõusse ettepaneku tõsta elektroonilises käibemaksudeklaratsiooni lisas maksu- ja tolliametile esitatavate arvete esitamise piirmäära. Rahanduskomisjoni liikmed Remo Holsmer ja Sven Sester rõhutasid, et maksupettustega võitlemine on riigi jaoks oluline ning elektrooniline käibemaksudeklaratsiooni lisa võib olla samm õiges suunas.“Piirmäära tõstmine vähendab väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete kohanemisraskusi uuele süsteemile üleminekul. Peame silmas käibemaksudeklaratsiooni lisas kajastatavate üle tuhandeeuroste arvete kogusumma piiri olulist tõstmist, et vähendada ettevõtjate koormust uuele süsteemile üleminekul. Enne uue regulatsiooni rakendumist tuleb valmis saada ka vastav IT-lahendus,” teatasid Holsmer ja Sester.
     
    Mis on mis
    Pahameele toonud muutusettepanekud
    Ettevõtja saaks auto ostmisel arvata maha 2000 eurot sisendkäibemaksu.Tööandja sõiduauto isiklikeks sõitudeks hakkaks kehtima erisoodustuse hind kõigile, sõidupäevikut poleks vaja.Kaoks 64eurone isikliku sõiduauto kasutamise hüvitis.Maksuametis tulnuks registreerida n-ö 1000 eurost suuremad arvedkoguda plaanis riik maksumuutustega 24 mln eurot, mis nüüd tuleb leida kuskilt mujalt.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.