Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loe, kuidas müüa kasutatud autot

    Tarbijakaitseamet koostas juhised, mida kasutatud autode müügil ja ostul silmas pidada.

    Järgnevad tarbijakaitseameti ja maanteeameti nõuanded:
    - Iga kasutatud autode müüja peaks muu hulgas teadma, et kui autol puudub liikluskindlustusleping ja kehtiv poliis, tuleb müüjal ostjat sellest enne proovisõitu teavitada.
    - Kui ostja tasub auto eest sularahas, peab teenindaja ostjale andma ostu tõendava dokumendi, millel on kirjas vähemalt kaupleja nimi või ärinimi ja tegevuskoha aadress; müügikuupäev; kauba hind ja tasutud summa.
    - Müüdav auto peab olema sihipärasel kasutamisel ohutu tarbija elule, tervisele ja varale ning olema selliste omadustega, mida tarbija tavaliselt õigustatult eeldab.
    - Kaupleja ei tohi müüa toodet, mis talle teadolevalt on potentsiaalse ostja jaoks ohtlik
    - Tarbijale antav teave peab olema tõene ja arusaadav ning esitatud tarbijale eesti keeles
    - Kaupleja peab andma infot sõiduki ajaloo kohta, tooma välja sõiduki tehnilised puudused, avariilisuse ja võimalikud remontimist/vahetust vajavad osad/sõlmed. Info peab sisaldama ka hooldusajalugu.
    - Eksitavaid kauplemisvõtteid kasutada ei tohi. Eksitavaks kauplemisvõtteks peetakse valeinfo esitamist või olulise info varjamist
    - Tarbija peab enne lepingu sõlmimist teadma, kellega ja millise lepingu ta sõlmib ning sellest tulenevalt millised õigused ja kohustused temale laienevad.
    - Kasutatud auto müüja vastutab auto lepingutingimustele mittevastavuse eest kahe aasta jooksul alates auto ostu-müügilepingu sõlmimisest.
    - Pretensiooni ostetud kauba kohta võib esitada ostule järgneva kahe aasta jooksul. Pretensiooni esitamisest järgneva kuue kuu jooksul tõendada, et tarbija poolt viidatud lepingutingimustele mittevastavust ei olnud asja üleandmise ajal ehk tarbija on ise autot valesti kasutanud või viga on tingitud tavapärasest/loomulikust kulumisest. Vastasel korral eeldatakse, et lepingutingimustele mittevastavus oli olemas. Pärast kuue kuu möödumist on tarbija kohustus tõendada, et viga oli olemas ostmise ajal.
    - Müüja kohustus on kanda kõik parandamisega seotud kulud.
    - Garantii andmine on vabatahtlik ning müüja või tootja lubadus müüdud asi garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada või parandada.
    Et juhtida ettevõtjate tähelepanu nõuetele, mida tuleb järgida kasutatud autode müügil tarbijatele, on tarbijakaitseamet koostöös maksu- ja tolliameti ning maanteeametiga koostanud nii kasutatud autode müügi juhendi kui ka vastava teenindaja meelespea.Kasutatud autode müügi juhend ja meelespea on mõeldud kauplejatele, kes tegelevad kasutatud autode müügiks pakkumise, jaemüügi (sealhulgas ka e-keskkonnas müügi) ja komisjonimüügiga.Juhendi ja meelespea koostamisel lähtuti tarbijakaitseseadusest, kaubandustegevuse seadusest, võlaõigusseadusest, toote nõuetele vastavuse seadusest, maksukorralduse seadusest, liiklusseadusest, liikluskindlustuse seadusest, jäätmeseadusest, kohtupraktikast ning järelevalve praktika käigus välja kujunenud seisukohtadest.Nii kasutatud autosid müüvatel ettevõtetel kui ka nende töötajatel tuleb ennast nõuetega kurssi viia ja neid järgida.Tarbijakaitseamet teavitab kauplejatest, kes nõudeid ei järgi ja kahjustavad sellega tarbijate õigusi.Juhend ja meelespea on kättesaadavad tarbijakaitseameti kodulehel.
    Kasutatud autode müügi teema on meedias sagedasti kirjutatud. Lisaks ostja petmisele esineb ka riigi petmist, millest kirjutas novembris Äripäev.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.