Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loe, kuidas müüa kasutatud autot

    Tarbijakaitseamet koostas juhised, mida kasutatud autode müügil ja ostul silmas pidada.

    Järgnevad tarbijakaitseameti ja maanteeameti nõuanded:
    - Iga kasutatud autode müüja peaks muu hulgas teadma, et kui autol puudub liikluskindlustusleping ja kehtiv poliis, tuleb müüjal ostjat sellest enne proovisõitu teavitada.
    - Kui ostja tasub auto eest sularahas, peab teenindaja ostjale andma ostu tõendava dokumendi, millel on kirjas vähemalt kaupleja nimi või ärinimi ja tegevuskoha aadress; müügikuupäev; kauba hind ja tasutud summa.
    - Müüdav auto peab olema sihipärasel kasutamisel ohutu tarbija elule, tervisele ja varale ning olema selliste omadustega, mida tarbija tavaliselt õigustatult eeldab.
    - Kaupleja ei tohi müüa toodet, mis talle teadolevalt on potentsiaalse ostja jaoks ohtlik
    - Tarbijale antav teave peab olema tõene ja arusaadav ning esitatud tarbijale eesti keeles
    - Kaupleja peab andma infot sõiduki ajaloo kohta, tooma välja sõiduki tehnilised puudused, avariilisuse ja võimalikud remontimist/vahetust vajavad osad/sõlmed. Info peab sisaldama ka hooldusajalugu.
    - Eksitavaid kauplemisvõtteid kasutada ei tohi. Eksitavaks kauplemisvõtteks peetakse valeinfo esitamist või olulise info varjamist
    - Tarbija peab enne lepingu sõlmimist teadma, kellega ja millise lepingu ta sõlmib ning sellest tulenevalt millised õigused ja kohustused temale laienevad.
    - Kasutatud auto müüja vastutab auto lepingutingimustele mittevastavuse eest kahe aasta jooksul alates auto ostu-müügilepingu sõlmimisest.
    - Pretensiooni ostetud kauba kohta võib esitada ostule järgneva kahe aasta jooksul. Pretensiooni esitamisest järgneva kuue kuu jooksul tõendada, et tarbija poolt viidatud lepingutingimustele mittevastavust ei olnud asja üleandmise ajal ehk tarbija on ise autot valesti kasutanud või viga on tingitud tavapärasest/loomulikust kulumisest. Vastasel korral eeldatakse, et lepingutingimustele mittevastavus oli olemas. Pärast kuue kuu möödumist on tarbija kohustus tõendada, et viga oli olemas ostmise ajal.
    - Müüja kohustus on kanda kõik parandamisega seotud kulud.
    - Garantii andmine on vabatahtlik ning müüja või tootja lubadus müüdud asi garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada või parandada.
    Et juhtida ettevõtjate tähelepanu nõuetele, mida tuleb järgida kasutatud autode müügil tarbijatele, on tarbijakaitseamet koostöös maksu- ja tolliameti ning maanteeametiga koostanud nii kasutatud autode müügi juhendi kui ka vastava teenindaja meelespea.Kasutatud autode müügi juhend ja meelespea on mõeldud kauplejatele, kes tegelevad kasutatud autode müügiks pakkumise, jaemüügi (sealhulgas ka e-keskkonnas müügi) ja komisjonimüügiga.Juhendi ja meelespea koostamisel lähtuti tarbijakaitseseadusest, kaubandustegevuse seadusest, võlaõigusseadusest, toote nõuetele vastavuse seadusest, maksukorralduse seadusest, liiklusseadusest, liikluskindlustuse seadusest, jäätmeseadusest, kohtupraktikast ning järelevalve praktika käigus välja kujunenud seisukohtadest.Nii kasutatud autosid müüvatel ettevõtetel kui ka nende töötajatel tuleb ennast nõuetega kurssi viia ja neid järgida.Tarbijakaitseamet teavitab kauplejatest, kes nõudeid ei järgi ja kahjustavad sellega tarbijate õigusi.Juhend ja meelespea on kättesaadavad tarbijakaitseameti kodulehel.
    Kasutatud autode müügi teema on meedias sagedasti kirjutatud. Lisaks ostja petmisele esineb ka riigi petmist, millest kirjutas novembris Äripäev.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA infrastruktuuri buumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.