Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink City arendus saab uue hoo

    Täna otsustab Tallinna linnavalitsus, kas võtta vastu Lasnamäele planeeritava kaubandus-meelelahutuskompleksi – tuntud ka kui Tallink City – detailplaneering.

    Seitse aastat töös olnud planeering on tehtud Punane 76 asuva kinnistu kohta, mis paikneb Lasnamäel Peterburi tee, Mustakivi tee ja Laagna tee vahelisel alal. Detailplaneeringu algatamist taotles Tallink Grupi omanikfirma Infortar ASi tütarettevõte INF Maja OÜ. Viimaste juhatusse ja Tallinki nõukogusse kuuluv Ain Hanschmidt ütles Äripäevale, et ei soovi planeeringu sisu enne avaldada, kui ei ole kindel, et see lõpuks vastu võetakse. 
    "See on seesama Tallink City projekt, mida on edasi arendatud. Praegusel momendil oleme astunud nii palju samme tagasi, kui vähegi on võimalik olnud, et saaks selle detaili kätte. Seal on jube palju muudatusi," kommenteeris Hanschmidt napisõnaliselt. Ta märkis, et planeeringu vastu ei ole seni oldud, pigem ollakse hädas bürokraatiaga.
    Kuigi projekt pandi viieks aastaks pausile, on Hanschmidti sõnul üllatav, et aega on nii palju kulunud: "Ma ei näinud unes ka seda, et see detail (-planeering - toim) nii pikalt venib."
    Tallinna Linnaplaneerimise Ameti Lasnamäe ja Pirita osakonna juhataja Mari Heinsoo selgitas, et tegemist on 2007. aastal pooleli jäänud lahenduse muudetud variandiga. Huvi planeeringut jätkata tekkis INF Majal tema sõnul möödunud aastal.
    Näiteks pidi algse projekti kohaselt olema Tallink City üks osa mäesuusahall ja suusatunnel, uue meelelahutuskompleksi südamikuks saab lõbustuspark.
    Pikk ajalugu.Äripäev kirjutas esimest korda 2006. aastal, et AS Infortar rajab Tallinnasse meelelahutuslinnaku Tallink City, millest peaks saama Tallinnale samasugune sümbol nagu sümboliseerib Eiffeli torn Pariisi. Tookord oli projekti valmimisajaks planeeritud 2010. aasta. Projekti kogumaksumus pidi olema 4,5 miljardit krooni (288 miljonit eurot).
    2007. aastal sai meelelahutuskeskuse detailplaneering Lasnamäe linnaosa heakskiidu ning ehitus pidanuks algama järgmisel aastal. 2008. aastal aga selgus, et projekt seisab ning Hanschmidt vaikib. Tallinna linnaplaneerimisamet ootas toona mais juba viis kuud Infortari kooskõlastusi planeeringu märkustele.
    Heinsoo tõdes tookord, et Tallink City aktiivne planeerimistegevus lakkas 2007. aasta detsembris ja pärast seda pole kooskõlastuste vastu enam huvi tuntud. Hanschmidt vaidles siis linnaametnikele vastu ning märkis, et iga asi nõuab oma aja, kuid töö krundiga käib.
    2008. aasta teises pooles oli selge, et projekt külmutatakse majanduskriisi tõttu.
    Nüüd on Hanschmidt ootusärev, kas detailplaneering kinnitatakse või mitte.
    "Lootus sureb viimasena. Tegelikult hakkab projektide detailplaneeringute läbiviimine võrduma imedega. See protsess on kohutavalt pikk," sõnas ta. "Homme (täna - toim) on see alles linnavalitsuses, siis läheb veel avalikule arutelule, sealt edasi linnavolikokku ja nii edasi. See on pikk protsess, kus me oleme keskelt natuke üle.
    Autor: Kadri Põlendik, Ave Lepik
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.