Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Anna kliendile lihtne sõnum

    Tiheda konkurentsi tingimustes on tähtis edastada kliendile lihtne sõnum ning garanteerida kampaania ajal firmas veatu töökäik ja kauba olemasolu. 

    Baltika Grupi turundusjuhi Jaanika Terasmaa sõnul on sooduskampaaniat korraldades oluline kliendi jaoks arusaadav sõnum. Tänases tihedas konkurentsis, kus allahindlused on reeglina paljudes konkureerivates kauplustest korraga, ei taha klient näha eraldi vaeva, et soodustuse väärtust endale selgeks tegema hakata.
    Sama seisukohta toetab ka NS Kinga turundusjuht Aleksander Rogozin. “Eelistame vältida olukordi, kus kampaania sõnumit on võimalik mitmeti tõlgendada,” selgitas ta.
    Just seetõttu ei korralda firma näiteks soodustusi stiilis “allahindlus kuni 70%”, kus mainitud allahindlusprotsent kehtib kliendi jaoks vaid väga piiratud sortimendile. “Vahe allahindlusprotsentides võib esineda ainult sel juhul, kui klient ostab tooteid kliendikaardiga,” tõi NS Kinga turundusjuht välja erandjuhtumi.
    Rogozini sõnul on põhjendatud, et kliendikaardi omanikud kui lojaalsed kliendid saavad rohkem privileege. “Muidu on aga ikkagi nii, et kui me kuulutame välja 50% soodustuse, siis see kehtib kogu sordimendile,” ütles ta.
    Kampaania kanal tuleb valida lähtuvalt klientidest ja tootest. Lisaks lihtsale sõnumile on Rimi turundusjuhi Andrija Lilleoja sõnul kampaania õnnestumiseks oluline seada enne paika aga eesmärgid ning vastavalt nendele valida kampaania mehaanika.
    “Arusaadavalt on kõigil turundajatel soov tulla välja millegi originaalsega, ent paraku võib ekstravagantse ning omanäolise sõnumi ja teostusega kampaania kliendi jaoks kaduma minna,” mainis Lilleoja ja lisas: “Olen seisukohal, et lihtsuses peitub jõud.”
    Poekett Selver kasutab turundusjuhi Ruth Aarma sõnul klientide kampaaniast teavitamiseks kolme kanalit: otsepostitus, televisioon ja internet. Kohapealne informatsioon on kampaania lisateavitus. “See kõnetab vaid kaupluses olevaid potentsiaalseid ostjaid,” selgitas Aarma.
    NS Kinga turundusjuhi Aleksander Rogozini sõnul on nende firma jaoks kõige efektiivsemaks kampaania tegemise viisiks osutunud SMS-teavituste saatmine. “See on kontakt, mis loetakse igal juhul läbi ja millele tuleb ka alati tagasisidet,” ütles ta. Televisioon ja raadio on samuti head kanalid, kuid nende tõhususe mõõtmiseks on vaja läbi viia eraldi uuringud, mis on Rogozini sõnul omaette kulu.
    Lihtsam viis ja ka mõnevõrra tõhusamad on reklaamida firmat ja toimuvaid kampaaniaid Rogozini sõnul linnaruumis asuvatel ekraanidel. “Klassikaline televisioon on liiga reklaami täis,” arvas NG Kinga turundusjuht.
    “See ei tähenda, et me seda ei kasuta – üritame olla igal pool olemas,” ütles ta, ent tema sõnul on firma töötajatelt saadud tagasiside põhjal jõudnud järelduseni, et kaubanduskeskuste sisetelevisioon ja linnaruumis asuvad ekraanid on televisioonist hulga efektiivsemad kanalid.
    Ootamatuteks olukordadeks tasub alati valmis olla. Lisaks reklaamile määravad kampaania õnnestumise Rogozini sõnul veel paljud tingimused – asukoht, aastaaeg ja isegi ilm.
    “Lihtne näide – kui kevadel on ilm hea ja kõik õitseb, lähevad kevad- ja suvekingad hurraaga ära,” lausus Rogozin. Juhul, kui kevad hilineb ja sajab vihma või lund, on olukord arusaadavalt teine, klienti on raske poodi meelitada, olgu reklaam kui hea tahes.
    Sarnasel seisukohal on ka Terasmaa. Kampaaniate toimumine, eesmärgid ja ülesehitus sõltuvad paljudest sageli väga kiiresti muutuvatest faktoritest. Lisaks ilmastikule veel turu olukorrast, kauba¬varudest, konkurentide tegevusest ja klientide käitumisest, loetles Terasmaa.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.