Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sooduskampaania ei saa olla pidev

    Eduka sooduskampaania läbiviimiseks tasub paika panna kindlad eesmärgid. Soovitusi jagab Cherry Media OÜ tegevjuht Martin Kõiva.

    Mille järgi soovitate klientidel valida tooteid, mida soodsamalt müüa?Esimene ja kõige olulisem kriteerium on see, kui suur on potentsiaalne sihtgrupp. Meie poole on pöördutud pakkumisega teha kampaaniat näiteks väetisele või juriidilisele nõustamisele. Need näited on meie kontekstis osutunud liiga kitsale nišile suunatuks.Kui üldisemalt aga rääkida, siis sõltub kõik eesmärgist, miks allahindluskampaaniat teha. Kui eesmärk on turundus, siis tasubki seda planeerida turunduskuluna, anda alla omahinnast ja pakkuda väga atraktiivset toodet/teenust. Kampaania tulupooleks on sel juhul pealemüük teiste, täishinnaga teenuste või toodete arvel.Teine võimalus on seada eesmärgiks nende samade toodete müük ja sellelt teenimine. Siis on mõistagi otsustav see, millistelt toodetelt/teenustelt on üldse võimalik märkimisväärset allhindlust teha viisil, mis jätab igale müüdud ühikule piisava katte, et massiliselt müües ka raha teenida.
    Milline aeg on allahindluse tegemiseks parim?Kampaania pole enam kampaania, kui see kestab pidevalt. Konkreetset universaalset perioodi pole, mida soovitada – see sõltub toote ja teenuse iseloomust. Kindlasti ei soovita me teha kampaaniaid liiga tihti.Kampaaniaid tegevatele teenusemüüjatele soovitame teha kampaaniaid mitte sagedamini kui kord kvartalis. Kui on aga tegu toodetega, siis on loogika veidi erinev. Kui kaupu on palju, siis võib neid ju kas või iga päev roteerida ja hoida nö soodushinnaga kategooriat eraldi. Oluline on toimetada selliselt, et pidevad allahindlused ei hakkaks sööma müüki tavahinnaga, vaid seda hoopis toetama.
    Kuidas valida õige allahindlusprotsent?Sõltub jällegi tootest või teenusest. Mõnel puhul hakkavad inimesed liigutama end ka väga pisikese protsendi peale, kuid üldiselt ei pane –5% või –10% tarbijat kulmu kergitama.Meie hoiame reeglit, et tavaolukorras peab allahindlus olema vähemalt –40%, et olla tarbijale atraktiivne ja panna ostjat kiirelt reageerima.
    Kuidas allahindlusega müüdavate toodete kogus mõjutab tarbijaid? Kas väiksem kogus stimuleerib kiiremini ostma?Defitsiidi tajumine mõjutab kindlasti tarbija käitumist. Kui on tegu n-ö turundusliku allahindlusega, kus pakkumises on väga atraktiivne toode/teenus, siis selgelt aktiveerib inimesi paremini see, kui kaupa või teenust on piiratud koguses.Kuivõrd seda tüüpi kampaania puhul on enamasti tegu ka müüja jaoks kuluga, pakutakse alla oma hinna, siis pole ka rahaliselt mõistlik kogusele piiri mitte seda.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.