Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõidukipark kasvab ja vananeb

    2012. aastaga võrreldes suurenes mullu uute sõiduautode müük 4% võrra ja tarbesõidukite müük koguni 8%, kogu autopargi vanus kerkis aga 14 aastale.

    “Oli küllalt stabiilne aasta,” kommenteeris ­Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat. “Uute autode müük näitas kokkuvõttes väikest kasvu, samas autopark kasvas ja vananes kindlalt edasi – sõiduautode keskmine vanus jõudis 14 aastani.”
    Sillati sõnul lubas aasta algus enamat, kuid teine pool tõmbas tagasi. Uute autode müük on tema sõnul hea majandusindikaator. Autopargi tihedus  on 483 sõiduautot 1000 elaniku kohta, see ületab ELi keskmist.
    Järgmiseks aastaks parem kasv. Amserv Grupi tegevdirektor  Mart Mägi lausus, et AMTELi teade müügi kasvu kohta polnud ootamatu. “On meeldiv tõdeda, et 2013. aastal olid numbrid jätkuvalt kerges kasvus,” ütles ta.
    Mägi lausus, et tänavu on oodata veel paremat kasvu, kuna lausa veerand Eesti elanikest kavatseb auto soetada. “Autojuhtidest plaanib osta 25% ja elanikkonnast 22%,” toetus ta ­Emori ­uuringu andmetele.
    Eestlased eelistavad tänavu kasutatud ­autosid, mis on Mägi hinnangul kinni sissetulekutes. Veel tunnevad ostjad rohkem huvi eri kütuse­liikide vastu, et soetada ökonoomsem sõiduvahend.
    Auto vahetamise põhjustena tõi Mägi välja, et inimeste autopark on vananenud. Kuna vanade masinatega kaasnevad loomulikult ka suuremad kulutused remondiks ja ülalpidamiseks, on uue auto ost tarbijale pigem sääst kui lisakulutus, nentis Mägi.
    Mitte uhke, vaid seisev kasv. Auto Forte Tallinn OÜ juhatuse esimees Raido Toonekurg leiab, et 5protsendine autoturu kasv ei ole kasv.  “AMTELi tulemus iseloomustab väga selgelt meie praegust turgu, sisuliselt kasv puudub,” ütles ta.
    Toonekurg nentis, et kasv on samal tasemel kui 2005. aastal ja samas mahus müüdi autosid ka 2012. ja 2013. aastal ning müüakse ka 2014. aastal. Auto Forte suutis aga turu üldist kasvu kordades ületada – ettevõtte müük kasvas lausa 30%. Alanud aastal on tema hinnangul oodata aga nullkasvu – müüakse ligi 20 000 sõiduautot. Kasvu näeb ta kasutatud sõidukite turul, kus maksuameti tubli töö tulemusena võiks toimuda turu korrastumine, misjärel hakkavad inimesed kasutatud autosid ametlikest esindustest ostma. Kesine kasv on Toonekure hinnangul tingitud majandusolukorrast, mis samuti seisab. “Eestis ei ole majandusmootoreid, on väikseid eksportijaid, aga tervet majandust vaadates hüppelist kasvu ei ole,” hindas Toonekurg.
    Sillat märkis, et kasutatud autode müük  korrastus riigiametite töö tulemusena juba mullu, kuid ideaalmaastikust oleme veel kaugel.
    Korrastumine võtab aega. Sillat nentis, et kindlasti on kohalikult turult pärit ja teada ajalooga ­auto ostmine kindlam ja turvalisem. “Trend on turu korrastumisele, aga paraku on kõik sellised protsessid aeganõudvad,” lisas ta.
    Sillat lausus, et Eestis esmaregistreeritud kasutatud autode keskmine vanus oli 8 aastat, kõige rohkem toodi sisse 5 aastat vanu autosid, aga hulgaliselt ka üle 20 aasta vanu autosid. “Meie autopargi maht ja vanuseline koosseis eeldaksid tegelikult siseturu suuremat osakaalu kasutatud autode turul,” märkis ta.
     
    Tasub teada
    Eestlased ostavad ikka Toyotat 
    Detsembris müüdi Eestis kokku 992 uut sõiduautot, mis on veidi üle 100 vähem kui aasta varem.2013. aastal müüdi 19 500 uut sõiduautot ehk 4% rohkem kui 2012. aastal, mil müüdi 18 778 uut sõiduautot.Automarkidest olid detsembris esikolmikus Toyota, Renault ja Škoda. Toyota müüs 177 uut sõiduautot, Renault 108 ja Škoda 103. Populaarseimad mudelid olid Škoda Octavia, Toyota Avensis ja Honda CR-V.
    Allikas: AMTEL
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.