Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mis on Hiina kõige kuumem firma?
Millisel tehnoloogiafirmal on suurem turuväärtus kui Ciscol või Hewlett-Packardil ning rohkem kasutajaid kui suhtlusvõrgustikul Twitter?
Vastuse sellele küsimusele leiab Hiinast, kus juba 15 aastat on tegutsenud selline internetiportaal nagu Tencent, mis pakub kõike alates online- ja mobiilimängudest kuni e-kaubanduse ja jututubadeni välja. Kõige rohkem on Tencent tuntud suhtlemissüsteemi QQ haldajana, millel on 816 miljonit igakuist kasutajat. Ettevõtte mobiilisõnumi rakendusel WeChat on juba 272 miljonit igakuist kasutajat.
Viimase kümne aasta jooksul on Tencenti aktsia tõusnud 12 200 protsendi võrra, olles sellega parim aktsia Hongkongi börsil. Ettevõtte turuväärtus on 120 miljardit dollarit, mis on rohkem kui McDonald’sil, Boeingul või American Expressil.
Kuigi Tencentil pole ühte kindlat toodet, arvab ettevõte, et nende suurim trump on platvorm, mis võimaldab kasutajatel teha ühes kohas mitmeid internetitoiminguid.
Erinevalt mõnest oma rivaalist, nagu Twitter ja Facebook, ei sõltu Tencent reklaamituludest. Tencent teenib oma tulu virtuaaltoodete müügist, mida internetimängurid usinalt ostavad.
Tencent pole end väljaspool Hiinat veel tõestanud. Tencenti kaasasutaja ja juht Ma Huateng ei näe Tencenti kasvu aeglustumas ning on otsimas uusi võimalusi, kuidas internetifirmat siduda kindlustuse ja pangandusega. Nendes valdkondades domineerivad Hiinas praegu ainult valitsusele kuuluvad ettevõtted.
Tencent on Hiinas suur, kuid mitte ilma konkurentideta. Viimastel aastatel on Tencent teinud suuri investeeringuid, et oma positsiooni turul kindlustada. Näiteks investeeriti taksoteenuse ettevõttesse Didi Dache.
Väljaspool Hiina interneti tulemüüri pole Tencent suutnud ennast veel tõestada. Analüütikute sõnul peab Tencent aja jooksul näitama, et suudab Hiinas teiste välismaiste firmadega konkureerida. Väljaspool Hiinat on praegu Saudi Araabias ja Mehhikos kanda kinnitamas Tencenti mobiilirakendus WeChat.