Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Digiassistent aitab triiksärki valida

12. jaanuar 2014, 07:06

Sangari poodide uusim tehnikavidin digitaalne assistent valib kliendile poes müüdavatest sadadest särkidest hetkega välja just temale sobivad, ilma et müüja peaks asjata riiulitel tuhlama.

Sangar on saavutanud iga ettevõtte unistuse – inimesed tulevad ilma suurema reklaamita ise küsima, mis põnev ekraan neil poe seinal laiub.

Kuigi 60tolline ekraan ehk digiassistent on Sangari poodides kasutusel juba maist, kutsub see Kristiine keskuse Sangari kaupluse müüja Tiiu Küti sõnul siiani klientides esile “vau”-efekti. Eriti vaimustuses on digividinast poodi sattuvad välis-maalased.

Kuidas digiabiline töötab?  Moodsat ostuassistenti on imelihtne kasutada. Müüja juhib seda leti tagant iPadiga ja klient näeb tulemusi seinal. Poodi astuja esitab müüjale oma tingimused: triiksärgi värv, suurus, krae lõige, kaela ümbermõõt, mansettide hulk. Müüja sisestab andmed tahvelarvutisse ja kliendi nõuetele vastavate särkide ring tõmbub aina koomale. Poes müügil oleva ligi 120 särgitüübi valik kahaneb ühe käe sõrmedel loendatavaks ning kõikide variantide pildid avanevad suurel ekraanil. Siis otsib müüja meelepärased riiulilt välja. Särgi valimine digiassistendiga kestab umbes minuti.

“Ekraani idee sai alguse sellest, et meie kauplused toimetavad väga väikse pinna peal ja suure mudelite arvu tõttu ei ole võimalik tekitada head ülevaadet,” selgitas Sangari turundusdirektor Raul Saks. “Praktika näitab, et kui klient hakkab poes müüdavate särkide hulgast valikut tegema, kuivab 120mudeliline särgivalik tavaliselt kokku viie kuni kuue mudelini, mis vastavad kliendi ootustele värvi, mustri, kraetüübi või suuruse poolest. Nendest omakorda soovib ta selga proovida kuni kahte särki.”

Laojääk uueneb 10 minuti tagant. Saks märkis, et enne digitaalse assistendi juurutamist oli tavapärane, et klient jalutas poes ringi, katsus ühte, teist ja kolmandat särki, tihti ka leidis midagi, mille eest soovis Sangarile raha anda, aga siis selgus, et just seda särki ei ole kas tema pikkusele või kehatüübile.

“Loomulikult lõpeb niisugune olukord suure tõenäosusega kauplusest lahkumisega ilma särgita,” analüüsis Saks.

Kristiine kaupluse müüja Küti sõnul aitab ta pea igal kliendil särki valida just digiassistendiga ja see on teenindust hulga kiiremaks muutnud. Digitaalne assistent saab andmed Sangari e-poest, kust tulevad nii särkide pildid kui ka kogu tooteinfo. Laojääki uuendatakse iga 10 minuti järel ja müüja saab filtreerida ainult konkreetses poes müügil olevad tooted.

Saksa sõnul tuli Sangar uudse abimehe mõttele koos neid assisteeriva reklaamiagentuuriga. Täpselt seesugust lahendust pole rõivaäris nende teada veel keegi teine kasutanud. Ekraan on kasutusel kõikides Sangari poodides peale Pärnu Keskuse ja Tartu vabrikupoe, kuid ka viimasesse on plaanis digiassistent lähiajal paigaldada.

Vahelduseks teistmoodi turundus. Saks lausus, et rõivamüük on konservatiivne valdkond, millesse sisenetakse interaktiivselt valdavalt e-poodide kaudu. “Kuid meie püüame tuua interaktiivsust offline-keskkonda, seega on ostukogemus digiassistendiga midagi päris- ja  e-poe vahepealset,” rääkis ta.

Digitaalse assistendi väljatöötamine koos seadmetega läks Sangarile maksma üle 10 000 euro. “Otsustasime, et saame tavapärastesse meediumidesse nagu tele- või välireklaami mõnda aega vähem investeerida ja panustame selle asemel ekraanide arendamisse. Oleme hakanud turundust teise pilguga vaatama ja kasvatanud viimaste aastatega müüki kolm korda. Saame omale lubada turundustegevust hoolega valitud kitsastes kanalites, kuid meil pole raha osta ära Postimehe või Äripäeva esikülge, kuigi me väga tahaksime. Selle asemel anname tarbijate koolitamiseks välja hoopis oma ajalehte Sangar Press,” sõnas Saks.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. January 2014, 12:37
Otsi:

Ava täpsem otsing