Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Esimese Tesla omanik: talvel võib sõita 400 km

    Eesti esimese Tesla Model S elektriauto omaniku Mario Kadastiku kinnitusel saab ta talvel sõita Tallinnast Tartusse ja tagasi ilma vahepeal laadimata.

    "Elektriautoga edukalt Tallinn-Tartu-Tallinn ühe laadimisega sõidetud! Ja seda mitte sooja ilmaga, vaid -3..-5 kraadi vahemikus, kusjuures tagasiteel viimased 50 km oli ka lumetuisk," kirjutas ta oma Facebooki lehel.
    Auto käitus Kadastiku sõnul täpselt nii, nagu ta oli arvestanud. "Tartu-sõit võttis veidi rohkem keskmiselt, kui ma planeerinud olin," lisas ta. Tesla keskmine energiakulu oli suhteliselt püsivalt 200-205 Wh/km. Samas oli auto arvatust oluliselt vähem jahtunud ning distantsi kaotanud kolmetunnise Tartus seismisega, märkis Kadastik.
    Tartust tagasi jõudes ja autot kodus laadima pannes näitas ekraan läbisõiduks 382,8 km, olles tarbinud 77,8 kWh keskmise kuluga 203 Wh/km. "Alles oli ca 4% akumahtu ehk oleks võinud veel 15-20 km sõita, nii et reaalne distants, mis oleks võimalik talvistes tingimustes, ongi ca 400 km," kinnitas Kadastik.
    "Seega uudistes ilmunud jutud, et talvel saab Teslaga sõita vaid 206 km, on jama. Loodetavasti on ka skeptikud veendud, et Tallinn-Tartu-Tallinn on sõidetav ühe laadimisega ka talvel," sõnas ta.
    Kadastiku väitel võis Tesla sõiduulatust testinud Saksa ajakiri AutoBild saavutada 206kilomeetrise läbisõidu kiirteel täiskiirusega sõites. "200 km/h sõites ei saakski oodata pikemat distantsi ning sellel pole mitte mingit pistmist külmaga," lisas ta.
    "Alles -20..-30 kraadi juures võib eeldada, et aku soojenemine võtab alguses kauem aega ning sellevõrra on tarbimine keskmise näol ka suurem," märkis Kadastik. "Kui aku soe, tarbib auto suht lähedaselt energiat nagu suvel, salongi kütmine ei võta rohkem kui 5-10% tavatarbimisest 90km/h sõites," lisas ta.
    Tagaveolise elektriauto käitumine lumes on Kadastiku sõnul ootamatult hea. "Jah, kohalt minekul annaks neli vedavat ratast kiirema mineku, kuid kiirendus suvalistes tingimustes on täpselt nii hea, kui pidamine võimaldab. Ei mingit vibamist rohkem kui paar sentimeetrit ning selle korrigeerib auto ülikiirelt. Sõites libedatel kurvistel teedel, püsib auto nagu rööbastel, ei mingit sabaliputamist, kuna veojõukontroll koheselt korrigeerib," kirjeldas ta oma kogemusi.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.