Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taani visionäär: personalivaldkond vajab raputust
Jaanuari lõpus Tallinnas peetaval Äripäeva personalitöö aastakonverentsil esinev Taani visionäär ja juhtimiskonsultant Anders Midtgaard tõdeb, et personalivaldkond vajab tugevat raputust ja karjub muutuste järele, sest vanaviisi edasi minna enam ei saa.
Samuti peavad firmad üha rohkem vaeva nägema, et end tööotsijate silmis atraktiivsemaks muuta, sest praegu on see oskus paljudel firmadel väga nõrk.
Anders Midtgaard, mis on teie hinnangul suurim probleem, millega personalivaldkond ja -töötajad praegusel ajal silmitsi seisavad? Põhiprobleem on sama, mis alati – kuidas meelitada ja hoida häid töötajaid (talente) -, kuid olukord on muutunud. Enam ei tasu oodata, et talendid tulevad ise ja koputavad uksele, sest seda nad ei tee.
Enamiku ettevõtete oskus või suutlikkus potentsiaalsetele tööotsijatele oma firmat ja töökohti “müüa” on samuti väga nõrk. Töökuulutused on igavad, standardsed ega inspireeri üldse, nii et tööotsija ei saa mingit ettekujutust, milline see ettevõte on või mida seal töötamine tähendab.
Värbajad veavad inimesi läbi tüütute värbamisprotseduuride üksnes selleks, et lõpuks aru saada, et leidsid vale inimese. Samas on ka CVd sarnased ning vahel hullemad kui telefoniraamatu lugemine. Kogu see värbamisprotsess on kõigi jaoks jube ja pahameelt tekitav. Personalivaldkond lausa kisendab tugeva “ülesraputamise” järele.
Teie ettekande teema on konverentsil, kuidas oma ideid juhtkonnale maha müüa. See on probleem, millega personalitöötajad puutuvad iga päev oma töös kokku. Öelge kokkuvõtvalt, mis on ideede müügi põhiline edu võti? Teie enda vaimustus ideest, õige ajastus, mõjukate toetajate leidmine ning suutlikkus oma ideed selgelt visualiseerida.
Olete nõustanud paljusid tuntud ettevõtteid Taanis. Millist nõu neile annate? Minu tööks on aidata ettevõtetel selgitada, millised võimalused neil on, eelkõige seoses käimasoleva segadust tekitava innovatsiooniga.
Enamasti tegelen nn suure pildi loomisega, narratiiviga, turuanalüüsi ja arenguvõimaluste selgitamisega.
Milliste oma projektide üle enim uhkust tunnete? Eelmisel aastal asutasin Hopin Academy. See on ettevõte, mis paneb uue tehnoloogia inimeste heaks tööle: eesmärk on muuta inimesed õnnelikumaks ja arendada nende oskusi. Praegu on meie ettevõte esindatud Lääne-Aafrikas Ghanas ja Sierra Leones, vaikselt alustame tegevust USAs ja Taanis.
Olen väga uhke just selle üle, et Hopin Academy sai üldse hoo sisse, sest inimesed pidasid mind hulluks, kui hakkasin ettevõtet üles ehitama koos inimestega, keda ma pole tänase päevani kohanud (koostööpartnerid Ghanas), aga nüüdseks on meil ette näidata ka tulemused.
Kuna haridussüsteem on maailmas puudulik, siis tekitab see väga hea tunde, kui saame pakkuda alternatiivseid võimalusi, eriti kui selle vajalikkust kinnitavad õnnelikud e-kirjad õppeprogrammis osalejatelt üle maailma.
Pane tähele
Esinejad Äripäeva personalitöö konverentsil “Eilsed trendid on homne reaalsus”
Taani juhtimisekspert AndeRs MidtgaardKaitseministeeriumi personaliosakonna juhataja Riini SaluriG4S Eesti personalidirektor Irene MetsisAQVA Hotel & Spa personalijuht Tiina TeskaSwedbanki personalidirektor Signe KaursonMicrosoft Eesti tehnoloogiakonsultant Rasmus ReimoEBSi juhtimise õppetooli korraline lektor Maris Zernand-VilsonOPTI personaliarenduse konsultant Indrek RahiMajandusmees Andres ArrakCPD tegevjuht ja partner Klaas-Jan ReinckeStatoil Fuel & Retail Eesti Senior HR Business Partner Kerli Leppoja
Konverents toimub 30. jaanuaril
Vaata lisainfot